Ποια είναι η πρώτη επίδραση στην UEFA, μετά την «περιπέτεια» της European Super League; Περισσότερη δύναμη στις ομάδες όσον αφορά τις εμπορικές πτυχές, άρα και την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ευρωπαϊκών διοργανώσεων.
Από το 2024 η UEFA θα εμπλέκει άμεσα τις ομάδες στη διοίκηση, με τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης που ονομάζεται Uefa Club Competitions SA (UCCSA και η οποία θα πουλήσει τα δικαιώματα για τις διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA.
Σε αυτή μετέχει επίσης η ECA (Ένωση Ευρωπαϊκών Συλλόγων), με πρόεδρο σήμερα τον επικεφαλής της Παρί Σεν Ζερμέν, Νάσερ Αλ-Κελαϊφί.
Ήδη το 2017 ιδρύθηκε μια εταιρεία, η UCC SA, η οποία επέτρεψε στην ECA να συνομιλήσει με την UEFA δίνοντας συμβουλές για τον καλύτερο τρόπο πώλησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων ή για θέματα όπως τα δικαιώματα χορηγίας. Η τελική απόφαση, ωστόσο, παρέμεινε στην UEFA.
Τώρα, μετά το χάος που προκλήθηκε από την πρόταση διάσπασης 12 κορυφαίων συλλόγων με τη δημιουργία της Super League, η κατάσταση άλλαξε και οι σύλλογοι θα εμπλακούν άμεσα, συνεπεία όσων συνέβησαν τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να έχουν σημαντικό λόγο στις αποφάσεις που θεωρούνται πιο σημαντικές από οικονομική άποψη.
Το νέο μοντέλο, με το οποίο ουσιαστικά θα μοιραστεί ο έλεγχος του Champions και του Europa League με τους συλλόγους, έχει σχεδιαστεί εν μέρει από την UEFA, έτσι ώστε να καταπνίξει οριστικά ή σχεδόν την ιδέα της αμφιλεγόμενης Super League.
Από την άλλη πλευρά, ήταν οι ίδιοι αξιωματούχοι -που πρωταγωνίστησαν στη γέννηση της Super League- οι οποίοι ζήτησαν τους τελευταίους μήνες, «μεγαλύτερη συμμετοχή των συλλόγων», σύμφωνα με τα λόγια του Εντ Γούντγουορντ, αντιπροέδρου της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
Η νέα κοινοπραξία θα λειτουργήσει ως υπογράφουσα όλες τις συμφωνίες για τις διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA από τη σεζόν 2024-25.
Η εκτίμηση είναι ότι ο συνολικός τζίρος από τα Κύπελλα Ευρώπης θα φτάσει περίπου τα 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν για τον τριετή κύκλο 2021-2024, ποσό που καλύπτει όλα τα εμπορικά δικαιώματα των διοργανώσεων της UEFA, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, της χορηγίας και της αδειοδότησης.
Αυτό θα είναι μια αύξηση περίπου 12,5% σε σύγκριση με τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν που αποκτήθηκαν στον κύκλο 2018-2021. Οι μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί σύλλογοι, ωστόσο, αναμένουν τώρα προτάσεις που παρέχουν ελάχιστη εγγύηση ή πωλήσεις projects με ποσά πολύ μεγαλύτερα από αυτά που δημιουργούνται σήμερα.