Audi: Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron

Τρίτη, 20 Απριλίου 2021 09:36
UPD:09:38
sagmeister_potography
A- A A+

Πρόκειται για την πρώτη παρουσία της Audi στα ηλεκτρικά compact SUV, ως εκ τούτου αναδεικνύεται ένα σημαντικό στοιχείο της ηλεκτρικής στρατηγικής της μάρκας. Η έναρξη πωλήσεων στην Ευρώπη έχει προγραμματισθεί για το καλοκαίρι. Τα κύρια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Q4 e-tron: Υψηλό μέτωπο, δυναμικό αμάξωμα, εκφραστικό πίσω μέρος, επίπεδες κολόνες Α, ακριβείς γραμμές και καθαρές επιφάνειες, κοντοί πρόβολοι εμπρός και μεγάλοι τροχοί. Από δίπλα, το Q4 Sportback e-tron με δυναμική γραμμή οροφής και πτέρυγα στο διαχωρισμένο πίσω παράθυρο.

Και στις δύο περιπτώσεις, εξελιγμένες και ακριβείς είναι οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού που βρίσκουν εφαρμογή χάρη στην τεχνογνωσία των ειδικών της Audi στην κατεργασία μετάλλου -λεπτομέρεια το ανάγλυφο e-tron στο Singleframe και στον πίσω προφυλακτήρα. Το στρεπτικά άκαμπτο σώμα έχει κατασκευαστεί από υψηλή αναλογία χάλυβα (εξαιρετικά υψηλής αντοχής στην καμπίνα επιβατών). Τα πλαϊνά πάνελ αποτελούν υβριδική κατασκευή με αλουμίνιο. Προηγμένη η ιδέα αεροδυναμικής: συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,28 (ή 0,26 στο Sportback), ρυθμιζόμενες είσοδοι αέρα και δάπεδο καλυμμένο με πάνελ εξωτερικά με τρισδιάστατα τόξα τροχών. Αεροδυναμικά σχεδιασμένοι είναι οι εξωτερικοί καθρέφτες για αποφυγή στροβιλισμών και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική και αερακουστική.

Όσον αφορά τις διαστάσεις, αξιοσημείωτο είναι το μακρύ μεταξόνιο 2,76 μέτρων, ενώ το συνολικό μήκος φθάνει τα 4,59 μέτρα. Το κινητήριο σύστημα καταλαμβάνει μικρό χώρο. Το μήκος του εσωτερικού ταιριάζει με αυτό ενός SUV κατηγορίας μεγάλου μεγέθους, μεγάλος είναι ο αριθμός αποθηκευτικών χώρων (περίπου 25 λίτρα) και γενναιόδωροι οι χώροι για τα γόνατα στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο άνω των 520 λίτρων. Στο Sportback η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρική (στάνταρ). Το Audi Q4 e-tron εφοδιάζεται με ράγες οροφής, φορτίο οροφής έως 75 κιλά. Ο κύκλος στροφής επί τόπου είναι μόλις 10,2 μέτρα (μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς) και προαιρετικός ο κοτσαδόρος για ικανότητα ρυμούλκησης έως 1,2 τόνους (μοντέλο με κίνηση quattro).

Τα νέα μοντέλα έχουν αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα (WLTP) ανάλογα με την έκδοση του κινητήριου συστήματος και το μέγεθος της μπαταρίας. Με φόρτιση συνεχούς ρεύματος υψηλής ισχύος (HPC) με χωρητικότητα 125 kW σε ιδανικές συνθήκες, απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά για αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Παρέχεται φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος με έξοδο ισχύος έως 11 kW και app εφαρμογή myAudi για φόρτιση και έλεγχο κλιματισμού μέσω smartphone.

Πιο αναλυτικά, τρεις είναι οι παραλλαγές κίνησης για διαφορετικές ομάδες πελατών: ισχύς 125 kW (170 PS) και κίνηση στους πίσω τροχούς, μεσαία έκδοση με 150 kW (204 PS), κορυφαία με μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS) και μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα (PSM) στον πίσω άξονα, υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Ηλεκτρική είναι η 4κίνηση quattro με ασύγχρονο κινητήρα στον μπροστινό άξονα (ASM) που ενεργοποιείται ανάλογα με τις ανάγκες. Το Q4 50 e-tron quattro επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο concept ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (coasting) για μέγιστη ενεργειακή απόδοση και στη λειτουργία τριών σταδίων χρησιμοποιώντας προαιρετικά paddles στο τιμόνι. Επιτυγχάνεται ανάκτηση ενέργειας στην επιβράδυνση είτε με το φρένο ή με τον επιλογέα στη θέση Β. Δύο είναι τα μεγέθη μπαταρίας: καθαρό 52 kWh (ακαθάριστο 55 kWh) και καθαρό 77 kWh (ακαθάριστο 82 kWh), μπαταρία με 9 ή 12 modules (κυψέλες) -ενεργή θερμική διαχείριση της μπαταρίας με εξωτερική ψύξη, ψυκτικά κυκλώματα που μπορούν να συνδυάζονται με ευελιξία μεταξύ τους. Μεγάλη είναι, βεβαίως, η γκάμα στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης, όπως predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης). Επιπλέον συστήματα όπως adaptive cruise assist and surround view cameras  είναι διαθέσιμα σε διάφορα πακέτα.

