Καύσιμα από σκέτο αέρα και το ηλιακό φως

Πέμπτη, 04 Νοεμβρίου 2021 16:00
UPD:16:26
ETH Zurich

Η νέα μέθοδος αποσπά διοξείδιο του άνθρακα και νερό από τον αέρα για την μετατροπή τους σε καύσιμα.

A- A A+

Ερευνητές του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Ζυρίχης (ETH) με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature» αναφέρουν ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν φιλικά στο περιβάλλον καύσιμα κυριολεκτικά από το… τίποτα. Πιο συγκεκριμένα οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι δημιούργησαν καύσιμα από στρώματα λεπτού αέρα και ηλιακό φως. Είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο και αν η ανακάλυψη είναι έτσι όπως περιγράφεται τότε σύμφωνα με τους ειδικούς ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία καυσίμων υδρογονανθράκων που δεν προκαλούν μόλυνση της ατμόσφαιρας.

Οι ερευνητές αναφέρουν πώς τα καύσιμα που δημιούργησαν θα μπορούν σε πρώτη τουλάχιστον φάση να χρησιμοποιηθούν στη βιομηχανία των αερομεταφορών η οποία μαζί με την ναυσιπλοΐα συμβάλουν σε ποσοστό 8% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι ερευνητές ανέπτυξαν μια μέθοδο με την οποία αρχικά αποσπάται  διοξείδιο του άνθρακα και νερό από τον αέρα. Το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα τοποθετούνται σε ένα ηλιακό αντιδραστήρα που τα μετατρέπει σε ένα μείγμα μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογόνου. Το μείγμα αυτό μετατρέπεται στη συνέχεια σε υγρούς υδρογονάνθρακες όπως κηροζίνη, βενζίνη, μεθανόλη και άλλους τύπους καυσίμων.

Οι ερευνητές σημειώνουν πάντως ότι η μέθοδος λειτουργεί προ το παρόν σε καθαρά πειραματικό επίπεδο και θα χρειαστεί αρκετή ακόμη προσπάθεια για να μπορέσει να γίνει αξιοποιήσιμη σε βιομηχανική κλίμακα ώστε να παράγονται μεγάλες ποσότητες καυσίμων. Το σύστημα που παράγει τα καύσιμα αποτελείται από τρεις μονάδες τις οποίες έχουν εγκαταστήσει οι ερευνητές στην ταράτσα του εργαστηρίου τους.

To σύστημα μπορεί να παράγει 32 χιλιοστά του λίτρου μεθανόλης σε επτά ώρες. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι για να μπορέσει το υπάρχουν σύστημα που δημιούργησαν να παράγει τις ποσότητες καυσίμων που χρειάζεται η αεροπορική βιομηχανία (περίπου 415 δισ. λίτρα κηροζίνης προ πανδημίας) θα χρειαστεί ένα εργοστάσιο παραγωγής καυσίμων έκτασης 45 χιλιάδων τετρ. χλμ. και τα καύσιμα θα είναι μεν πιο φιλικά στο περιβάλλον αλλά πολύ πιο ακριβά από την κηροζίνη. Παρόλα αυτά όπως λένε σε αυτές τις περιπτώσεις το σημαντικό είναι να γίνει το πρώτο βήμα και αυτό έχει ήδη γίνει. Μένει να δούμε αν θα ακολουθήσουν και τα επόμενα βήματα…  

 

Προτεινόμενα για εσάς