Παράταση στη προθεσμία για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και να επανέλθουν όλα τα ειδικά μαθήματα που καταργήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας στις αρχές του καλοκαιριού, ζητά από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Πανελλαδική γραμματεία εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.
Όπως υποστηρίζει, το ΥΠΑΙΘ αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε την προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των μαθητών της Γ’ ΓΕΛ (25-30 Νοεμβρίου). Οι αιτήσεις αυτές, που θα υποβληθούν με ηλεκτρονικό τρόπο (email), υποβάλλονταν τα προηγούμενα χρόνια το μήνα Μάρτιο. Η αλλαγή αυτή, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και προειδοποίηση, λειτουργεί αιφνιδιαστικά για τους μαθητές, που καλούνται να πάρουν μία σημαντική απόφαση για το μέλλον τους.
Eπιπλέον, όπως τονίζει η Πανελλαδική γραμματεία εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ., «η προθεσμία είναι μόλις 5 ημέρες, με τις δύο μέρες να είναι το προσεχές Σαββατοκύριακο (28-29 Νοέμβρη), ενώ στις 26/11 έχει προκηρυχτεί πανεργατική Απεργία, στις οποίες συμμετέχουμε οι εκπαιδευτικοί».
Τέλος, συμπληρώνει, με κλειστά τα σχολεία λόγω πανδημίας και χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από αυτά, υπάρχει ο κίνδυνος της ελλιπούς ενημέρωσης των μαθητών και προετοιμασίας τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν μαθητές να χάσουν την σχετική προθεσμία.
«Όσο και να μη θέλει να το δεχτεί το ΥΠΑΙΘ, όσο και να κάνει πως δεν το ακούει, υπάρχουν μαθητές που στερούνται (ναι, στερούνται) ακόμα και τη δυνατότητα να στείλουν email, ενώ είναι λογικό τα παιδιά και οι γονείς να θέλουν να συμβουλευτούν τους καθηγητές τους για την ορθή συμπλήρωση της αίτησης», τονίζει.
Επίσης χαρακτηρίζει ως απαράδεκτο «το επιχείρημα που επικαλείται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΠΘ ότι προχώρησε στην αλλαγή της ημερομηνίας (Νοέμβριο αντί για Μάρτιο) για να δημιουργηθούν τάχα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας για την προετοιμασία των μαθητών στα Ειδικά Μαθήματα. Αλήθεια πότε περιμένει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να συγκροτήσει και να λειτουργήσει τέτοια τμήματα όταν σε λίγες ημέρες φτάνουμε στα Χριστούγεννα; Πότε θα προλάβουν να προετοιμαστούν ουσιαστικά οι μαθητές;».
Αποτελεί, όπως υπογραμμίζει, μέγιστη υποκρισία και κοροϊδία σε χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειες τους όταν από τη μια η κυβέρνηση στις αρχές του καλοκαιριού εξαφάνισε παντελώς τα ειδικά μαθήματα από τα σχολεία (μουσική, σχέδιο, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά) αναγκάζοντας έτσι χιλιάδες παιδιά είτε να μην μπορούν να προετοιμαστούν, είτε να φορτώνονται οι οικογένειες τους ακόμα ένα δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος σε φροντιστήρια και από την άλλη να «κόπτεται» για την δήθεν στήριξη των παιδιών αυτών.