Οι δράσεις και οι παρεμβάσεις του Κέντρου Διαχείρισης της Κυκλοφορίας με στόχο την καλύτερη προάσπιση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής παρουσιάστηκαν την Παρασκευή σε ειδική εκδήλωση με αφορμή τη συμπλήρωση των δύο ετών λειτουργίας του νέου σύγχρονου Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν και μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Στεφάνου το οποίο έχει ανακηρυχθεί ως «Πρότυπο σχολείο Κυκλοφοριακής Αγωγής». Ο κ.. Πατούλης συνεχάρη τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς και επισήμανε ότι πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο κυκλοφοριακής αγωγής. Μάλιστα όπως τόνισε τα συμπεράσματα από την πιλοτική εφαρμογή του θα μπορούν να αξιοποιηθούν από την Περιφέρεια με στόχο να υλοποιηθεί ένα ευρύτερο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν συμπεράσματα που αφορούν, τόσο στην διετή λειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης, όσο και στοιχεία που σχετίζονται με τη λειτουργία του δακτυλίου.
Ως ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Αττικής το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε με την παρακολούθηση και την επέμβασή του στις ραγδαίες μεταβολές της κυκλοφορίας που εναλλάσσονταν μεταξύ της περιόδου των lock down μέχρι την επαναφορά της κυκλοφορίας.
Όπως ανέφερε με αφορμή τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί για τα κυκλοφοριακά δεδομένα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες αιχμής, θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα, μετά από σχετική πρόσκληση, συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, προκειμένου να αναζητηθούν από κοινού λύσεις για τη βελτίωση της οδικής κινητικότητας.
«Στην πιο δύσκολη περίοδο για την κυκλοφορία στην Αττική με 2.300.000 οχήματα να κυκλοφορούν πλέον στο λεκανοπέδιο, η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία και τους δήμους, θα αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της για την ομαλή και ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας» τόνισε και πρόσθεσε πως για τη διοίκηση της Περιφέρειας η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, επικαλούμενος τις βασικές δράσεις, εστίασε στις ασφαλτοστρώσεις, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, των κεντρικών οδικών αρτηριών της Αττικής, στον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση της φωτεινής σηματοδότησης, αλλά και του ηλεκτροφωτισμού των οδικών αξόνων με την τοποθέτηση περίπου 25.000 τηλεδιαχειριζόμενων φωτιστικών σωμάτων Led, αλλά και στην τοποθέτηση οχημάτων έκτακτης επέμβασης στη Λεωφόρο Κηφισού.
Σε 24ωρη λειτουργία το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Π. Καρυώτης κι ο σύμβουλος Οδικής Κυκλοφορίας Κ. Λογοθέτης παρουσίασαν τα έργα που έχουν υλοποιηθεί, καθώς και εκείνα που προγραμματίζονται το επόμενο διάστημα. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν σε έργα οδικής ασφάλειας και οδοποιίας, στην κατασκευή πρότυπων διαβάσεων, στην αντικατάσταση των λαμπτήρων με φώτα led χαμηλής κατανάλωσης, στην ανακαίνιση της αίθουσας κυκλοφορίας και παρακολούθησης, στη λειτουργία σύγχρονων πινακίδων «fullmatrix», στις περιπολίες κλειστών οχημάτων στη Λ. Κηφισού, καθώς και στην προγραμματιζόμενη λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού 1544. Επίσης αναφέρθηκαν στην υλοποίηση έργων όπως:
- Η συντήρηση ‐ βελτίωση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, των οδικών αξόνων της Ν.Ε.Ο.Α.Κ. και της Λ. Κηφισού (προϋπολογισμού 15 εκατ. €).
- Η βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύων αστικό οδικό δίκτυο (προϋπολογισμού 15 εκατ. €).
- Οι επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής (28 εκατ. €).
- Η βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο οδικό δίκτυο Περιφέρειας Αττικής (πρώην ΔΕΣΕ): 15 εκατ. €.
- Η βελτίωση ‐ ανακατασκευή οδικών τμημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της Αττικής Οδού: 5,0 εκατ. €.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην αποκατάσταση επικινδυνότητας σε διάφορά σημεία όπως οι σύραγγες Καραμανλή, η ανακαίνιση 250 επιλεγμένων σηματοδοτούμενων κόμβων, η τοποθέτηση ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης παραβιάσεων ΚΟΚ, η ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση μικρών μαθητών με πειραματικό τρόπο σε θέματα εκπαίδευσης για την οδική ασφάλεια (διάβαση πεζών, σωστή χρήση κουμπιού για πεζούς).
Δακτύλιος
Σύμφωνα με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία, κατά την επεξεργασία των δεδομένων κίνησης προκύπτει ότι η εικόνα στο οδικό δίκτυο εντός δακτυλίου είναι σημαντικά βελτιωμένη. Ειδικότερα, έχει διαπιστωθεί αύξηση της μέσης ταχύτητας 17% και μείωση των καθυστερήσεων 20% (πχ 64% στην Βασιλίσσης Αμαλίας και 39% στην Καλιρρόης). Αποκλίσεις παρουσιάζονται ανάλογα με τις ημέρες και ώρας. Για παράδειγμα, η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη το πρωί της Δευτέρας κατά 27%, ενώ το πρωί της Πέμπτης 33%. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν αφορούν στην εικόνα που παρουσιάζεται εντός δακτυλίου.
Ο περιφερειάρχης έχει ζητήσει από τους συγκοινωνιολόγους να μελετήσουν και τα στοιχεία εκτός δακτυλίου προκειμένου να αξιολογηθεί συνολικά το ζήτημα. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισήμανε ότι αφού υπάρξει καταγραφή συνολικά της εικόνας, αυτή θα συζητηθεί κατά τη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Μεταφορών.