Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, πολλές νεοφυείς εταιρείες αλλά και ερευνητικές ομάδες παρουσιάζουν επιβατηγά αεροσκάφη με νέους αεροδυναμικούς σχεδιασμούς και επαναστατικά υλικά ή τεχνολογίες που τους προσδίδουν δυνατότητες πολύ μεγαλύτερες από αυτές των σημερινών επιβατηγών αεροσκαφών.
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Αεροδιαστήματος στη Βρετανία με χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα FlyZero στο πλαίσιο του οποίου σχεδιάστηκε ένα νέο επιβατηγό αεροσκάφος. Το σκάφος αυτό θα κινείται με υγρό υδρογόνο καύσιμο που είναι φιλικό στο περιβάλλον ενώ παράλληλα προσφέρει εξαιρετική αυτονομία.
Το αεροσκάφος που σχεδίασαν οι ερευνητές έχει χωρητικότητα 279 επιβατών και θα μπορεί να πραγματοποιεί δρομολόγια από την Ευρώπη στις ΗΠΑ χωρίς στάση για ανεφοδιασμό και από την Ευρώπη για την Νέα Ζηλανδία με μια μόνο στάση ανεφοδιασμού. Το σκάφος έχει άνοιγμα φτερών μήκους 54 μέτρων και δύο κινητήρες τουρμποφάν.
Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του το αεροσκάφος αυτό θα κινείται με τις ίδιες ταχύτητες και θα προσφέρει τις ίδιες ανέσεις στους επιβάτες με τα σημερινά επιβατηγά αεροσκάφη με τα επιπλέον πλεονεκτήματα της αυτονομίας και φιλικότητας στο περιβάλλον. Το σκάφος θα διαθέτει κρυογονικές δεξαμενές που θα αποθηκεύουν το υγρό υδρογόνο σε θερμοκρασίες -250 βαθμών Κελσίου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο μοιάζουν ιδιαίτερα ελκυστικά αλλά οι παράγοντες της αεροπορικής βιομηχανίας αναφέρουν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμη μέχρι να ξεκινήσουν τις πτήσεις εξαιτίας του ιδιαίτερα υψηλού προς το παρόν κόστους κατασκευής και λειτουργίας τέτοιων αεροσκαφών αλλά και κάποιων τεχνικών ζητημάτων που πρέπει να ξεπεραστούν.