Δεν θα μπει «κόφτης» στα SMS όσον αφορά τις μετακινήσεις, τόνισε σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Ο κ. Σταμπουλίδης, μιλώντας στον Real Fm 107,1, έδωσε διευκρινήσεις στους πολίτες για τα σενάρια περί περιορισμού των μετακινήσεων για τους κωδικούς 2 και 6, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη ατομικής ευθύνης, να ενεργοποιήσει δηλαδή ο καθένας τον προσωπικό του «κόφτη», προκειμένου να περιοριστεί το τρίτο κύμα της πανδημίας.
Αναφέρθηκε επίσης και στο φαινόμενο χαλάρωσης στην τήρηση των μέτρων, καθώς όπως διευκρίνισε, οι χιλιάδες κυρώσεις που επιβάλλονται καθημερινά σε ατομικό επίπεδο, δείχνουν ότι αρκετοί πολίτες δεν στέλνουν καν το υποχρεωτικό SMS στο 13033.
Όπως είπε χαρακτηριστικά χτες καταγράφηκαν 5.563 παραβάσεις για μη χρήση μάσκας και άσκοπες μετακινήσεις χωρίς αποστολή SMS και επιβλήθηκαν συνολικά πρόστιμα 1,66 εκατ. ευρώ.
«Έχουμε κερδίσει τα προηγούμενα δύο κύματα, πρέπει να κερδίσουμε και το τρίτο», ανέφερε, σημειώνοντας ότι υπάρχει ανάγκη τις επόμενες εβδομάδες να «αυτοπεριοριστούμε».
Καταλήγοντας, ο κ. Σταμπουλίδης, για το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου., άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ, συμπληρώνοντας ότι υπό εξέταση βρίσκεται το δίκαιο, όπως το χαρακτήρισε, αίτημα των ανθοπωλών να λειτουργήσουν την Κυριακή, ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Υπάρχει, όπως είπε, έντονη οικονομική δραστηριότητα τη μέρα αυτή για τον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ οι επαγγελματίες έχουν ήδη παραγγείλει και προπληρώσει τα προϊόντα για την 14η Φεβρουαρίου.
Επίσης, ο κ. Σταμπουλίδης, μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6, διευκρίνισε ότι κανονικά θα λειτουργήσουν τα delivery, take away αλλά και οι λαϊκές αγορές σε περίπτωση lockdown στην Αττική. «Όπως και στα πρότυπα του Μαρτίου, θα λειτουργήσουν τα σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικά καταστήματα και με προϋποθέσεις τα καταστήματα οπτικών/βαρηκοΐας», δήλωσε.
Αυτές είναι τυποιημένες αποφάσεις, είπε ο κ. Σταμπουλίδης υπογραμμίζοντας ότι παράλληλα με την δημόσια υγεία πρέπει να διαφυλαχθεί και η οικονομία. Τόνισε ωστόσο ότι, το click away είναι ένα μέτρο που δεν έχει στην πραγματικότητα βοηθήσει τις επιχειρήσεις αφού από τις 10 αδυνατούν να λειτουργήσουν οι 8, επισημαίνοντας την επιτακτική ανάγκη να προχωρήσει ο εμβολιασμός.
Παράλληλα εξήγησε το θέμα με την αναστάτωση που προκλήθηκε το προηγούμενο σαββατοκύριακο σχετικά με το take away από καταστήματα, όταν γνωστοποιήθηκε ότι οι πελάτες των καταστημάτων δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται στο χώρο αναμένοντας την παραγγελία τους,, λέγοντας ότι τελικά επικράτησε και η λογική και το μέτρο δεν θεσπίστηκε ποτέ.