Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Το 2017 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιείται, περνώντας στα χέρια των Ιταλών και της Ferrovie dello Stato Italiane. Σήμερα η εταιρεία έκρινε κατάλληλη τη στιγμή να αλλάξει σελίδα και να αποκοπεί από το ελληνικό στοιχείο στη διοίκησή της. Η παραίτηση που υπέβαλε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την Τρίτη 14/9 ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, σίγουρα θα φέρει αλλαγές.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε ότι τη θέση του κ. Τσαλίδη προσωρινά αναλαμβάνει ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., καθηγητής Dario Lo Bosco, εν αναμονή της σύγκλησης της συνέλευσης των μετόχων, με την οποία θα ανασυγκροτηθεί σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να οριστεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος.
Η αντικατάσταση του επί σχεδόν έξι χρόνια διευθύνοντος συμβούλου της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής εταιρείας της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), σηματοδοτεί ότι για πρώτη φορά η διοίκηση της εταιρείας στην Ελλάδα θα έχει πλήρως ιταλική προέλευση, καθώς και τα πέντε μέλη του Δ.Σ. θα είναι Ιταλοί. Σύμφωνα με πληροφορίες, τη θέση του κ. Τσαλίδη θα αναλάβει o κ. Maurizio Capotorto, στέλεχος της Trenitalia.
Ο κ. Τσαλίδης ήταν επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όταν αυτή ιδιωτικοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017. Ειδικότερα, στο τιμόνι της εταιρείας βρέθηκε τον Δεκέμβριο του 2015, μετά την παραίτηση του Θανάση Ζηλιασκόπουλου. Ο ίδιος επίσης ολοκλήρωσε από την πλευρά των Ιταλών την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, την οποία ωστόσο στη συνέχεια απορρόφησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επιπλέον, ο κ. Luca Zuccala αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθυντή Λειτουργίας Μεταφορών, στο πλαίσιο διασφάλισης υψηλής ποιότητας και ασφάλειας.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το αμέσως επόμενο διάστημα προσβλέπει σε σημαντικές συνέργειες με τις κυβερνητικές αρχές και τα αρμόδια υπουργεία ώστε να επιταχυνθεί η ανανέωση του στόλου οχημάτων με νέα τρένα υδρογόνου, καθώς και η εφαρμογή ενός συστήματος car και bike sharing, που θα συνδέει αρμονικά τον σιδηρόδρομο με τις πόλεις.
Ωστόσο, πολλά έχουν μείνει στη μέση, όπως η απόφαση να αποκοπεί και από τον τελευταίο δεσμό της με τον ΟΣΕ, αλλάζοντας όνομα. Η Hellenic Train με νέο όνομα, νέο λογότυπο, αλλά και νέα γραφεία, από την οδό Καρόλου στην Πετμεζά, ευελπιστούσε να αλλάξει το μέλλον του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Και ενώ η εταιρεία και οι άνθρωποί της προετοιμάζονται πυρετωδώς για την επόμενη μέρα, η αγορά αναμένει με ενδιαφέρον από τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο να δώσει το στίγμα του και τη δική του πολιτική σε καίριας σημασίας θέματα για τον σιδηρόδρομο.