Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα οι εκπαιδευτικοί με τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) να καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας προς τη Βουλή στις 11:30.
Η συγκέντρωση των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί στο Μονομελές Εφετείο Αθηνών, το οποίο συζητά σήμερα την προσφυγή των σωματείων των εκπαιδευτικών κατά της απόφασης για την απεργία τους.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει, για μια ακόμη φορά, ότι μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης από το Εφετείο η απεργία-αποχή είναι απολύτως νόμιμη και όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε αυτήν είναι απόλυτα καλυμμένοι.
Σε ανακοινώσεις τους οι ομοσπονδίες επισημαίνουν πως το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει «στη διάλυση του δημόσιου σχολείου». Κατηγορούν το υπουργείο, ότι αρνείται το διάλογο, «λέγοντας ψέματα, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προτάσεις».
Οι ομοσπονδίες κάνουν λόγο για «μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης», ενώ μεταξύ άλλων «δημιουργεί συνθήκες εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές, καθώς και στιγματισμού τους από μικρή ηλικία».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αναφέρουν, ότι «δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο, αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές καθορίζει κάθε φορά».
Η διεθνής εμπειρία στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, υποστηρίζουν οι ομοσπονδίες, καταλήγει «στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».
«Η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος», υπογραμμίζουν.