Το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης μήνυσε την Uber την Τετάρτη, κατηγορώντας την εταιρεία ότι κάνει διακρίσεις σε βάρος επιβατών με αναπηρία, χρεώνοντάς τους τέλη όταν χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να εισέλθουν στα οχήματα.
Η αγωγή προέρχεται από μια πολιτική για τα τέλη που θέσπισε η Uber το 2016 για να αποζημιώσει τους οδηγούς που περίμεναν περισσότερα από δύο λεπτά για να φτάσει ένας επιβάτης. Η εταιρεία προηγουμένως δεν πλήρωνε τους οδηγούς για τον χρόνο τους μέχρι να ξεκινήσει η διαδρομή, απογοητεύοντας αυτούς που μερικές φορές αναγκάζονταν να περιμένουν τους επιβάτες.
Ωστόσο, το υπουργείο Δικαιοσύνης είπε ότι η Uber δεν προσάρμοσε τα τέλη χρόνου αναμονής για τα άτομα με αναπηρία, παραβιάζοντας τον νόμο για τους Αμερικανούς με Αναπηρίες, που απαγορεύει τις διακρίσεις από ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών. Ένας επιβάτης μπορεί να χρειαστεί χρόνο για να σπάσει ένα αναπηρικό καροτσάκι ή έναν περιπατητή και να το βάλει στο αυτοκίνητο ή ένας τυφλός επιβάτης μπορεί να χρειαστεί επιπλέον χρόνο για να περπατήσει μέχρι το αυτοκίνητο, δήλωσε το υπουργείο Δικαιοσύνης. Ωστόσο, ακόμη και όταν η Uber ήξερε ότι κάποιος χρειαζόταν επιπλέον χρόνο λόγω αναπηρίας, η εταιρεία χρέωνε ένα τέλος αναμονής μετά από δύο λεπτά, ανέφερε η αγωγή.
«Η Uber και άλλες εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς πρέπει να διασφαλίζουν ίση πρόσβαση για όλα τα άτομα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με αναπηρία», δήλωσε η Κρίστεν Κλαρκ, βοηθός γενικός εισαγγελέας για το τμήμα πολιτικών δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Η Uber δήλωσε την Τετάρτη ότι είχε συζητήσεις με το Υπουργείο Δικαιοσύνης σχετικά με τις πολιτικές χρόνου αναμονής, οι οποίες προορίζονταν μόνο για αναβάτες που κρατούσαν τους οδηγούς σε αναμονή και όχι για επιβάτες που χρειάζονταν επιπλέον χρόνο για να μπουν στο αυτοκίνητο. Η εταιρεία είπε ότι είχε επιστρέψει χρήματα σε αναβάτες με αναπηρία που ειδοποίησαν την εταιρεία ότι είχαν χρεωθεί. Την περασμένη εβδομάδα, ενημέρωσε επίσης την πολιτική της για αυτόματη απαλλαγή από τις χρεώσεις χρόνου αναμονής για τους επιβάτες που δήλωσαν ότι ήταν ανάπηροι.
Ο Mατ Κάλμαν, εκπρόσωπος της Uber, δήλωσε σε μια δήλωση ότι η μήνυση αποτέλεσε «έκπληξη και απογοήτευση». Και πρόσθεσε, «Διαφωνούμε ουσιαστικά ότι οι πολιτικές μας παραβιάζουν τη νομοθεσία. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τα προϊόντα μας για να υποστηρίξουμε την ικανότητα όλων να μετακινούνται εύκολα στις κοινότητές τους."
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ερεύνησε προηγουμένως τη Lyft επειδή επέτρεπε στους οδηγούς της να αρνούνται τις βόλτες σε επιβάτες με αναπηρικά καροτσάκια ή περιπατητές. Η Lyft διευθέτησε τις καταγγελίες πέρυσι και συμφώνησε να αναθεωρήσει τις πολιτικές της για αναπηρικά αμαξίδια, να καταβάλει αποζημίωση από 4.000 έως 30.000 δολάρια σε τέσσερις επιβάτες και να πληρώσει αστική ποινή 40.000 δολαρίων.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης εξέτασε προηγουμένως την Uber για παραβιάσεις δεδομένων το 2014 και το 2016. Πέρυσι, η υπηρεσία κατηγόρησε ένα πρώην στέλεχος της Uber ότι προσπάθησε να αποκρύψει τον έλεγχο του 2016 από ομοσπονδιακούς ερευνητές.
Η νέα αγωγή, που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Βόρεια Περιφέρεια της Καλιφόρνια, ζητά δικαστική απόφαση για να σταματήσει η Uber να κάνει διακρίσεις σε βάρος ατόμων με αναπηρία. Ζητεί επίσης από το δικαστήριο να απαιτήσει από την Uber να αλλάξει την πολιτική χρόνου αναμονής για τα άτομα με αναπηρία, να εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους και τους οδηγούς της σχετικά με τον Νόμο για τους Αμερικανούς με Αναπηρία, να καταβάλει αποζημίωση σε πελάτες που επηρεάζονται από την πολιτική χρόνου αναμονής και να καταβάλει αστική ποινή.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Νew York Times