Βουλή: Πρωτοβουλία νομοθετικής ρύθμισης για τις δημοσκοπήσεις

Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2007 15:03
A- A A+

Πρωτοβουλία για τη μελέτη των επιπτώσεων των δημοσκοπήσεων στην πολιτική ζωή του τόπου ανέλαβε η κοινοβουλευτική επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, μετά από αίτημα του Β' Αντιπροέδρου της Βουλής, Γ. Σούρλα, σχετικά με τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τις μετρήσεις της κοινής γνώμης.

Τα μέλη της επιτροπής αποφάσισαν να συζητήσουν το θέμα με δημοσιογραφικούς φορείς (π.χ. ΕΣΗΕΑ, ΕΙΗΕΑ) και τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλο.

Σύμφωνα με τον κ. Σούρλα, έχουν περάσει δέκα χρόνια από την πρόταση νόμου που κατέθεσε η ΝΔ το 1997 και παρά τις υποσχέσεις των κυβερνήσεων έκτοτε, δεν έχει θεσπιστεί νομοθετικό πλαίσιο για τις δημοσκοπήσεις.

«Ζητώ την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή για να τελειώσει η "αμαρτωλή ιστορία" με τις δημοσκοπήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σούρλας, σημειώνοντας ότι στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές παίχτηκαν μεγάλα παιχνίδια επηρεασμού του φρονήματος παρατάξεων και υποψηφίων.

Εξάλλου, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης μίλησε για «όργιο» με τις δημοσκοπήσεις στις δημοτικές εκλογές, εκτιμώντας παράλληλα ότι πολλές δημοσκοπήσεις δεν γίνονται με σοβαρές προϋποθέσεις.

«Εταιρεία δημοσκόπησης μου ζήτησε τρία εκατομμύρια προκειμένου να βάλει το όνομά μου σε έρευνα στη Β’ Αθηνών», κατήγγειλε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μ. Παπαϊωάννου, ενώ η βουλευτής της ΝΔ Σοφία Βούλτεψη είπε ότι υπήρξε δημοσκόπηση που την εμφάνιζε 21η σε σειρά εκλογής και τελικά εξελέγη στην πρώτη δεκάδα.

Η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη παρατήρησε από την πλευρά της, ότι οι δημοσκοπήσεις έχουν μετατραπεί σε κοινωνικοπολιτικό υποκατάστατο των δημοψηφισμάτων.

Υπέρ της νομοθετικής ρύθμισης τάχθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φ. Κουβέλης, και ανέφερε ότι δημοσιεύτηκαν δημοσκοπήσεις που δεν έγιναν, ή τα ερωτηματολόγιά τους δεν συμπληρώθηκαν με επιστημονικό τρόπο.

Ρύθμιση για το χρόνο δημοσίευσης μια δημοσκόπησης ζήτησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Β. Μαγγίνας, ενώ ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Ευ. Βενιζέλος είπε ότι η επιρροή των δημοσκοπήσεων είναι μικρότερη από άλλα επικοινωνιακά τεχνάσματα, όπως τα παραπολιτικά, τα κατασκευασμένα δημοσιεύματα και ο τρόπος παρουσίασης των δημοσκοπήσεων.

Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή