Στη «βιομηχανία» των αποκαλούμενων «influencers» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το φαγητό αποτελεί έναν ιδιαίτερα ισχυρό τομέα: Όπως αναφέρει το BBC, η Κορεάτισσα influencer Σνα, γνωστή ως a.bite, έχει συγκεντρώσει φαν από όλο τον κόσμο για τον τρόπο που παρουσιάζει και τρώει γεύματα τα οποία σερβίρονται σε όμορφα πιάτα. Επίσης, έχει πάνω από έξι εκατομμύρια followers στο TikTok που σχεδόν καθημερινά τη βλέπουν να τρώει.
Η Σνα είναι μία από όλο και περισσότερους «αστέρες» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ασχολούνται με δύο μεγάλες διαδικτυακές τάσεις ονόματι Mukbang και ASMR. Το Mukbang προήλθε από τη Νότια Κορέα και μεταφράζεται ελεύθερα ως «εκπομπή φαγητού», ενώ το ASMR (autonomous sensory meridian response) είναι μια κατηγορία βίντεο που παράγουν ήχους οι οποίοι προκαλούν μια ευχάριστη και χαλαρωτική σωματική αντίδραση.
Ειδικά η τάση με το φαγητό είναι πολύ δημοφιλής στην Ασία- ωστόσο η κινεζική κυβέρνηση επεμβαίνει σε βάρος των βίντεο, τα οποία μπορεί να απαγορευτούν εξολοκλήρου στη χώρα.
Ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, είχε ζητήσει να αγωνιστούν όλοι οι πολίτες κατά της σπατάλης φαγητού, δεδομένου πως η έλλειψη τροφίμων αποτελεί όλο και μεγαλύτερο λόγο προβληματισμό για τη χώρα, λόγω του εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ και των μεγάλων πλημμυρών που έπληξαν τις καλλιέργειες τον προηγούμενο μήνα. Η καμπάνια «Καθαρό Πιάτο» για αυτόν τον λόγο- ενώ ο Σι είπε επίσης πως η πανδημία Covid-19 έχει «κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου» όσον αφορά στη σπατάλη φαγητού και τόνισε ότι η Κίνα πρέπει να διατηρήσει μια αίσθηση κρίσης ως προς την ασφάλεια τροφίμων.
Τα κινεζικά κρατικά ΜΜΕ ευθυγραμμίστηκαν, και εμφανίστηκαν επικριτικά ρεπορτάζ και αναφορές για τους mukbangers, οι οποίοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού ενώ κάνουν livestreaming. Ακολούθησαν οι εταιρείες κοινωνικές δικτύωσης, συνοδεύοντας αποτελέσματα σχετικών αναζητήσεων με ανάλογες προειδοποιήσεις κατά της σπατάλης φαγητού. Επίσης μια δημοφιλής «αστέρας» του mukbang, η Mini, έβγαλε βίντεο σε κρατικό ΜΜΕ όπου καλούσε τους πολίτες να σπαταλούν φαγητό. Σε μια διαφήμισή της ακόμη λέει πως τα ξαναζεσταμένα πιάτα μπορούν να είναι και αυτά πολύ γευστικά. Παρόλα αυτά τέτοιες προειδοποιήσεις δεν εμφανίζονται σε κινεζικές εφαρμογές που λειτουργούν εκτός Κίνας, όπως το TikTok.
Όπως σημειώνει το BBC, κάποιοι από τους πιο επιτυχημένους «αστέρες» του mukbang στην Κίνα, που τρώνε «ζωντανά» όσο περισσότερο φαγητό μπορούν, «θολώνουν» τα βίντεό τους στις κινεζικές πλατφόρμες ή τα κατεβάζουν για να αποφύγουν να εκτεθούν και να αποδοκιμαστούν.
Στην περίπτωση της Σνα, οι περισσότεροι followers της είναι στην Κορέα, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη, ωστόσο η ίδια προβληματίζεται για τους 50.000 Κινέζους φαν της, πολλοί από τους οποίους, όπως είπε, είναι μοναχικοί άνθρωποι οι οποίοι επιζητούν συντροφιά ενώ τρώνε μπροστά στα τηλέφωνα ή τους υπολογιστές τους. Η ίδια υπογραμμίζει πως δεν τρώει πολύ στα βίντεό της, και προσπαθεί να τρώει υγιεινά.