Η Μάντσεστερ Σίτι άρχισε να δημιουργεί το πρώτο γήπεδο ποδοσφαίρου στον κόσμο στο «μετασύμπαν», με τη βοήθεια των ειδικών της Sony στην εικονική πραγματικότητα.
Χρησιμοποιώντας ανάλυση εικόνας και τεχνολογίες που δημιουργήθηκαν από τη Hawk-Eye, θυγατρική του γίγαντα της τεχνολογίας και της ψυχαγωγίας, το στάδιο του συλλόγου θα γίνει ο κεντρικός κόμβος του αγγλικού συλλόγου στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας.
Οι υπεύθυνοι του συλλόγου που εργάζονται για το έργο - εξηγεί το iNews - το κάνουν εν όψει της ώρας που η Σίτι θα μπορέσει να γεμίσει το εικονικό στάδιο «Έτιχαντ» αρκετές φορές, επιτρέποντας στους οπαδούς που δεν μπορούν να μεταβούν στην εγκατάσταση ή στο Μάντσεστερ για να παρακολουθήσουν ζωντανά τους αγώνες, να το κάνουν από την άνεση του σπιτιού τους, παντού στον κόσμο.
Το πλάνο ακολουθεί την τριετή συνεργασία που υπογράφηκε με τη Sony και, παρόλο που το έργο βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, η ομάδα ειδικών της εταιρείας έχει ήδη επισκεφθεί το «Έτιχαντ» για να το χαρτογραφήσει ψηφιακά και να το αναδημιουργήσει σε εικονική πραγματικότητα.
«Το κεντρικό σημείο που θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι έχουμε ένα μετασύμπαν είναι ότι μπορείς να αναδημιουργήσεις έναν αγώνα, να τον παρακολουθήσεις ζωντανά, να γίνεις μέρος της δράσης με διαφορετικό τρόπο από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να γεμίσει το γήπεδο άπειρα, επειδή είναι απεριόριστο κι εντελώς εικονικό», σχολίασε η Νούρια Τάρε, επικεφαλής μάρκετινγκ και διασύνδεσης οπαδών με το City Football Group, την εταιρεία χαρτοφυλακίου που ελέγχει τους «Πολίτες».
Η μετασύνδεση είναι προς το παρόν προσβάσιμη από τους θεατές με πλοήγηση μέσω χειροκίνητων χειριστηρίων. Οι προγραμματιστές που εργάζονται στο ποδόσφαιρο και την εικονική πραγματικότητα πιστεύουν ότι η τεχνολογία αυτή τη στιγμή θα επέτρεπε την αναπαραγωγή ενός αγώνα σε ψηφιακή έκδοση, παρόμοια με αυτό που συμβαίνει με το βιντεοπαιχνίδι της FIFA, αλλά ότι στο μέλλον, οι οπαδοί θα μπορούσαν να παρακολουθούν τους πραγματικούς αγώνες σε ένα εικονικό γήπεδο.
«Δεν είμαστε πολύ μακριά. Θα μπορούσαμε πρακτικά να το παραδώσουμε τώρα, αν και σε αυτό το στάδιο θα ήταν πιο πιθανό μια έκδοση που δημιουργήθηκε από υπολογιστή», υπογράμμισε ο Άντι Έτσες, συνιδρυτής της Rezzil, μιας εταιρείας που ανέπτυξε το παιχνίδι «Player 22», το οποίο χρησιμοποιείται από τους συλλόγους της Premier League για προπόνηση των παικτών.
Η πιο δελεαστική προοπτική είναι ότι στο μέλλον οι φίλαθλοι θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά αγώνες σε ένα εικονικό στάδιο, σχεδόν σαν να βρίσκονταν πραγματικά εκεί, αλλά από την άνεση του σπιτιού τους.
Αυτό παραμένει ένα όραμα και όχι μια βεβαιότητα και θα απαιτούσε μια σημαντική αναμόρφωση του τομέα των χορηγιών, αλλά κυρίως του τρόπου με τον οποίο διανέμονται τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ποδοσφαίρου.
Επί του παρόντος η Premier League πουλά τα δικαιώματα συλλογικά σε ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, αλλά οι σύλλογοι διερευνούν ολοένα και περισσότερο τη δυνατότητα να κατέχουν τα δικά τους, να τα διαχειρίζονται και να τα πωλούν όπως θέλουν.
Η Μάντσεστερ Σίτι και η Sony προσπαθούν επίσης να καταλάβουν πώς θα μπορέσουν να συναντηθούν οι οπαδοί στη μετασύνδεση, πώς θα ασχοληθούν, τι θα ήθελαν να κάνουν, πόσο χρόνο θα περάσουν εκεί και αν υπάρχει χώρος για την πώληση εικονικών προϊόντα που υπάρχουν μόνο σε αυτόν τον κόσμο. Όλα αυτά, χωρίς να εξαλείφεται σαφώς η δια ζώσης εμπειρία.
«Θέλουμε ακόμα οι άνθρωποι να συναντούνται. Και νομίζω ότι αυτή είναι η ομορφιά των ζωντανών αγώνων και των οπαδών του σταδίου. Είδαμε ότι όταν οι οπαδοί δεν ήταν στα γήπεδα (λόγω Covid) η εμπειρία δεν ήταν η ίδια, είναι απαραίτητο να αναπαραχθεί ο θόρυβος για να γίνει συναρπαστικός. Νομίζω ότι είναι μια ισορροπία και των δύο που το κάνει συναρπαστικό», είπε η Τάρε.
Μένει να δούμε αν και πώς θα εξελιχθεί αυτό: «Ο δύσκολος ορισμός της μετασύνδεσης είναι ότι γίνεται μια αυτάρκης οικονομία. Για να είναι πραγματικά ένα μετασύμπαν πρέπει να είναι ένας νέος κόσμος. Εδώ είναι που δεν έχουμε απάντηση, αλλιώς θα ήμουν πολύ πλούσια! Αλλά μπορούμε να δοκιμάσουμε την όρεξη των οπαδών που αγοράζουν πράγματα σε αυτό το σύμπαν. Πώς θα τα αγοράσουν; Με πραγματικά χρήματα; Με κρυπτονομίσματα; Δεν ξέρουμε ακόμα πόσο μακριά θα φτάσουμε».
Η Τάρε προβλέπει ότι ίσως μέσα σε πέντε χρόνια -αλλά σίγουρα στα επόμενα δέκα- η παρακολούθηση ενός αγώνα ζωντανά στην τηλεόραση από το σαλόνι δεν θα είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να ζήσεις το ποδόσφαιρο:
«Είμαστε εδώ για να μάθουμε. Υπάρχουν ευκαιρίες, προκλήσεις και δυσκολίες. Αλλά πιστεύουμε πραγματικά στην ενεργοποίηση των συνδέσεων οπαδών παγκοσμίως, ψηφιακά, με έναν νέο τρόπο.»