«Η Επιτροπή πιστεύει ότι κάθε χώρα πρέπει να προβεί σε πραγματικές μεταρρυθμίσεις μέσα στο δικό της εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με το άρθρο 149 της Συνθήκης ΕΚ, η κοινοτική δράση μπορεί να ενθαρρύνει τη συνεργασία των κρατών μελών και αν είναι αναγκαίο, να υποστηρίξει και να συμπληρώσει τις ενέργειές τους», απάντησε ο αρμόδιος Επίτροπος Jan Figel, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ., Μανώλη Μαυρομμάτη.
Ο ευρωβουλευτής, με αφορμή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα κράτη μέλη της Ε.Ε. και στην οποία καταγράφεται ότι πολλά πράγματα στον τομέα της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στις ώρες διδασκαλίας, δεν έχουν βελτιωθεί, κατέθεσε γραπτή ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώνοντας και τα εξής: «παρά το γεγονός ότι η έρευνα αφορά το έτος 2005, πολλά πράγματα δεν έχουν αλλάξει ως σήμερα στις ώρες διδασκαλίας, αλλά και στα κατ' οίκον μαθήματα. Αποτέλεσμα είναι η κόπωση των παιδιών».
Συγκεκριμένα, στην Αυστρία οι μαθητές περνούν κατά μέσο όρο 27,2 ώρες τη βδομάδα στο σχολείο και 4 ώρες στο σπίτι διαβάζοντας. Αντίστοιχα, στο Βέλγιο, οι μαθητές αφιερώνουν 26,9 ώρες στο σχολείο και 6,2 ώρες μελέτης στο σπίτι, στην Ελλάδα 23,5 στο σχολείο και 8,3 στη μελέτη στο σπίτι και στην Ιταλία 26,4 ώρες στο σχολείο και 10,5 ώρες στη μελέτη στο σπίτι.