Η εταιρία κάνει λόγο για ισορροπημένο χαρακτήρα στο δρόμο, με χαμηλό κέντρο βάρους και ομοιόμορφη κατανομή φορτίων στους άξονες λόγω της εγκατάστασης των στοιχείων του κινητήριου συστήματος σε χαμηλή και κεντρική θέση. Ως προς τις αναρτήσεις έχουμε μπροστινό άξονα McPherson και πίσω εκλεπτυσμένη σχεδίαση πέντε συνδέσμων. Προβλέπονται ζάντες από 19 έως 21 ίντσες, με αεροδυναμικό σχεδιασμό, ελαστικά μικτού μεγέθους με ελαφρώς φαρδύτερα τα πίσω για υψηλή σταθερότητα οδήγησης και σπορ αίσθηση. Προαιρετικά διατίθεται σπορ ανάρτηση (στάνταρ στην S line), προοδευτικό τιμόνι (στάνταρ σε μοντέλα quattro), Audi drive select (στάνταρ στο Sportback) και ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης (επιλογή διαθέσιμη για όλα τα μοντέλα).

Εντός, παρατηρούμε το «προοδευτικό» πιλοτήριο στραμμένο προς τον οδηγό, το δάπεδο χωρίς κεντρική σήραγγα, ενώ γενικότερα δίνεται έμφαση στην ευάερη, ευρύχωρη αίσθηση, το κεντρικό πάνελ με μοχλό αλλαγής ταχυτήτων σε μαύρη εμφάνιση, τα ένθετα και τις επιφάνειες για το ταμπλό, με καινοτόμο τεχνητό ύφασμα προαιρετικά.  Ακόμη, προβάλλεται η νέα γενιά τιμονιού με επιφάνειες αφής για ολίσθηση και κύλιση, με οπίσθιο φωτισμό, πεπλατυσμένη στεφάνη,  προαιρετικά, τόσο στο κάτω όσο και στο πάνω τμήμα (παγκόσμια πρωτιά).   

Τεχνολογικά high lights:

-Πλήρως ψηφιακό concept λειτουργίας και οθόνης.

-Οθόνη 10,25 ιντσών για τον οδηγό ως στάνταρ, Audi virtual cockpit σε δύο επίπεδα διαμόρφωσης προαιρετικά

-Στάνταρ οθόνη αφής MMI (10,1 ίντσες), επίσης διαθέσιμη σε έκδοση 11,6 ιντσών (προς το τέλος του έτους)

-Head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας ως πρωτοποριακή καινοτομία. Τα σύμβολα πλοήγησης που «επιπλέουν» στο δρόμο διευκολύνουν την καθοδήγηση διαδρομής, οι δυναμικές επικαλύψεις των συστημάτων υποβοήθησης υπερτίθενται στον πραγματικό κόσμο έξω και διευκολύνουν την προβολή ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας

-Φυσικός έλεγχος φωνής, επίσης, με δυνατότητα λειτουργίας στο διαδίκτυο.

Ειδικότερα, διαμορφώνονται τρία επίπεδα με διαφορετικές ενότητες: MMI ως στάνταρ, MMI plus και MMI pro προαιρετικά. Η πλοήγηση γίνεται με πρόσθετες λειτουργίες σε MMI plus και MMI pro. Διαθέσιμο και το Audi connect με διαδικτυακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού διαδρομών e-tron με έξυπνο προγραμματισμό με συνυπολογισμό σημείων φόρτισης. Προαιρετικός εξοπλισμός το premium σύστημα ήχου από την εταιρεία Sonos –υπάρχει και διεπαφή smartphone Audi για ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto.

Και για τα δύο μοντέλα προσφέρονται οκτώ χρώματα και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: basic, advanced και S line. Προαιρετικοί είναι οι προβολείς Matrix LED, ενώ  παγκόσμια πρεμιέρα κάνουν τα φώτα ημέρας με τέσσερα ξεχωριστά τμήματα και οπίσθιο φωτισμό με συνεχή λωρίδα στο κέντρο.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή