Oι μάρκες «κύρους» είναι αρκετές, και, οι έχοντες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλά μοντέλα, σήμερα, τα οποία να τους προσδίδουν την επιζητούμενη πολυτέλεια, διαφοροποιώντας τους από τις μάζες. Σε αυτούς απευθύνονται συγκεκριμένα οχήματα υπεροχής -από κάθε άποψη-, με κυρίαρχα εκείνα του γερμανικού τομέα. Ωστόσο, υπάρχει ένα ξεχωριστό μοντέλο, που, μάλλον στέκεται Über Alles, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με γνήσια …βρετανική παράδοση. Το Range Rover, έχοντας ως σημείο εκκίνησης την British Leyland (1969) και στη συνέχεια τη Land Rover, -αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα στο Gaydon, Warwickshire, η οποία εξειδικεύεται στα 4Χ4-, είναι εδώ και αρκετά χρόνια το τέκνο της Jaguar Land Rover, θυγατρικής της Ινδικής Tata Motors. Η νέα γενιά (MY 2022), 5η κατά σειρά, συμπυκνώνει μισόν αιώνα εξέλιξης λειτουργώντας πια, ως πρότυπο με ένα σύγχρονο στυλ που, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, κόβει την ανάσα, με απαράμιλλη ποιότητα και φινέτσα, αλλά και ασυναγώνιστες ικανότητες παντός εδάφους.
Μερικά από τα high lights του νέου Range Rover, όπως μας τα παρουσιάζει η εταιρία είναι τα εξής:
-Το Integrated Chassis Control με Dynamic Response Pro προσφέρει ανώτερη οδηγική άνεση χρησιμοποιώντας Ηλεκτρονική Αερανάρτηση (Electronic Air Suspension) που προετοιμάζει το όχημα για τις στροφές χρησιμοποιώντας δεδομένα eHorizon.
-Στάνταρ Σύστημα Τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering) συνδυάζει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες με εξαιρετική ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και κύκλο στροφής κάτω από 11 μέτρα.
-Νέα αρχιτεκτονική αμαξώματος MLA-Flex προσφέρει εκδόσεις με Στάνταρ (Standard) και Μακρύ Μεταξόνιο (Long Wheelbase) με πολυτελείς καμπίνες τεσσάρων, πέντε ή επτά θέσεων και μία σειρά από εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα
-Το ηλεκτρικό Range Rover αναμένεται να κάνει την πρεμιέρα του το 2024 στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής Reimagine της μάρκας με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο για το μοναδικό πολυτελές SUV της
-Νέα plug-in hybrid σύνολα 510 και 440 ίππων προσφέρουν αθόρυβη ηλεκτρική αυτονομία έως 100km και εκπομπές CO2 κάτω από 30 γρμ/χλμ για ήρεμη και αποδοτική οδήγηση.
-Νέος βενζινοκινητήρας 530 ίππων Twin Turbo V8 προσφέρει τις γνώριμες επιδόσεις ενός Range Rover, με Dynamic Launch για επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα.
-Οι μηχανικοί έχουν μειώσει το γνωστικό φορτίο του οδηγού σε όλους τους τομείς, ενώ το σύστημα καταστολής θορύβων (noise-cancelling) επόμενης γενιάς και ηχεία στα προσκέφαλα συνθέτουν ένα περιβάλλον απόλυτης ευεξίας.
-Ενσωματωμένη υπηρεσία Amazon Alexa ελαχιστοποιεί τους περισπασμούς, αναγνωρίζοντας διαισθητικές λεκτικές εντολές για μουσική, πλοήγηση και ενημερώσεις κυκλοφορίας, smart home συσκευές και άλλα.
-Σύστημα Cabin Air Purification Pro περιλαμβάνει φιλτράρισμα μικροσωματιδίων PM2.5 και τεχνολογία nanoeTM X, που περιορίζει σημαντικά οσμές, βακτήρια και αλλεργιογόνες ουσίες, αλλά και ιούς όπως ο SARS-CoV-2.
Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων απογειώνει τις ελκυστικές αναλογίες και τις απέριττες επιφάνειες του Νέου Range Rover, ενώ, οι επιλογές εσωτερικού είναι πιο βιώσιμες και προηγμένες από ποτέ. Οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους ευρύτερη γκάμα επιλογών από απόψεως υλικών και φινιρισμάτων, μεταξύ των οποίων καινοτόμα υφάσματα και επενδύσεις Ultrafabrics™, ενώ συνεχίζεται η πρωτοποριακή σχέση της Land Rover με την Kvadrat™ – κορυφαίου Ευρωπαίου κατασκευαστή premium υφασμάτων. Το ύφασμα αυτό συνδυάζεται με Ultrafabrics™ για τη δημιουργία ενός υλικού που είναι ελαφρύτερο και παράγει μόνο το ένα τέταρτο των εκπομπών CO2 σε σχέση με το παραδοσιακό δέρμα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξατομικεύσουν το Range Rover τους στο: https://www.landrover.gr/newrangerover
Τα πενταθέσια μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο ενός νέου αυτόματα αναδιπλούμενου καλύμματος χώρου αποσκευών (Auto-Folding Loadspace Cover). Συνδυάζοντας την πρακτικότητα ενός σκληρού καλύμματος με την άνεση ενός αναδιπλούμενου, μαζεύεται κομψά ανοίγοντας το πάνω τμήμα της πίσω πόρτας ώστε να προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, χωρίς να χρειαστεί να ανοίξει το κάτω τμήμα.
Ακόμη, για πρώτη φορά σε Land Rover, η κεντρική οθόνη θα προσφέρει απτικό feedback όταν οι πελάτες αγγίζουν και πατούν την επιφάνεια της οθόνης. Καθώς οι χρήστες μπορούν να νιώθουν την επιβεβαίωση της επιλογής τους χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξουν την οθόνη, δεν παίρνουν το βλέμμα τους από το δρόμο, πράγμα που καθιστά το Pivi Pro ακόμα πιο διαισθητικό.
Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας Rear Seat Entertainment (RSE), με ρυθμιζόμενες οθόνες αφής HD 11,4” τοποθετημένες πίσω από τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Αυτές μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα και υποστηρίζουν τη σύνδεση των περισσοτέρων συσκευών μέσω θύρας HDMI, ενώ μέσω Wi-Fi hotspot οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ψυχαγωγία smart TV εν κινήσει. Το Rear Seat Touchscreen Controller10 οκτώ ιντσών που βρίσκεται στο κεντρικό υποβραχιόνο των Πίσω Καθισμάτων Executive Class προσφέρει γρήγορο και διαισθητικό έλεγχο για την τέλεια θέση καθισμάτων, αναβαθμίζοντας την εμπειρία πολυτέλειας για τους πίσω επιβάτες.
Αποδοτικός και ισχυρός φωτισμός all-LED προσφέρεται με όλα τα nέα μοντέλα Range Rover, με τους υψηλής ευκρίνειας Ψηφιακούς Προβολείς LED να παρέχουν μία δέσμη με εμβέλεια έως 500 μέτρα. Αυτοί δημιουργούν μία εξαιρετική σχεδιαστική λεπτομέρεια και φέρουν χαρακτηριστικά φώτα ημέρας (DRL), δυναμικά φλας, Adaptive Front Lighting και τεχνολογία Image Projection κατά την εκκίνηση -είναι το πιο προηγμένο σύστημα προβολέων που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Land Rover. Ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός (Adaptive Front Lighting) μπορεί να συσκοτίζει μέχρι 16 αντικείμενα στην πορεία του Νέου Range Rover, εξασφαλίζοντας ότι οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων δεν ‘τυφλώνονται’ και διατηρώντας βέλτιστο φωτισμό για τον οδηγό. Η τεχνολογία Predictive Dynamic Bending Light χρησιμοποιεί πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για να προσαρμόζει ενεργά τη δέσμη φωτός καθώς το όχημα πλησιάζει σε στροφές του δρόμου.
Νέα Φώτα Ελιγμών (Manoeuvring Lights) βοηθούν τους οδηγούς να ολοκληρώνουν ελιγμούς σε περιοχές με χαμηλό φωτισμό με πλήρη αυτοπεποίθηση, δημιουργώντας ένα φωτεινό χαλί περιμετρικά του οχήματος, σε συνεργασία με το σύστημα 3D Surround Camera για μία άνετη διαδικασία ελιγμών.
Οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν το Range Rover τους ακόμα και εκτός του οχήματος, με το σύστημα Remote Park Assist, που λειτουργεί μέσω ενός smartphone app. Με αυτό, το πολυτελές SUV μπορεί να εισέρχεται ή να εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ενώ ο οδηγός παρακολουθεί τους ελιγμούς από κοντινή απόσταση -ιδανικό για παρκάρισμα σε στενούς χώρους στάθμευσης εντός και εκτός πόλης.
Το Νέο Range Rover είναι επίσης το πρώτο Land Rover που διαθέτει Dynamic Response Pro. Το ισχυρό, νέο ενεργό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κλίσεων 48-volt είναι ταχύτερο και πιο αποδοτικό από ένα αντίστοιχο υδραυλικό με ικανότητα διαχείρισης ροπής στις αντιστρεπτικές δοκούς έως 1.400Νm, για να διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος υπό έλεγχο.
Η πλήρως ανεξάρτητη αερανάρτηση απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες του δρόμου πιο αποτελεσματικά από ποτέ, για συγκροτημένη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Συνδυάζει την αερανάρτηση (πνευματικές φούσκες) με αμορτισέρ διπλών βαλβίδων – με διαχείριση από το λογισμικό ελέγχου Adaptive Dynamics που έχει εξελιχθεί εσωτερικά.
Το σύστημα intelligent All-Wheel Drive (iAWD) ελέγχεται από το σύστημα Intelligent Driveline Dynamics (IDD) της Land Rover, που παρακολουθεί τα επίπεδα πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού 100 φορές το δευτερόλεπτο, για προληπτική κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, με σκοπό τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση στο δρόμο και εκτός δρόμου.
Κάθε Range Rover διαθέτει επίσης ενεργό μπλοκέ πίσω διαφορικό (Active Locking Rear Differential). Αυτό βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση από τον πίσω άξονα όταν το όχημα στρίβει με υψηλές ταχύτητες, σε ολισθηρές επιφάνειες αλλά και την άρθρωση των τροχών σε off-road συνθήκες, προσφέροντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Όλη αυτή η τεχνολογία τροφοδοτείται στο βραβευμένο σύστημα Terrain Response 2 του Land Rover, που αξιοποιεί τα διάφορα συστήματα του πλαισίου, ώστε να προσφέρει τις βέλτιστες ρυθμίσεις αναλόγως των συνθηκών, επιλέγοντας από έξι driving modes, έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται ο φόρτος εργασίας του οδηγού σε όλα τα εδάφη. Εναλλακτικά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ο ίδιος την πιο κατάλληλη ρύθμιση ή να χρησιμοποιήσει το Configurable Terrain Response για τη δημιουργία ενός ειδικού set-up πλαισίου.
Αυτά και άλλα πολλά, για τα οποία θα επανέλθουμε όταν το δοκιμάσουμε συν τω χρόνω… Όσο για την τιμή του, αυτή θα ξεκινάει στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές γύρω στα 130.000 ευρώ.