Με πλήρη σύνθεση, χωρίς εκ περιτροπής διδασκαλία χρήση μάσκας και διαφορετικά διαλείμματα αποφασίστηκε να ανοίξουν τα σχολεία στην προγραμματισμένη ημερομηνία, στις 7 Σεπτεμβρίου δηλαδή, έπειτα από την ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Μιλώντας χθες στην ΕΡΤ, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξήγησε πως αυξημένα μέτρα σημαίνει χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενώ είναι υπό συζήτηση αν θα είναι όλοι οι μαθητές ή μαθητές πάνω από κάποια ηλικία . Προβλέπεται επίσης καθαρισμός των σχολείων και κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της λειτουργίας τους και βεβαίως αντισηπτικά με ευθύνη των δήμων που θα προμηθεύσουν τις σχολικές δομές με τα απαραίτητα αναλώσιμα υλικά.
Σημείωσε επίσης πως θα λειτουργήσουν επίσης κανονικά τα ολοήμερα σχολεία ενώ διευκρίνισε πως το ακριβές πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων είναι υπό συζήτηση ακόμα και πως τα μέτρα που θα ληφθούν μπορούν να επικαιροποιηθούν ανά πάσα στιγμή και σύμφωνα με τα επιδημιολογικά δεδομένα της περιόδου.
Μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 η υπουργός αναφερόμενη στις απουσίες των μαθητών, ξακαθάρισε πως θα λαμβάνονται κανονικά αλλά δεν θα προσμετρώνται μόνο στις περιπτώσεις όπου είτε ο ίδιος ο μαθητης έχει νοσήσει, είτε μέλος της οικογένειάς του ανήκει σε ευπαθή ομάδα.
Την ίδια ώρα ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμός OPEN υποστήριξε την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα και τους όρους της επαναλειτουργίας των σχολείων, ενώ συμπύκνωσε σε πέντε τα ειδικά μέτρα τα οποία θα εφαρμοστούν.
Τα πέντε αυτά μέτρα είναι τα εξής:
- Υποχρεωτική χρήση μάσκας (εντός των ημερών θα αποφασιστεί αν θα φορά όλες τις τάξεις του σχολείου, ή αυτές από την Γ’ Δημοτικού και πάνω)
- Οι μαθητές δεν θα αλληλεπιδρούν με παιδιά από άλλα τμήματα/τάξεις -Θα έχουν ξεχωριστά διαλείμματα
- Αυστηρά μέτρα υγιεινής: καλός αερισμός, απολυμάνσεις, αντισηπτικά
- Σχέδιο αντιμετώπισης κρούσματος στο σχολείο
- Ειδικό πρωτόκολλο για τη λειτουργία των κυλικείων
naftemporiki.gr