Του Γιάννη Κανουπάκη
Η Kia στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) σε 920.000 μονάδες το 2030 και να γίνει η κορυφαία εταιρεία παγκόσμιας βιώσιμης ηλεκτρικής κινητικότητας. Σχεδιάζει να παρουσιάσει 11 BEV έως το 2026, το πρώτο από τα οποία είναι το νέο EV6. Από αυτά τα 11 νέα μοντέλα τα επτά θα βασίζονται στην πλατφόρμα EGMP και τέσσερα θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.
Επί του παρόντος το ολοκαίνουργιο πλήρως ηλεκτρικό Kia EV6, βρίσκεται στην Ελλάδα και εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Προσφέρει μεγάλη αυτονομία, μηδενικές εκπομπές ρύπων, υψηλής τεχνολογίας ταχυφόρτιση 800V και ξεχωριστό crossover στυλ. Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην εξαιρετικά προηγμένη και εξελιγμένη αρχιτεκτονική της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).
Σύμφωνα με την εταιρία, αυτό το πρωτοποριακό crossover -το πρώτο BEV που κυκλοφόρησε στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας σχεδίασης της Kia «Opposites United»- χαρακτηρίζεται από ένα EV σχεδιασμό υψηλής τεχνολογίας προσανατολισμένο στο μέλλον. Κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με δυνατότητα επιλογής πολλαπλών εκδόσεων κινητήρα και υψηλής αυτονομίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η ικανότητα φόρτισης υψηλής τεχνολογίας 800V σημαίνει ότι το EV6 μπορεί να ολοκληρώσει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 % έως το 80 % σε μόλις 18 λεπτά. Η έκδοση GT, που έχει σχεδιαστεί για τους οδηγούς που αναζητούν συναρπαστικές επιδόσεις, επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Το EV6 είναι το πρώτο BEV που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Kia βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα EGMP και αποτελεί την πρώτη φάση της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νέο motto «Movement that inspires» (Κίνηση που εμπνέει).
Με το EV6 ξεκινά η εφαρμογή της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας για τα οχήματα BEV, plug-in hybrid (PHEVs) και υβριδικά (HEVs) ώστε να καλυφθεί το 40 % των συνολικών πωλήσεων της Kia έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες για αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Ως μέρος αυτού, η Kia στοχεύει το 2030 να αυξήσει τις πωλήσεις BEV στις 920.000 μονάδες και να γίνει ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής. Έως το 2025 η Kia σχεδιάζει να ενισχύσει την γκάμα EV με 11 μοντέλα BEV, το πρώτο από τα οποία είναι το EV6. Από αυτά τα 11, τα επτά θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική E-GMP, ενώ τέσσερα θα είναι EV που θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.
Ενώ τα περισσότερα BEV που κυκλοφορούν, σήμερα, στην αγορά περιορίζονται σε δυνατότητες λόγω της βάσης τους πάνω σε πλατφόρμες που αρχικά δημιουργήθηκαν για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το EV6 έχει βελτιστοποιηθεί από την αρχή ως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ωφελημένο από τις εξελιγμένες τεχνολογικά και μηχανολογικά προδιαγραφές της E-GMP. Ως αποτέλεσμα, το EV6 συνδυάζει την απαράμιλλη απόδοση του με εκρηκτικές επιδόσεις, με την ταχεία φόρτιση. Η ειδική αρχιτεκτονική της E-GMP διασφαλίζει ότι το EV6 επωφελείται από τα βέλτιστα χαρακτηριστικά οδήγησης χάρη και στην ισορροπημένη αναλογία βάρους 53:47 -μια κορυφαία αναλογία για BEV.
Αυτό επιτεύχθηκε με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο από το μηδέν, το EV6 ξεπερνά κάποια εγγενή μειονεκτήματα που υπάρχουν στα χαρακτηριστικά οδήγησης πολλών άλλων BEV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικά επιθετικού ρυθμού επιτάχυνσης και της απόκρισης στο γκάζι.
Οι προηγμένοι υδραυλικοί σύνδεσμοι που συνδέουν το πίσω υποπλαίσιο με το βασικό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της οδηγικής απόδοσης του EV6 και αντισταθμίζει το συνολικό βάρος που συνήθως χαρακτηρίζει τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Το EV6 έχει άριστη απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες οδήγησης χάρη στις τέσσερις προηγμένες λειτουργίες κίνησης - Eco, Normal, Sport ή Snow- τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη. Λειτουργίες όπως η χαρτογράφηση ροπής, το σύστημα διεύθυνσης, το ESC και τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας, τα διαχειρίζεται η ευφυής τεχνολογία κίνησης του αυτοκινήτου για να παρέχουν την ιδανική οδηγική εμπειρία ανά πάσα στιγμή. Για τις AWD εκδόσεις του EV6, ένα σύστημα ενεργοποίησης αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) εξασφαλίζει πάντα μια ομαλή μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών πίσω κίνησης (RWD) και της τετρακίνησης (AWD) χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εναλλαγή.
Ο πίσω άξονας λειτουργεί ως ο βασικός για την κίνηση με τον μπροστινό να λειτουργεί όταν χρειάζεται. Το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Στη λειτουργία AWD, το DAS συνδέεται για να βελτιώσει την ισχύ και τη σταθερότητα οδήγησης. Η ενεργοποίηση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μπορεί να γίνει μέσα σε 0,4 δευτερόλεπτα συνδέοντας και αποσυνδέοντας τον συμπλέκτη στον κινητήριο άξονα χρησιμοποιώντας έναν ενεργοποιητή/ μοτέρ. Κατά τη μετάβαση στη λειτουργία RWD, η τεχνολογία DAS βελτιώνει την αυτονομία έως και 8% και ταυτόχρονα επιτρέπει πιο δυναμική και σπορ οδήγηση.
Περαιτέρω έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV6 δίνει μια προηγμένη διάταξη αμορτισέρ που συνδυάζει σπορ οδήγηση και υψηλά επίπεδα άνεσης. Η νέα τεχνολογία ενσωματώνει τα συνηθισμένα συστήματα αμορτισέρ και ανάρτησης, αλλά προσθέτει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της πίεσης κατά την επαναφορά. Αυτή η καινοτομία προσφέρει μια σταθερή και σπορ οδήγηση στις χαμηλότερες συχνότητες ταλάντωσης και μια ομαλή και άνετη οδήγηση σε υψηλότερες συχνότητες. Η τεχνολογία αυτή γίνεται αισθητή στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές, ενώ στο άλλο άκρο σε οδοστρώματα με έντονες ανωμαλίες και λακκούβες.
Το EV6 διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού, ενώ βελτιώνει την οδήγηση και το κράτημα χάρη στην αυξημένη ακαμψία.
Εξοπλισμένο με δύο υψηλούς απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες 430 kW, το EV6 GT ανάγει τις ηλεκτρικές επιδόσεις σε άλλο επίπεδο. Το EV6 GT διατίθεται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh μεγάλης αυτονομίας. Με μέγιστη απόδοση ροπής 740 Nm, το EV6 GT επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης συμπληρώνει το προηγμένο σύνολο του EV6 GT.
Η έμφαση στη σπορ οδήγηση και στις επιδόσεις επεκτείνεται σε όλη την οικογένεια EV6 και δεν περιορίζεται μόνο στην κορυφαία έκδοση. Συγκεκριμένα, η γκάμα του EV6 προσφέρει μια επιλογή από πολλαπλές πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις κινητήρων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών μεγάλης (77,4 kWh) και τυπικής αυτονομίας (58,0 kWh). Η έκδοση 2WD 77,4 kWh μπορεί να διανύσει έως και 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Με μέγιστη ροπή 605 Nm διαθέσιμη στην έκδοση AWD, αυτή η έκδοση του EV6 μπορεί να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 PS). Ο εσωτερικός σχεδιασμός, ξεχωριστός στα πλαίσια της εποχής των EV, επωφελείται σημαντικά από τη χρήση της ειδικής πλατφόρμας E-GMP της Kia. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του EV6, το μεταξόνιο των 2.900 mm έχει ως αποτέλεσμα οι χώροι στο εσωτερικό να είναι ανάλογοι πολλών SUV μεσαίου μεγέθους. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η υψηλής τεχνολογίας καμπύλη οθόνη του συστήματος infotainment.
Η καθαρή σχεδίαση της ευρείας οθόνης και του ταμπλό δίνει στο εσωτερικό μια αίσθηση ευρύτητας. Όσοι κάθονται μπροστά απολαμβάνουν μια λιτή, μινιμαλιστική αρχιτεκτονική ταμπλό που τονίζει την αξιοσημείωτη αίσθηση του χώρου της καμπίνας. Καθώς δεν υπάρχει ανάγκη για ένα κεντρικό τούνελ μετάδοσης το επίπεδο δάπεδο του EV6 παρέχει σε όσους κάθονται πίσω 990 χιλιοστά χώρο για τα πόδια τους εξασφαλίζοντας εξαιρετική άνεση. Ένα καινοτόμο νέο σύστημα HVAC (θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός) βελτιώνει περαιτέρω την άνεση των επιβατών.