Στοίχημα αξιοπιστίας

Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2021 07:00
INTIME NEWS/ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Συγκεκριμένα και «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα για μια σειρά από μεγάλα και σημαντικά έργα που βρίσκονται στη γραμμή αφετηρίας στη Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει να ανακοινώσει η κυβέρνηση και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην επικείμενη επίσκεψή του για τη ΔΕΘ, εάν θέλει να «κερδίσει» τους τοπικούς φορείς της πραγματικής οικονομίας αλλά και την τοπική κοινή γνώμη.

Το μεγάλο «στοίχημα» της πόλης είναι η ανάπλαση της ίδιας της ΔΕΘ, ένα μεγάλο έργο για το οποίο πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο σχετικός διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, που συνοδεύεται από τον στόχο ολοκλήρωσής του το 2026, ώστε η πόλη να γιορτάσει τα 100 χρόνια από την 1η ΔΕΘ του 1926 στο ανανεωμένο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Οι συνήθεις χρόνοι υλοποίησης των μεγάλων έργων στη χώρα μας, και δη εκτός Αττικής, όμως, δεν αφήνουν ιδιαίτερα περιθώρια αισιοδοξίας. Συγκεκριμένα και σαφή χρονοδιαγράμματα αναμένει επίσης η αγορά για το θέμα της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού, όπως και την οδική του σύνδεση με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, καθώς είναι αυτονόητη η ολοκλήρωσή τους στον ίδιο χρονικό ορίζοντα -αν όχι και νωρίτερα- με την ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης της επέκτασης και εμβάθυνσης του 6ου προβλήτα από πλευράς της Κοινοπραξίας των επενδυτών.

Σε έναν χρόνο από τώρα θα έχει αποδειχθεί στην πράξη εάν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για ολοκλήρωση του Μετρό (βασική γραμμή) εντός του 2023 ήταν ορθές και εφόσον ευοδωθούν θα είναι μία αντικειμενικά σημαντική μαρτυρία αξιοπιστίας, δεδομένων και των αντικειμενικών δυσκολιών που έχει επιφέρει η πανδημία. Συντονισμένη δράση κεντρικής και περιφερειακής-τοπικής αυτοδιοίκησης βάσει σφιχτών χρονικών στόχων απαιτούνται ακόμη για το mega-project της ενοποίησης-ανάπλασης του θαλάσσιου μετώπου σε μήκος 40 χλμ., την ίδια ώρα που ο ΟΑΣΘ εξακολουθεί να απέχει πολύ από το επίπεδο που θα έπρεπε να έχουν οι αστικές συγκοινωνίες της «συμπρωτεύουσας».

Πέραν, δε, φυσικά των έργων της Θεσσαλονίκης-Βόρειας Ελλάδας -ένας τομέας με συχνές ανεκπλήρωτες εξαγγελίες σε προηγούμενες δεκαετίες από διάφορες κυβερνήσεις- η πρωθυπουργική και γενικότερη κυβερνητική ατζέντα της φετινής ΔΕΘ οφείλει να περιλαμβάνει μια σειρά από μέτρα που θα δώσουν ανάσα αισιοδοξίας στις επιχειρήσεις όλης της χώρας όπως και στους απλούς πολίτες και δη των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων, μετά τα μέχρι σήμερα δεινά της πανδημίας αλλά και των πρόσφατων mega πυρκαγιών. Ιδιαίτερα, μάλιστα, καθώς και η νέα φθινοπωρινή -και όπως φαίνεται και η χειμερινή- περίοδος διαφαίνονται επιδημιολογικά δύσκολες λόγω της μετάλλαξης Δέλτα.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή