Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, παραδόξως, δεν είναι η καλύτερη μέρα για τα εστιατόρια της Νέας Υόρκης, σε αντίθεση με αυτό που μπορεί να θεωρεί ο περισσότερος κόσμος, καθώς δεν βρίσκει τραπέζι. Τα τραπέζια μπορεί να είναι γεμάτα, αλλά τα κέρδη δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά, καθώς οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να μετατρέψουν τις τραπεζαρίες σε τραπέζια για δύο που καθυστερούν, επηρεάζοντας τον τζίρο.
Το 2019, η 14η Φεβρουαρίου κατέλαβε την 94η θέση στη λίστα των καταναλωτικών δαπανών σε ανεξάρτητα εστιατόρια, με το δημοφιλές Cinco de Mayo, να πλήττεται ακόμη και αυτό.
Αλλά φέτος, οι τραπεζαρίες γύρω από τη Νέα Υόρκη αναμένουν ότι οι διακοπές θα φέρουν μια έγκαιρη ροή μετρητών.
Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου προβλέπει ότι αυτή η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου θα φέρει το δεύτερο υψηλότερο ποσό δαπανών που έχει καταγραφεί, με τη μέση αμερικανική δαπάνη 175,41 $, από 164,76 δολάρια το 2021. Οι καταναλωτές θα ξοδέψουν περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια βραδινή έξοδο, μια αύξηση 24% από 2021.
Ένας λόγος για τη φετινή αισιοδοξία είναι ότι η γιορτή πέφτει Δευτέρα, μια ήρεμη συνήθως ημέρα στα εστιατόρια, αν και είναι ανοιχτά.
Στο ανακαινισμένο Gotham στο Greenwich Village για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης Bret Csencsitz περιμένει μια μεγάλη βραδιά για το μενού των 150 δολαρίων. «Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι οι περισσότερες κρατήσεις που έχουμε δει από τον Δεκέμβριο, με 169 τη Δευτέρα—την ημέρα που συνήθως είμαστε κλειστά», λέει. Ο Csencisitz αναμένει ότι οι πωλήσεις θα διπλασιαστούν τουλάχιστον από τον τρέχοντα μέσο ημερήσιο αριθμό. «Βλέπω αυτή τη μέρα σαν μια γιορτή «σωτήρια», που μας παρέχει τα τόσο αναγκαία έσοδα. Οι διακοπές μας βοήθησαν πάρα πολύ να κρατηθούμε». Βλέπει επίσης τη γιορτή να αρχίζει λίγο νωρίτερα, το βράδυ του προηγούμενου Σαββάτου, όταν έχει 180 κρατήσεις.
Στον βραβευμένο με δύο αστέρια Michelin προορισμό Aquavit, τα τραπέζια έχουν εξαντληθεί για το γεύμα έξι πιάτων, αξίας 325 $. Η αίθουσα του μπαρ, του οποίου το μενού κοστίζει 165 $, είναι επίσης ρεζερβέ. Σε αντίθεση με τα περισσότερα εστιατόρια, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ήταν μια ιδιαίτερα κερδοφόρα περίοδος για το Aquavit, αλλά μια τοποθεσία στο έρημο Midtown έκανε τα τελευταία δύο χρόνια δύσκολα. «Το Valentine's Day ήταν πάντα ιστορικά στο Top 3 όσον αφορά τις κρατήσεις, μετά την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς», λέει ο γενικός διευθυντής Yuka Abe. «Είναι μια μεγάλη μέρα για εορτασμούς και το Aquavit είναι ένας τύπος εστιατορίου ειδικής περίστασης. Περιμένουμε φέτος να είναι μια χρονιά ορόσημο». Οι κρατήσεις θα αποφέρουν τουλάχιστον 27.000 $ σε πωλήσεις μόνο στην τραπεζαρία, και αυτό δεν περιλαμβάνει παραγγελίες για κρασί και οινοπνευματώδη ποτά.
naftemporiki.gr με οληροφορίες από Bloomberg