Τη θετική τους άποψη για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Υποδομών & Μεταφορών, Υγείας και Τουρισμού, ρυθμίσεις για τις παραγωγικές δραστηριότητες και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» εξέφρασαν κατά την ακρόασή τους, οι 8 φορείς που κλήθηκαν στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων σε Βιομηχανικές Περιοχές Πέτρος Μαντάς ανέφερε πως οι διατάξεις του Β' Μέρους του νομοσχεδίου που αφορούν τα Επιχειρηματικά Πάρκα, είναι στη σωστή κατεύθυνση και συνεχίζουν το σωστό, γενικά, πετυχημένο έργο των τελευταίων χρόνων για διευκόλυνση της οικονομικής δραστηριότητας και ιδιαίτερα στους Οργανωμένους Υποδοχείς και δεν έχουμε κάποια αντίρρηση.
Πρότεινε όμως να προστεθεί διάταξη που θα ανεβάζει στο 70% την κάλυψη σε όλα τα υφιστάμενα οικόπεδα, σε όλες τις Βιομηχανικές Περιοχές, Επιχειρηματικά Πάρκα, ΒΙΟΠΑ κ.λπ., που υφίστανται και λειτουργούν νομίμως σήμερα όπως ισχύει για κάθε νέα τέτοια περιοχή.
Ο διευθυντής Επιχειρησιακού Περιβάλλοντος και Ρυθμιστικών Πολιτικών του ΣΕΒ Μιχάλης Μητσόπουλος ανέφερε πως το νομοσχέδιο αυτό συνεχίζει την μεταρρυθμιστική προσπάθεια για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και θα διευκολύνει την αλλαγή του παραγωγικού προτύπου της χώρας.
«Άρα, εντάσσεται στα πλαίσια μιας πολύ σημαντικής προσπάθειας και ιδιαίτερα θετικής». Ζήτησε από το Υπουργείο σε αυτό ή σε επόμενο νομοσχέδιο να εξεταστούν ο εμπλουτισμός του ορισμού του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεγάλης Μεμονωμένης Μονάδας με μία πρόβλεψη ως υφιστάμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες, που για διάφορους λόγους, κυρίως λειτουργικούς και οργανωτικούς, δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε ενιαία έκταση, αλλά υποχρεωτικά έχουν έκταση η οποία είναι κομμένη στα δύο αν και γειτνιάζουν, να μπορούν να προχωρήσουν στο μετασχηματισμό τους σε Επιχειρηματικό Πάρκο Μεγάλης Μεμονωμένης Μονάδας.
Επίσης, ζήτησε να υπάρξει μια ολιστική αντιμετώπιση του ζητήματος περί εξαίρεσης εκτάσεων αγροτικών γαιών υψηλής παραγωγικότητας στο σχεδιαζόμενο επιχειρηματικό πάρκο εξυγίανσης των Οινοφύτων καθώς εκτίμησε ότι όπως εξελίσσεται θα υπάρχουν ορισμένες «τρύπες» γης οι οποίες θα είναι εκτός Πάρκου και θα θεωρούνται αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας.
«Εμείς, για πολλούς πρακτικούς λόγους, πιστεύουμε ότι πρέπει να ενσωματωθούν αυτές οι εκτάσεις στο Πάρκο» είπε. Ακόμη πρότεινε την εναρμόνιση των προβλέψεων του θεσμικού πλαισίου για οργανωμένους υποδοχείς μεταποιητικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, με το θεσμικό πλαίσιο περί παρεκκλίσεων ύψους για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις στις εκτός σχεδίου περιοχές.
Ο δήμαρχος Τανάγρας Βασίλης Περγαλίας ανέφερε «παρακολουθούμε με αγωνία για το Επιχειρηματικό Πάρκο Οινοφύτων γιατί ζούμε στην Τανάγρα», και σημειώνοντας πως είναι μια άναρχη βιομηχανική περιοχή προσέθεσε πως «παρακολουθούμε με αγωνία και εμείς και οι δημότες μας για να μπουν επιτέλους βασικές αρχές σε αυτό το Πάρκο» και εκτίμησε ότι είναι ένα νομοσχέδιο σε καλή κατεύθυνση.
Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκος Γρέτζελος ανέφερε: «Τασσόμαστε υπέρ των μεταρρυθμίσεων που διευκολύνουν την άσκηση της υγιούς επιχειρηματικότητας, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε βάσιμα σε ανάκαμψη της οικονομίας μας». Τόνισε ότι όταν μειώνεται η γραφειοκρατία, δίνεται η δυνατότητα στον επιχειρηματία να λειτουργήσει άμεσα την επιχείρησή του και αναφέρθηκε σε επενδύσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ ή πόσες επιχειρηματικές προσπάθειες «κόλλησαν» στην πορεία εξαιτίας γραφειοκρατικών προβλημάτων. Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ζήτησε να υπάρξουν βελτιώσεις για τις Σχολές Οδηγών που ήδη λειτουργούν, καθώς και εντατικοποιήσεις στους ελέγχους των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης-ΠΟΕΟ Διαμαντής Ηλιάδης ανέφερε πως η Ομοσπονδία θεωρεί πω, όσο σημαντική είναι η απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των Σχολών Οδήγησης, άλλο τόσο σημαντική είναι και η ανάγκη να αποτραπεί ο κίνδυνος εισόδου στο κρίσιμο πεδίο της εκπαίδευσης των οδηγών, ατόμων που δεν διαθέτουν τα ελάχιστα προσόντα και προϋποθέσεις, εισάγοντας έτσι αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των υγειών μονάδων, οι οποίες προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση στις πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν.
«Υπάρχει ο κίνδυνος να εμφανιστούν φαινόμενα εκμετάλλευσης της εμπιστοσύνης και κατάχρησης των ελευθεριών που παρέχονται, δηλαδή να φτάσουμε στο αντίθετο άκρο» είπε και προσέθεσε: «Είμαστε υπέρ της απλούστευσης -και είναι ένα πολύ θετικό βήμα- αλλά δεν πρέπει να φτάσουμε στο αντίθετο άκρο της ασυδοσίας, δηλαδή να έχουμε τον κίνδυνο της εμφάνισης των σχολών-φαντάσματα για περιορισμένο χρονικό διάστημα προς εξυπηρέτηση δολίων προθέσεων ή εμφάνιση σχολών οι οποίες δεν θα πληρούν τις κτιριακές προδιαγραφές ή τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την άρτια εκπαίδευση των υποψηφίων και να δημιουργηθούν πάρα πολλά προβλήματα».
Ζήτησε ο φορέας που ζητά αδειοδότηση να υποβάλει υποχρεωτικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αυτά που προβλέπονται ως προϋπόθεση, και να φυλάγονται όντως με ευθύνη του ιδιοκτήτη της σχολής στη σχολή για κάθε έλεγχο, προς αποφυγή όλων αυτών των προβλημάτων που προανέφερε. Συμφώνησε με τη ρύθμιση ότι σε 24 μήνες από τη δημοσίευση του νόμου θα πρέπει όλες οι Σχολές Οδήγησης να κάνουν την αναγγελία τους, ώστε να υπάρχει τελικά ένα μητρώο.
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Διαιτολόγων- Διατροφολόγων Ελλάδος Βασίλειος Τσιρώνης χαιρέτησε κάθε προσπάθεια απλούστευσης των διαδικασιών άσκησης δραστηριοτήτων και προσέθεσε: «Παρόλα αυτά θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παρόν από μόνο του δεν λύνει προβλήματα που έχουν προκύψει από παλιότερα νομοσχέδια. Η ίδρυση και λειτουργία αυτοτελών διαιτολογικών γραφείων και πολυδύναμων διαιτολογικών μονάδων στηρίζεται ήδη σε ένα απαρχαιωμένο νομοσχέδιο του 1996. Με την παρούσα διαδικασία, όπως και στο παρελθόν, δεν εξασφαλίζεται ο απαραίτητος έλεγχος των ανθρώπων που ασκούν το επάγγελμα μας.
Έχουμε οδηγηθεί σε μία συνθήκη ενοικίασης πτυχίων, μαύρου χρήματος, ανασφάλιστης εργασίας- και αυτό αποτελεί άμεσο κίνδυνο και για τη δημόσια υγεία και στον αθέμιτο ανταγωνισμό προς τους νόμιμους επαγγελματίες. Δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ του αυτόνομου διαιτολογικού γραφείου με την πολυδύναμη διαιτολογική μονάδα, όσον αφορά τις απαιτήσεις για την έναρξη δραστηριότητας. Το νομοσχέδιο γενικότερα βρίσκεται σε έναν πολύ καλό δρόμο, απλούστευσης διαφόρων διαδικασιών. Απλά νομίζω ότι πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ώστε να μην χρειάζεται να διορθώνουμε συνεχώς πράγματα».
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, σημείωσε ότι οπουδήποτε αναφέρεται και ρυθμίζεται νομοθετικά απλοποίηση διαδικασιών, είναι πάρα πολύ σημαντικό για τη χώρα. «Αυτό το λέω γιατί είχαμε μπει σε μια διαδικασία, ουσιαστικά, ψηφιοποίησης διαδικασιών και όταν ψηφιοποιούμε τη γραφειοκρατία, τότε δημιουργούμε προβλήματα», ανέφερε μεταξύ άλλων και προσέθεσε:
«Άρα, θα έλεγα ότι το νομοσχέδιο είναι σε μία πολύ καλή κατεύθυνση και καλό είναι να υπάρχουν και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες, από τα αρμόδια υπουργεία για απλοποίηση διαδικασιών. Από κει και πέρα για κάτι πιο συγκεκριμένο, θα έλεγα όσον αφορά τα άρθρα 34 και 35, που αφορούν στον εκσυγχρονισμό της αδειοδότησης τεχνικών δραστηριοτήτων, ότι θα μπορούσε το αρμόδιο υπουργείο να είναι πιο προωθημένο. Εμείς σαν Τεχνικό Επιμελητήριο θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην απλοποίηση των διαδικασιών και μέσα από ψηφιακές διαδικασίες, που άλλωστε έχει».
Ο γραμματέας Οικονομικών της Επαγγελματικής και Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών ανέφερε πως για τους πτυχιούχους μηχανικούς η απλούστευση του πλαισίου άσκησης οποιασδήποτε οικονομικής δραστηριότητας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
«Οι μόνες επισημάνσεις και παρατηρήσεις που έχουμε αφορούν το Άρθρο 35 στο Δεύτερο Κεφάλαιο που αφορά τον εκσυγχρονισμό της αδειοδότησης των τεχνικών δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα είναι οι εξής: Θεωρούμε ότι προκειμένου να βοηθηθούν οι εξεταστικές επιτροπές στο έργο τους θα πρέπει να συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΕΕΤΕΜ στις εξεταστικές επιτροπές, επειδή διαθέτουμε έναν μεγάλο αριθμό συναδέλφων που έχουν μεγάλη εμπειρία στο σχετικό αντικείμενο.
Η δεύτερη επισήμανση είναι ότι με την Παράγραφο 10, του Άρθρου 35 δίνεται η δυνατότητα μόνο στους διπλωματούχους μηχανικούς να μην εφοδιάζονται με τις σχετικές άδειες. Θεωρούμε σωστό, για την ισόνομη και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των τεχνικών επαγγελμάτων της χώρας μας, ότι θα πρέπει να απαλειφθεί. Επίσης και στο άλλο εδάφιο της ίδιας Παραγράφου που αναφέρεται για την επιβολή περιορισμών με πρόσθετες προϋποθέσεις για την απόκτηση άδειας για άσκηση τεχνικού επαγγέλματος.
Εδώ, προβλέπει γνωμοδότηση του ΤΕΕ πλέον των όλων άλλων. Θεωρούμε, ότι από τη στιγμή που όπως και εμείς έτσι και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας συμμετέχει στην επιτροπή είναι μια περιττή διαδικασία και μάλλον γραφειοκρατική διαδικασία που δημιουργεί θέματα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