Συζητείται αυτή την εβδομάδα στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και την επόμενη εβδομάδα στην ολομέλεια της Βουλής, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (YME), με το οποίο ρυθμίζονται θέματα για τα οποία είναι υπεύθυνο το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών ως εποπτεύουσα αρχή.
Με το πολυνομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
- Συστήνεται η Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, η οποία θα είναι αρμόδια για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στα αεροδρόμια της χώρας και θα διασφαλίζει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών.
- Προβλέπεται η τοποθέτηση ψηφιακού ταχογράφου σε όλα τα καινούργια φορτηγά και λεωφορεία που κυκλοφορούν στην χώρα μας. Ο ταχογράφος θα καταγράφει ηλεκτρονικά, εκτός από την ταχύτητα, τις ώρες ανάπαυσης και οδήγησης του οδηγού, τις στάσεις του αυτοκινήτου κλπ.
- Διαχωρίζεται το δικαίωμα οδήγησης από το δικαίωμα αναπηρικής σύνταξης.
- Διασυνδέονται τα αρχεία των υπουργείων Μεταφορών και Δημόσιας Τάξης, ώστε να έχουν τη δυνατότητα τα αστυνομικά όργανα να ενημερώνονται άμεσα για τις άδειες οδήγησης που έχουν ανακληθεί ή αφαιρεθεί.
- Επιτρέπεται η προσωρινή χρήση των λεωφορειολωρίδων μόνο για τα Ταξί Θεσσαλονίκης και μόνο για ορισμένες ώρες.
- Εκσυγχρονίζονται οι άδειες οδήγησης, οι οποίες πλέον θα έχουν τη μορφή έξυπνης κάρτας και η εκτύπωση τους θα γίνεται από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως.
- Θεσπίζονται μέτρα για την αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης και ορίζεται ανώτατος χρόνος εργασίας των εκπαιδευτών των υποψηφίων οδηγών 14 διδακτικές ώρες ημερησίως.
- Καθορίζονται οι όροι και οι διαδικασίες δημιουργίας ΚΤΕΟ για τον Τεχνικό έλεγχο Μοτοποδηλάτων και Μοτοσικλετών.
- Καθιερώνεται για πρώτη φορά όριο ηλικίας 27 ετών για τα σχολικά λεωφορεία.
- Εισάγεται το μέτρο της επιβολής διοικητικών κυρώσεων στα ραδιοταξί σε περίπτωση είσπραξης υπερβολικού κομίστρου, επιβάλλεται η τοποθέτηση ταξιμέτρου και στα Αγοραία και παρέχεται η η δυνατότητα κυκλοφορίας υβριδικών αυτοκινήτων και ως Ταξί.
- Παρατείνεται το έργο των ΚΤΕΛ για μια πενταετία ακόμη, δηλαδή μέχρι το 2016.
- Υλοποιείται η δέσμευση για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, κοντά στον ΟΛΘ, με ανταλλαγή των οικοπέδων ΟΣΕ και Εθνικής Οικονομίας.
- Επιτρέπεται η πώληση φυσικού αερίου στα λειτουργούνται πρατήρια υγραερίου.
- Καθορίζονται ειδικές προϋποθέσεις από τον ΟΑΣΑ για την κατασκευή στεγάστρων για τις στάσεις των ΜΜΜ.
- Υποχρεώνονται οι δήμοι, εντός 30 ημερών το αργότερο, να εκδίδουν σχετικές άδειες για τη εκτέλεση έργων που έχουν σχέση με την ανάπτυξη των ευρυζωνικών δικτύων.
Στέγαση υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Εξάλλου, κατά τη συνάντηση του υπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Λιάπη, με εκπροσώπους των λεωφορείων και των φορτηγών, οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ ζήτησαν την παρέμβασή του, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες κατασκευής του κτιρίου, στην περιοχή του Ελαιώνα, στο Αιγάλεω, όπου θα στεγαστούν τα υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Οπως επισημάνθηκε, ο χώρος έχει βρεθεί, τα σχέδια υπάρχουν και απομένει η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την προκήρυξη του διαγωνισμού. Ο κ. Λιάπης δήλωσε ότι θα συζητήσει το θέμα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιά, αν και όπως διευκρίνισε, τα ΚΤΕΛ επιθυμούν το έργο να κατασκευαστεί με αυτοχρηματοδότηση, γιατί έτσι θα γίνει πολύ πιο σύντομα.