Ακόμη και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας περνούν χρόνο με τις κάθε είδους ηλεκτρονικές συσκευές που βρίσκονται στα σπίτια. Για διαφόρους λόγους τα μικρά παιδιά εκτίθενται σε κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές και tablet.
Προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι το διάστημα 2013-2017 τριπλασιάστηκε ο χρόνος που τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έρχονται σε επαφή με ηλεκτρονικές συσκευές. Αν και δεν υπάρχουν νεότερες σχετικές έρευνες θα πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανό αν όχι βέβαιο ότι ο χρόνος αυτός έχει αυξηθεί περαιτέρω τα τελευταία χρόνια.
Μια νέα μελέτη του Ινστιτούτου Υγείας και Ευζωίας της Φιλανδίας προκαλεί ανησυχία για τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών από παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Σύμφωνα με την μελέτη η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών για περισσότερο από 60 λεπτά ημερησίως από παιδιά προσχολικής ηλικίας έχει επιπτώσεις στην ψυχική τους κατάσταση και στην εκδήλωση των συμπεριφορών τους. Αναπτύσσουν υπερκινητικότητα, εμφανίζουν χαμηλό επίπεδο συγκέντρωσης και πρόβλημα στην επικοινωνία με τα άλλα παιδιά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις μαζί τους.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ξοδεύοντας πολύ ώρα στην χρήση ηλεκτρονικών συσκευών τα μικρά παιδιά σταματούν να περνούν χρόνο για να διαβάσουν κάτι, να επικοινωνήσουν με τα μέλη της οικογένειας τους και πάνω από όλα για να παίξουν με άλλα παιδιά.
Αυτή η συνθήκη θα επηρεάζει αρνητικά ολοένα και περισσότερο την συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών με αποτέλεσμα όταν πια πάνε σχολείο οι κοινωνικές τους δεξιότητες να είναι περιορισμένες αντιμετωπίζοντας προβλήματα να κάνουν φίλους.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας μας δείχνουν ότι ένα παιδί πέντε ετών περνά πολύ περισσότερο χρόνο με τις ηλεκτρονικές συσκευές από αυτόν που προτείνουν οι ειδικοί. Η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών ειδικά η παρακολούθηση διαφόρων προγραμμάτων καθώς και τα videogames συνδέονται με την ανάπτυξη διαφόρων αρνητικών συμπεριφορών και ψυχολογικών προβλημάτων. Ακόμη και οι δραστηριότητες στις ηλεκτρονικές συσκευές που θεωρούνται ασφαλείς και προτείνονται από τους ειδικούς για τα μικρά παιδιά αν γίνονται σε ημερήσια βάση και για αρκετή ώρα θα καταλήξουν τελικά να μην ωφέλιμες αλλά μέρος του προβλήματος» δηλώνει η Τζάνετ Νιιράνεν, κοινωνική επιστήμονας και επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση BMJ Open.
Naftemporiki.gr με πληροφορίες από Sky News