«Το κρίσιμο ζήτημα της εφαρμογής, επιτήρησης και ελέγχου των μέτρων ασφάλειας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, έφερε ξανά στο φως το τραγικό δυστύχημα που συνέβη χθες στην προβλήτα 2, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 42χρονου εργαζόμενου», υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους, οι αρμόδιοι τομεάρχες Ναυτιλίας και Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.
Όπως επισημαίνουν, «σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και μαρτυρούν οι ίδιοι οι συνάδελφοί του, το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα προκλήθηκε από καταπλάκωση από γερανογέφυρα, γεγονός που γεννά πολλαπλά ερωτηματικά σχετικά με το αν και ποια μέτρα προστασίας και ασφάλειας εφαρμόζονται στο Λιμάνι, ενώ παράλληλα στρέφει την αναζήτηση των ευθυνών στις εργολαβικές εταιρείες και στην ΟΛΠ ΑΕ και αφήνει έκθετους και υπόλογους τους ελεγκτικούς κρατικούς μηχανισμούς».
«Εκ περιτροπής εργασία, εξοντωτικές βάρδιες, λιγότεροι εργαζόμενοι ανά ομάδα, επισφαλείς συνθήκες εργασίας, ελλιπής εκπαίδευση και εξοικείωση με το αντικείμενο, παροπλισμένο ΣΕΠΕ και Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας είναι μόνο ένα μέρος των προβλημάτων που πια οι εργάτες στο Λιμάνι καλούνται να αντιμετωπίσουν», τονίζουν, απευθύνοντας έκκληση στα αρμόδια Υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας «να ερευνήσουν άμεσα τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το συγκεκριμένο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα» και «να απαντήσουν ποιες οι συνθήκες εργασίας, πόσοι έλεγχοι διενεργούνται στον συγκεκριμένο κλάδο και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής».
«Καλούμε την κυβέρνηση, που με τόσο “ ζήλο” μερίμνησε ώστε να απεμπολήσει χωρίς αντίτιμο τον Δημόσιο έλεγχο που είχε επί του 16% των μετοχών του Λιμανιού του Πειραιά, να λάβει άμεσες πρωτοβουλίες και να μην αφήσει αναπάντητα, τα ερωτήματα και την οργή που γεννιούνται μετά από ένα τέτοιο περιστατικό», καταλήγουν.
ΣΥΡΙΖΑ: Ένα ακόμη προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα
«Ο λιμενεργάτης Δημήτρης Δαγκλής τη Δευτέρα 25.10 άφησε την τελευταία του πνοή στο container τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα.», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.
Οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους: Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προξενούν μακροχρόνια κόπωση και επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
Οι ελλιπείς ομάδες εργασίας εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.
Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και άρα και την επικινδυνότητα στο χώρο εργασίας σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας. Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες. Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών. Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες.
Χθες οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά έχασαν ένα συνάδελφό τους και έτσι ήρθαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο προσκήνιο. Ξέρουν ότι θα μπορούσε να είναι ένας οποιοσδήποτε από αυτούς. Οργή και θυμός είναι τα συναισθήματα που κυριαρχούν μεταξύ των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και είναι απολύτως δικαιολογημένα.
Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.
Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα. Συγκεκριμένα:
· Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες. Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας
· Να υπάρξει Γενικός Κανονισμός Προσωπικού που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ
· Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας από εργαζόμενους.
·Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία.», καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΟΛΠ
Από την πλευρά της, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. δηλώνει συγκλονισμένη για την απώλεια του εργαζομένου της DPort Services στον Προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε. Δημήτρη Δαγκλή και εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του εκλιπόντος.
Με τη σειρά της, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων και τα πρωτοβάθμια Σωματεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά ζητούν την άμεση διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο εργαζόμενο άνθρωπο. «Ξεκαθαρίζουμε ότι πέρα από τις ειδικές συνθήκες του ατυχήματος ο συνάδελφος μας έπεσε θύμα της εντατικοποίησης και της «αριθμολαγνείας» της COSCO που στον βωμό της, οι άνθρωποι – εργαζόμενοι έρχονται σε δεύτερη μοίρα».
Τέλος και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητά από τους αρμοδίους την εξέταση των συνθηκών του τραγικού δυστυχήματος.
naftemporiki.gr