«Ύδωρ 2.0» - ΣΔΙΤ αξίας 1,6 δις σε 21 αρδευτικά έργα

Δευτέρα, 08 Νοεμβρίου 2021 19:48
UPD:20:47
INTIME NEWS/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
A- A A+

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Ένα ισχυρό επενδυτικό πρόγραμμα αρδευτικών έργων το οποίο θα γίνει μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ),παρουσίασε πριν λίγο ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σπήλιος Λιβανός, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το πρόγραμμα "Υδωρ 2.0" αφορά σε 21 έργα συνολικού κόστους κατασκευής 1,6 δις ευρώ (1.628.839.015 €).  Η μέση διάρκεια λειτουργίας τους υπολογίζεται στα 25 έτη, με το συνολικό κόστος (λειτουργίας και κατασκευής) σε βάθος 25ετίας να ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ (4.072.097.538 €).

 Tα εν λόγω έργα θα συγχρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης και το Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ 2.0, από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ενώ θα κινητοποιηθούν ιδιωτικοί πόροι και τραπεζικός δανεισμός.

 Τα έργα καλύπτουν το σύνολο της περιφέρειας, με τα αρδευόμενα στρέμματα να φτάνουν  συνολικά τα 1.352.565.

Όπως είπε ο κ. Λιβανός τα 21 έργα έχουν χωριστεί σε τρία πακέτα, το πρώτο εξ αυτών παρουσιάστηκε πριν λίγο και περιλαμβάνει οκτώ  από αυτά. 

Συγκεκριμένα τα 8 αυτά έργα με κόστος κατασκευής 600 εκατ. ευρώ και συβολικά 36130 ωφελούμενους αγρότες αφορούν :

1) Έργα μεταφοράς νερού από Ποταμό Νέστο στην κοιλάδα της Ξάνθης (Π.Ε. Ξάνθης)

2) Εκσυγχρονισμός δικτύων άρδευσης ΤΟΕΒ Ταυρωπού 

3) Λιμνοδεξαμενή  Χοχλακιών Σητείας και δίκτυο προσαγωγών μεταφοράς νερού σε υφιστάμενο δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Λασιθίου)

4)  Φράγμα και Δίκτυο Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας και δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Λασιθίου)

5)  Φράγμα Μιναγιώτικο Πύλου και δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Μεσσηνίας)

6)  Φράγμα στο Μπουγάζι Δομοκού  και αρδευτικό δίκτυο (Π.Ε Φθιώτιδας)

7) Φράγμα στο Λιβάδι Αράχοβας , Αρδευτικό δίκτυο  και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο

8) Αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια - Ορφανά Καρδίτσας

«Υλοποιούμε ένα τεράστιο πρόγραμμα επενδύσεων στις εγγειοβελτιωτικές υποδομές,  αντίστοιχης σημασίας για την περιφερειακή ανάπτυξη με αυτό των αεροδρομίων και των εθνικών οδών», τόνισε κατά την ομιλία του ο Υπουργός Σπήλιος Λιβανος, προσθέτοντας ότι το αρδευτικό πρόβλημα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τον αγροτικό τομέα, καθώς τα αρδευτικά δίκτυα είναι πεπαλαιωμένα, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή κάλυψη των αρδευτικών αναγκών, το υψηλό αρδευτικό κόστος, τη σπατάλη νερού και την ποιοτική υποβάθμιση του αρδευτικού νερού».

Κ. Μητσοτάκης: Μεγάλο συνεκτικό σχέδιο αρδευτικών έργων

«Η χώρα έχει να δρομολογήσει ένα μεγάλο συνεκτικό σχέδιο αρδευτικών έργων ουσιαστικά από τη δεκαετία του '60.Και σήμερα έχουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να μπορέσουμε σε διαφορετικές συνθήκες, πιο δύσκολες, λόγω της κλιματικής αλλαγής, να κάνουμε πράξη ένα έργο το οποίο έχει πανελλήνιο αποτύπωμα και αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα έλλειψης αρδευτικού νερού σε πολλές περιοχές της χώρας» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα έργα υποδομών αγροτικής ανάπτυξης μέσω ΣΔΙΤ.

Για πρώτη φορά δρομολογούμε έργα άρδευσης με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σημείωσε ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι για να υλοποιηθεί το σχέδιο αυτό απαιτείται ταχύτητα και συμμόρφωση στα χρονοδιαγράμματα, καθώς όπως είπε «Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης έρχονται με αρκετές αιρεσιμότητες όχι μόνο ως προς τον τρόπο αξιοποίησής τους αλλά και προς τις διαδικασίες».

Τέλος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε μια προσωπική αναφορά στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη ο οποίος, όπως είπε είχε ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον πριν από την εποχή του, για τα ζητήματα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων. "Ίσως κάποιοι θα θυμάστε ότι στις αρχές της δεκαετίας του '90 ήταν εποχές που αντιμετωπίζαμε και τότε προβλήματα λειψυδρίας, πρόβλημα ύδρευσης και πολλά σημαντικά έργα υποδομής δρομολογήθηκαν και ολοκληρώθηκαν ως προς την ύδρευση της Αθήνας αλλά δρομολογήθηκε και ένα πολύ σημαντικό έργο μικρών και μεσαίων λιμνοδεξαμενών το οποίο έλυσε προβλήματα άρδευσης και ύδρευσης για πολλές δεκαετίες. Ένα εκ των οποίων είναι και τα δύο φράγματα της Μυκόνου τα οποίο επέτρεψαν στη Μύκονο να είναι αυτό που είναι σήμερα. Διότι αν δεν υπήρχαν τα φράγματα αυτά η Μύκονος δεν θα είχε νερό και θα ήταν εξαρτημένη από τις μεταφορές νερού και είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να έχει την ανάπτυξη και τη δυναμική που έχει και από την οποία ωφελούνται πρωτίστως οι κάτοικοί της» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή