Η Toyota διαθέτει από σήμερα Τετάρτη το ανανεωμένο μοντέλο κυψελών υδρογόνου Mirai, με 30% μεγαλύτερη γκάμα, στην προσπάθειά της για την προώθηση της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Toyota απέτυχε μέχρι τώρα εξασφαλίσει ικανοποιητικές πωλήσεις για τα οχήματα με την τεχνολογία κυψελών (FCV), παρά την υποστήριξη της ιαπωνικής κυβέρνησης και τα οποία έχουν μια εξειδικευμένη τεχνολογία, εν μέσω ανησυχιών για έλλειψη σταθμών τροφοδοσίας, τις τιμές μεταπώλησης και τον κίνδυνο για εκρήξεις του υδρογόνου.
«Το νέο Mirai θα χρησιμεύσει ως ένα νέο σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία μιας μελλοντικής κοινωνίας με βάση το υδρογόνο», ανέφερε η Toyota. Θα κοστίζει περίπου 5 εκατομμύρια γιεν (48.000 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις, περίπου το ίδιο με τον προκάτοχό του.
Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου η Toyota είχε πουλήσει μόνο 11.100 οχήματα πρώτης γενιάς του μοντέλου Mirai, σχεδόν έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφεύγουν τα FCV υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Το 2019, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν 2,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 40% περισσότερο από ό, τι το προηγούμενο έτος, όπως αναφέρει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.
Το νέο λανσάρισμα του Mirai έρχεται αφότου ο πρωθυπουργός Γιοσιχίντε Σούγκα ανακοίνωσε τον Οκτώβριο το στόχο να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα στην Ιαπωνία έως το 2050.
Η Toyota είχε προγραμματίσει να χρησιμοποιήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 στο Τόκιο ως όχημα για να παρουσιάσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, με 100 λεωφορεία που προορίζονταν να μεταφέρουν τους επισκέπτες.
Τα νέα μέτρα στήριξης για τα FCV που ανακοινώθηκαν τον Σεπτέμβριο περιελάμβαναν την απαίτηση έργων με κρατικές επιδοτήσεις για την αύξηση των σταθμών φόρτισης υδρογόνου και προσπάθειες για μείωση της τιμής του καυσίμου.
Πηγή: Reuters