Το 77% των πολιτών στην Θεσσαλονίκη πιστεύει ότι η εφαρμογή των μέτρων προστασίας από τον COVID-19, από τα εμπορικά καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ, ήταν πολύ ή αρκετά ικανοποιητική, όταν η αγορά ήταν ανοιχτή, ενώ το 93% δηλώνει ότι χρησιμοποιουσε "πάντα" την προστατευτική μάσκα στις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την έρευνα του Βαρομέτρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), η οποία πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος 2020 και Μάρτιος 2021 από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis.
Το ΕΒΕΘ τονίζει με βάση τα ευρήματα, ότι επιθυμία και των καταναλωτών είναι να ανοίξει η λιανεμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης, με τα προσήκοντα και επιβαλλόμενα υγειονομικά μέτρα, τα οποία όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, τηρούνται απαρέγκλιτα από τις επιχειρήσεις και τα καταστήματα της πόλης.
Από την έρευνα προκύπτει επιπλέον ότι ενισχύονται έντονα αρνητικά συναισθήματα όπως η απογοήτευση, η οργή και η απαισιοδοξία των πολιτών, σε σχέση με προηγούμενες έρευνες στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Η ανησυχία φτάνει στο 30%, η ανασφάλεια το 25%, η απογοήτευση το 18%, η οργή επίσης το 18%, ο φόβος το 16% και η απαισιοδοξία το 14%, ενώ το πρώτο θετικό συναίσθημα, η αισιοδοξία, καταλαμβάνει μόλις ένα 10%.