Της Ανθής Αγγελοπούλου
ΌΧΙ στην αναπλήρωση μαθημάτων – Να επανέλθουν τα μαθήματα μουσικής και τεχνών
Η ΕΛΜΕ καλεί σε κινητοποίηση καλεί τη ΣΕΠΕ της Αττικής, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, τις Ομοσπονδίες γιατρών και νοσηλευτών την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου με συγκέντρωση στο υπουργείο Υγείας στις 2 το μεσημέρι ζητώντας να γίνονται δωρεάν τεστ covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Η ΕΛΜΕ ζητά να παρθούν μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς. Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες και φυσικά να βρεθούν και άλλες. Όπως λέει, με ευθύνη των Δήμων να πραγματοποιούνται άμεσα απολυμάνσεις στο σύνολο του σχολικού χώρου που εμφανίζεται κρούσμα. Επιπλέον, ζητά άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών και επιπλέον προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για να βοηθηθεί η κατάσταση εν μέσω πανδημίας.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ ένα μήνα και πλέον από το άνοιγμα των σχολείων και ο συνολικός αριθμός επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε αυτά υπερβαίνει κατά πολύ τα 1000, οδηγώντας σε αναστολή λειτουργίας εκατοντάδες σχολικές μονάδες και τμήματα! Αντίστοιχα, στον Πειραιά καθημερινά τμήματα οδηγούνται σε κλείσιμο, με ευθύνη της κυβέρνησης.
Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός και το υπουργείο Παιδείας μιλούν για ασφαλή σχολεία και για πολύ χαμηλή μετάδοση. Ωστόσο, όπως αναφέρει Η ΕΛΜΕ, όλοι πια αντιλαμβάνονται ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλαπλάσια, αλλά δε φαίνονται, γιατί δεν πραγματοποιούνται τεστ με κρατική ευθύνη ούτε ουσιαστικές ιχνηλατήσεις των επαφών καθώς, ιχνηλάτηση πραγματοποιεί εκπαιδευτικός και όχι εξειδικευμένο προσωπικό.
Επίσης, καταγγέλλει ότι πολλά παιδιά στοιβάζονται καθημερινά στα ΜΜΜ για να πάνε σχολείο ενώ, την ίδια στιγμή γονείς και εκπαιδευτικοί ψάχνουν μόνοι τους για τεστ με δικά τους έξοδα.
Πρόβλημα ο σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Σύμφωνα με απόφαση της κυβέρνησης τα σχολεία καλούνται να υιοθετήσουν στο θεσμό του «Σχολικού Συμβούλου». Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ πως θα γίνει αυτό όταν εδώ και καιρό τα σχολεία τελούν υπό κατάληψη.
Η σχετική υπουργική απόφαση όπως λέει, αναθέτει ρόλους και ευθύνες που βρίσκονται εκτός του πλαισίου του εκπαιδευτικού και απαιτεί πολύ χρόνο εκτός διδακτικού ωραρίου, τον οποίο δεν διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ήδη εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον. Επομένως, θεσμοθετεί εντελώς προσχηματικά τον σύμβουλο για επικοινωνιακούς λόγους και για να μεταθέσει τις ευθύνες της πολιτείας στην πλάτη τους, καθώς είναι αδύνατο να αναλάβει όλες αυτές τις αρμοδιότητες ένας εκπαιδευτικός με ωράριο 18, 20, 23 ωρών.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, το πνεύμα που διέπει τον νεοεισαγόμενο θεσμό ακυρώνει και αμφισβητεί τον ρόλο των εκπαιδευτικών που εκ των πραγμάτων είναι σε διαρκή σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας.
Γι’ αυτό εισηγείται στα σχολεία, οι σύλλογοι διδασκόντων να μην προτείνουν κανένα εκπαιδευτικό γι΄ αυτό το ρόλο, για να οριστεί από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου γιατί τα οριζόμενα ως καθήκοντα του συμβούλου σχολικής ζωής ανήκουν ουσιαστικά στη δικαιοδοσία των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών, τους οποίους στα σχολεία δεν διαθέτουν, αλλά και δεν θα υποκαταστήσουν αναλαμβάνοντας τον ειδικό ρόλο τους.
Να επανέλθουν τα μαθήματα μουσικής και τεχνών
Να επανέλθουν τα μαθήματα που έβγαλε η κυβέρνηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα το καλοκαίρι ζητούν επίσης οι εκπαιδευτικοί. Η ΕΛΜΕ Πειραιά μιλά για απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα που είχαν σαν αποτέλεσμα το πέταγμα ολόκληρων αντικειμένων και κλάδων εκτός εκπαίδευσης και χιλιάδες εκπαιδευτικούς να βλέπουν τα εργασιακά τους δικαιώματα να ανατρέπονται.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος των κοινωνιολόγων έχει πεταχτεί ουσιαστικά εκτός εκπαίδευσης ενώ, μεγάλο χτύπημα δέχτηκαν τα μαθήματα της Καλλιτεχνικής Παιδείας. Το πλέον απαράδεκτο είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.
Το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας.
Μέλημα τους, όπως λέει, είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση. Την ίδια ώρα με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται φυσικά και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών καθώς χάνονται χιλιάδες οργανικές θέσεις ενώ, η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη.
Όχι στην αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων
Τέλος, η ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην δηλώσουν ότι υπάρχει λόγος αναπλήρωσης μαθημάτων και να αντιτεθούν στην Υπουργική Απόφαση που βγήκε και προβλέπει για το λόγο αυτό «περικοπή περιπάτων, επισκέψεων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, αξιοποίηση των σχολικών εκδρομών και αξιοποίηση των διακοπών των Χριστουγέννων, του Πάσχα καθώς και των Σαββάτων».
Οι εκπαιδευτικοί όπως υποστηρίζει δεν είναι παιδονόμοι και οι αγώνες δεν τιμωρούνται ούτε ποινικοποιούνται. Πρέπει να μείνουν ατιμώρητοι.