Η ανακοίνωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ότι ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα αλλάξει το όνομα της εταιρείας του σε «Meta», έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις, καθώς το rebranding γίνεται σε μια στιγμή που η εταιρεία αντιμετωπίζει μια σειρά από κρίσεις δημοσίων σχέσεων.
Ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε χθες το «Meta» θα περιλαμβάνει το Facebook καθώς και τις εφαρμογές όπως το Instagram, το WhatsApp και την υπηρεσία εικονικής πραγματικότητας Oculus.
«Ανακοινώνουμε τη Meta – το νέο όνομα της εταιρείας Facebook», ανέφερε ο τεχνολογικός γίγαντας σε ένα tweet. «Το Meta βοηθά στη δημιουργία του metaverse, ενός χώρου όπου θα παίζουμε και θα συνδεόμαστε σε 3D. Καλώς ήρθατε στο επόμενο κεφάλαιο της κοινωνικής σύνδεσης».
Την ίδια ώρα όμως στις Ηνωμένες Πολιτείες, πολιτικοί από όλα τα κόμματα αντέδρασαν, κάνοντας λόγο για αμφιλεγόμενο rebranding. Το σατιρικό δελτίο Daily Show τροποποίησε επίσης το βίντεο παρουσίασης του «Meta» από τον Ζάκερμπεργκ, τοποθετώντας τον δισεκατομμυριούχο σε πλάνα από τις ταραχές στο Καπιτώλιο της 6ης Ιανουαρίου και την πορεία των λευκών εθνικιστών στο Σαρλοτσβιλ του 2017, καθώς και στις δύο εκδηλώσεις είχε συμμετοχή το Facebook.
«Φανταστείτε ότι έχετε φορέσει τα γυαλιά ή τα ακουστικά σας ,βρίσκεστε στον χώρο του σπιτιού σας και έχετε μια απίστευτα εμπνευσμένη θέα σε ό,τι πιο όμορφο βρίσκετε», εμφανίζεται να λέει ο Ζακερμπεργκ στο βίντεο της σατιρικής εκπομπής με πλάνα από τις ταραχές στο Καπιτώλιο.
Η βουλευτής της Νέας Υόρκης Αλεξάνδρεια Οκάζιο -Κόρτες δεν δίστασε μάλιστα να αποκαλέσει την εταιρεία «καρκίνο της δημοκρατίας» και «μια παγκόσμια μηχανή παρακολούθησης και προπαγάνδας για την ενίσχυση των αυταρχικών καθεστώτων και την καταστροφή της κοινωνίας των πολιτών».
Οι Αμερικανοί γερουσιαστές Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ και Εντ Μάρκι αντέδρασαν έντονα επίσης.
Ο Μπλούμενταλ , πρώην Γενικός Εισαγγελέας του Κονέκτικατ, ισχυρίστηκε ότι η αλλαγή του ονόματος δεν ήταν παρά μια προσπάθεια να προκληθεί «σύγχυση» και να «αποσπαστεί η προσοχή της κοινής γνώμης», αλλά τελικά «δεν θα διαγράψει χρόνια δόλιων πρακτικών και αδιαφορίας για την ιδιωτική ζωή, την ευημερία των παιδιών και τη διάδοση του μίσους».
Ο Μάρκι αρνήθηκε να αναγνωρίσει την αλλαγή του ονόματος. «Το Facebook θέλει να αρχίσουμε να το αποκαλούμε ‘Meta’, αλλά θα συνεχίσουμε να το αποκαλούμε αυτό που είναι: απειλή για την ιδιωτική ζωή, τη δημοκρατία και τα παιδιά», είπε.
Πέρα από τα κίνητρα για το rebranding, κάποιοι διαφώνησαν με το ίδιο το όνομα Meta.
«Το Meta είναι ένα όνομα τόσο χαμηλής προσπάθειας, που σίγουρα πολλές εταιρείες συμβούλων πληρώθηκαν εκατομμύρια δολάρια για να το βρουν», είπε ειρωνικά ο κωμικός και παραγωγός Μάικ Ντράκερ.
Στην «εκστρατεία» ενάντια στο rebranding εντάχθηκαν μάλιστα και κάποιες εταιρείες. Η αλυσίδα γρήγορου φαγητού Wendy's έγραψε στο Twitter: «Αλλάξαμε το όνομα μας σε Meat».