Από την έντυπη έκδοση
Της Έφης Τριήρη
[email protected]
Οι αυτοκρατορίες αντεπιτίθενται, VW εναντίον Tesla, όπως λέμε Apple εναντίον Samsung, με πεδίο δράσης την ηλεκτροκίνηση, την κινητήρια δύναμη που θα μεταμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο. «Ας αρχίσω με τα αυτονόητα: η ηλεκτροκίνηση έχει κερδίσει την κούρσα», είπε ο Χέρμπερτ Ντίες, ο διευθύνων σύμβουλος της VW. «Είναι ο μόνος δρόμος για να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων με γρήγορο τρόπο», πρόσθεσε, έχοντας σίγουρα κάτι κατά νου, που ενδεχομένως να είναι ο «άσος στο μανίκι». Η μία είναι μακράν μπροστά, η άλλη έχει καθυστερήσει. Κοινός παρονομαστής όμως οι μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, μια αγορά πολλά υποσχόμενη.
H Tesla έχει ήδη αναπτύξει τη δική της μπαταρία, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και δικό της δίκτυο φόρτισης που άλλα αυτοκίνητα δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν, τουλάχιστον ακόμη. Η VW, από την πλευρά της, σχεδιάζει να δημιουργήσει έξι εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη έως το 2030. Φιλοδοξία της VW είναι να ξεπεράσει την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Ντίες προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις, με άνοιγμα στα social media, ανακοινώνοντας αλά Μασκ στο Twitter στις αρχές Μαρτίου ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του άγγιξε την αξία των 100 δισ. δολαρίων. Μέσα σε 15 μόλις ημέρες, η κεφαλαιοποίηση άγγιξε νέο ορόσημο, στα 150 δισ. δολάρια. Αναλυτές δηλώνουν πως δεν έχουν πεισθεί ότι οι στόχοι της VW είναι ικανοί να εκθρονίσουν τον Μασκ.
Ο Μπεν Κάλο της Reobert W.Baird λέει ότι μπορεί να δούμε τη VW ηγέτη στο μερίδιο αγοράς που δεν ανήκει στην Tesla. «Ένα νέο οικοσύστημα εκτός Tesla θα αναδυθεί στην ηλεκτροκίνηση, αντίστοιχο με το εκτός της Apple οικοσύστημα στα έξυπνα κινητά». Δηλαδή το λειτουργικό σύστημα Android της Google και η Samsung Electronics κατάφεραν να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών, όμως η Apple αναδείχθηκε στην εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, δημιουργώντας ένα κυρίαρχο brand και ένα οικοσύστημα για το οποίο κάποιοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν όσο όσο.
Αναλυτές επικαλούνται ένα σημείο στο οποίο η VW θα μπορούσε να προπορευθεί της Tesla: στις μπαταρίες λιθίου στερεάς κατάστασης. Ίσως αυτό να είχε στον νου του ο Ντίες, καθώς οι συγκεκριμένες μπαταρίες θα μπορούσαν να παρατείνουν τη δυνατότητα οδήγησης κατά 50% και να μειώσουν τον χρόνο φόρτισης στα 15 λεπτά. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν: στην ηλεκτροκίνηση ετοιμάζεται να μπει και η Apple με δικό της όχημα αυτόνομης οδήγησης, σχέδιο που έχει τρομάξει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σίγουρα λοιπόν θα δοθεί μάχη, που για μερικούς παίκτες είναι από τώρα άνιση.