Άρχισε την Τετάρτη η πρώτη φάση επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των 218 σχολικών μονάδων που θα εφαρμόσουν πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στην εναρκτήρια τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), Νίκη Κεραμέως, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γιάννης Αντωνίου, η σύμβουλος Α’ Ειδικής Παιδαγωγικής του ΙΕΠ, Θεοδώρα Αστέρη, και οι προϊστάμενοι, διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που υλοποιούν το πρόγραμμα, με σκοπό την ενημέρωση και προετοιμασία τους.
Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της Ελλάδας εντάσσουν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμά τους θεματικές στις εξής κατηγορίες:
α) Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή,
β) Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές,
γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού, αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας και
δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Σε εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, ξεκίνησε να υλοποιείται σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση για τους προϊσταμένους νηπιαγωγείων, τους διευθυντές δημοτικών και γυμνασίων καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολικών αυτών μονάδων.
Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο βιωματικό, πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα και ο ψηφιακός γραμματισμός, και να εξοικειωθούν παράλληλα οι εκπαιδευτικοί μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας.
Στην ομιλία της, η υπουργός ανέδειξε δυο σημεία: πρώτον, την αδιαμφισβήτητη σημασία των νέων δεξιοτήτων. Όπως είπε, διεθνείς έρευνες και οργανισμοί, όπως το Παγκόσμιο Διεθνές Φόρουμ, προβλέπουν την αυξανόμενη έμφαση στις προσωπικές, κοινωνικές και τεχνολογικές δεξιότητες που συνιστούν και βασική προϋπόθεση για τη δυνατότητα των νέων μας να προσαρμόζονται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, διεθνοποιημένο περιβάλλον. Δεύτερον, το γεγονός ότι η επένδυση στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού μας, των εκπαιδευτικών μας, ήταν και παραμένει προτεραιότητα για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όπως δήλωσε η κ. Κεραμέως στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα, «είμαστε όλοι μαζί σε αυτήν την προσπάθεια. Να κάνουμε το σχολείο μας ακόμη καλύτερο, να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας, να γυρίσουμε σελίδα και να επενδύσουμε σε ένα σχολείο που και μεταλαμπαδεύει γνώση, και καλλιεργεί δεξιότητες με πιο συστηματικό και συνεκτικό τρόπο».