Με θετικές προσεγγίσεις αλλά και διαφωνίες και προτάσεις, ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων που κλήθηκαν στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Αμέσως μετά το τέλος των ακροάσεων όλων των φορέων, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, έκανε λόγο για γόνιμη συνεργασία, ενώ διαβεβαίωσε ότι η πόρτα του υπουργείου θα παραμείνει ανοιχτή στο διάλογο για βελτιωτικές προτάσεις.
Παράλληλα, χαρακτήρισε «ψέματα και απόλυτα ανακριβείς», τις κατηγορίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος Μιχάλη Κουρούτου, ότι η κυβέρνηση δεν διαβουλεύτηκε μαζί τους, αντιτείνοντας ότι ήταν ο μόνος εκπαιδευτικός φορέας που αρνήθηκε την πρόσκληση διαλόγου του υπουργείου Παιδείας.
«Η ίδια η Ομοσπονδία επέλεξε να μην συμμετάσχει στη διαδικασία της διαβούλευσης. Είναι λυπηρό να λέγονται ανακρίβειες και να μην εκπροσωπείται ο κλάδος των εκπαιδευτικών. Εμείς, παρότι αρνηθήκατε το διάλογο είμαστε πάντα εδώ για ακούσουμε τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Η πόρτα του υπουργείου είναι ανοιχτή και περιμένουμε προτάσεις για βελτίωσης του νομοσχεδίου», επεσήμανε η κ. Κεραμέως.
Κάλεσε ακόμα τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ, που έκανε λόγο για αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου, να καταθέσει οποιοδήποτε νομικό έρισμα έχει για να το συζητήσουνε, ενώ απέρριψε και αιτιάσεις φορέων ότι απελευθερώνονται οι απολύσεις και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Ακόμα, η κ. Κεραμέως χαρακτήρισε ανακριβείς τις αιτιάσεις ότι επήλθε αλλαγή στο 40ωρο των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ενδιαφέρουσα χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας την πρόταση της ΟΛΜΕ για υποχρεωτικά ειδικά μαθήματα, καλώντας την ωστόσο να διευκρινίσει, «πώς μπορούν και τα 12 συνολικά μαθήματα να ενταχθούν στο ωρολογιακό πρόγραμμα της 3ης λυκείου».
«Θέλω να διαβεβαιώσω, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι αυτή η κυβέρνηση θα υπηρετήσει απόλυτα και τις δύο συνταγματικές επιταγές, και τη κρατική εποπτεία και την επιχειρηματική ελευθερία. Το νομοσχέδιο αυτό, έχει ένα και μόνο στόχο: Πώς τα παιδιά μας θα γίνουν αποδέκτες μιας ποιοτικής εκπαίδευσης», κατέληξε η κ. Κεραμέως.
Σχολάρχες: «Το νομοσχέδιο θα δώσει ώθηση στην ιδιωτική εκπαίδευση».
Ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων, τάχθηκε υπέρ του νομοσχεδίου «που θα δώσει ώθηση σε μια ποιοτική εκπαίδευση» όπως είπε, ενώ επιτέθηκε σε όσους διαφωνούν, υποστηρίζοντας ότι «αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να πάει άσχημα η ιδιωτική εκπαίδευση». Ο κ. Κυραϊλίδης μίλησε για μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας που δίνει το νομοσχέδιο, ενώ αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του ότι, όπως αποδείχτηκε, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων είναι «δύο εκπαιδευτικά έτη μπροστά από τους μαθητές του Δημοσίου».
«Στο νομοσχέδιο συγκρούονται δύο κόσμοι. Ο κόσμος του σκοταδισμού και του φόβου και ο κόσμος του εκσυγχρονισμού και του θάρρους της αξιολόγησης», τόνισε. «Είναι ένα νομοσχέδιο με φιλελεύθερο πρόσημο, βάζει τέλος σε αναίτιους περιορισμούς, δίνοντας βαθμούς ελευθερίας, και ταυτόχρονα σέβεται τις συνταγματικές επιταγές θέτοντας στο επίκεντρο του την ποιοτική εκπαίδευση και το καλό των μαθητών», πρόσθεσε. Ακόμα, χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη το διευρυμένο ωράριο, υποστηρίζοντας ότι θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, ενώ θετικό έκρινε και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων. «Τα περί διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, είναι καθαρά μια επικοινωνιακή φωτοβολίδα», πρόσθεσε.
Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί: «Αξιολόγηση τιμωρητικού χαρακτήρα».
Σε αντίθετη κατεύθυνση ήταν η τοποθέτηση του Μιχάλη Κουρουτού, προέδρου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος, που ήταν έντονα επικριτικός για το νομοσχέδιο.
Ο κ. Κουρουτός κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θέλησε να κάνει διάλογο με την Ομοσπονδία, έκανε λόγο για «αξιολόγηση τιμωρητικού χαρακτήρα» ενώ τόνισε ότι «επανέρχεται το καθεστώς του νομοσχεδίου Αρβανιτοπούλου σε ό,τι αφορά τους τίτλους σπουδών για κολέγια». Υποστήριξε επίσης, ότι «με το νόμο Φίλη τα ιδιωτικά σχολεία ήταν πραγματικά ελεύθερα, κάτω όμως από τη παρακολούθηση και την εποπτεία του κράτους».
«Θα έχουμε μείωση των εκπαιδευτικών δράσεων κατά 25%, ενώ θα υπάρχει και θέμα φοροδιαφυγής, γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν θα τις δηλώνουν. Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό. Το επέλεξαν μόνο οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων. Το Σεπτέμβριο θα αναγκαστεί το υπουργείο Παιδείας να οδηγηθεί σε αναθεωρήσεις του νόμου, γιατί παραβιάζει και απόφαση του ΣτΕ», επεσήμανε ο κ. Κουρούτος.
Γονείς:«Η αξιολόγηση των εκαπιδευτικών ήταν πάγιο αίτημα των γονέων και σημαντικό βήμα».
Θετικός ήταν και ο Ηλίας Λάσκας, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών. Έμφαση έδωσε στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι «ήταν πάγιο αίτημα των γονέων και είναι ένα σημαντικό βήμα», ζητώντας ωστόσο περαιτέρω αποσαφηνίσεις ως προς την αναφορά για τα κριτήρια. «Πρέπει να υπάρχει έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας, και αυτό κάνει το νομοσχέδιο», ανέφερε.
Πηγή: ΑΜΠΕ