Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, πολλές δυτικές αεροπορικές εταιρείες leasing, ακυρώνουν τις συμβάσεις τους με ρωσικές αεροπορικές εταιρείες – αλλά η Ρωσία δεν θέλει να επιστρέψει τα αεροσκάφη που έχουν μισθωθεί.
Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του ρωσικού υπουργείου Μεταφορών, εάν λυθεί μια σύμβαση μίσθωσης αεροσκαφών με ξένη αεροπορική εταιρεία, μια ειδική κυβερνητική επιτροπή θα αποφασίσει εάν το αεροπλάνο που βρίσκεται σε ρωσικό έδαφος μπορεί να επιστραφεί ή αν πρέπει να παραμείνει στη Ρωσία.
Συνολικά, περίπου 780 αεροσκάφη έχουν μισθωθεί με leasing από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, εκ των οποίων τα 515 ανήκουν σε ξένες εταιρείες. «Μέχρι στιγμής, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν επιστρέψει τα αεροσκάφη», λέει ο εμπειρογνώμονας Μπέρτραντ Γκραμπόφσκι.
Η καταγγελία των διασυνοριακών συμβάσεων και η επιστροφή των αεροσκαφών διέπεται πάντως από τη διεθνή σύμβαση του Κέιπ Τάουν, που καθορίζει μια τακτική διαδικασία για την επιστροφή των αεροπλάνων σε ανάλογες περιπτώσεις. «Το ρωσικό νομοσχέδιο συνιστά παραβίαση αυτής της συμφωνίας», δήλωσε ο Έντι Πιενιάζεκ, επικεφαλής αναλυτής στη βρετανική εταιρεία παροχής συμβουλών για τις αερομεταφορές Ishka.
Οι διεθνείς κυρώσεις κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία αναγκάζουν τις δυτικές εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών να τερματίσουν τις συμβάσεις με τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες έως τις 28 Μαρτίου.
Η βιομηχανία μίσθωσης αεροσκαφών, η οποία κατέχει περισσότερα από τα μισά αεροσκάφη παγκοσμίως αξίας περίπου 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντιμετωπίζει τεράστιες απώλειες. Σύμφωνα με πληροφορίες του κλάδου, ο ηγέτης της αγοράς AerCap με έδρα το Δουβλίνο, αντιμετωπίζει τον μεγαλύτερο κίνδυνο καθώς διαθέτει 152 αεροσκάφη που έχουν μισθωθεί στη Ρωσία.
Όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό από το naftemporiki.gr