Η Μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου (ΜΕΑ) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχε τη Δευτέρα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με τη ΔΟΕ. Στη συνάντηση είχε κληθεί και η ΟΛΜΕ, το ΔΣ της οποίας, ωστόσο, δεν αποδέχθηκε την πρόταση του υπουργείου. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για προσχηματικό διάλογο, αφού, όπως υποστηρίζουν, κλήθηκαν σε διάλογο με καθυστέρηση δύο μηνών από τη σύνταξη της Μελέτης, αλλά και ελάχιστες ώρες μετά τη γνωστοποίησή της σε αυτές.
«Η συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας δεν ήταν τίποτε περισσότερο από ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, δίχως περιεχόμενο, με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ» σχολίασε, σε ανακοίνωσή της, η ΔΟΕ και σημείωσε ότι στη συνάντηση δεν τέθηκε συγκεκριμένη ατζέντα, δεν υπήρξε καμία εισήγηση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας και συμμετείχαν «ανομοιογενείς ως προς το εύρος της θεσμικής τους εκπροσώπησης φορείς». «Όλα για το θεαθήναι» τόνισε.
«Είναι σαφές ότι όλες αυτές οι σπασμωδικές κινήσεις είναι ενταγμένες σε μία επικοινωνιακού χαρακτήρα στρατηγική, δίχως ουσιαστικό περιεχόμενο και ουσία, ενώ παράλληλα αποτελούν μία αποτυχημένη απόπειρα "απάντησης" στην παντελή απουσία θεσμικού διαλόγου με τις οργανώσεις που - εκ του ρόλου τους - ως εκπροσώπων των υποκειμένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όφειλε προ πολλού να έχει πραγματοποιήσει, πριν την έκδοση της εκτίμησης αντικτύπου και σε κάθε περίπτωση, αφού είχε χορηγήσει το σύνολο της μελέτης στους ενδιαφερόμενους η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ» ανέφερε η ΔΟΕ.
Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ δεν παρέστη στη συνάντηση, αφού, όπως υποστηρίζει, κλήθηκε αυθημερόν. «Είναι αδιανόητο το ΥΠΑΙΘ από τη μία να καθυστερεί δύο ολόκληρους μήνες να μας γνωστοποιήσει τη ΜΕΑ κι από την άλλη να απαιτεί να παραστούμε κατεπειγόντως σε "διάλογο" για αυτήν» επισημαίνει.
Η ΟΛΜΕ επικρίνει, επίσης, το υπουργείο για το ότι η Μελέτη απεστάλη τμηματικά και όχι στην ολοκληρωμένη μορφή της, ενώ καταγγέλει ότι υπάρχουν ανακρίβειες. Όπως σημειώνει, λείπουν οι παράγραφοι που αναφέρονται στον εντοπισμό και την ανάλυση κινδύνων, καθώς επίσης και στα υφιστάμενα μέτρα, ενώ λείπουν τα «πρόσθετα μέτρα για μείωση κινδύνων».
«Το ΥΠΑΙΘ μας καλεί να τοποθετηθούμε επί της ΜΕΑ, αποκρύπτοντας τα πιο σημαντικά στοιχεία της, τους κινδύνους που περιγράφονται σε αυτήν και τα υφιστάμενα μέτρα για τη μείωσή τους, θεωρώντας, μάλιστα, δεδομένο ότι δεν χρειάζονται πρόσθετα μέτρα» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία.
«Για άλλη μία φορά, το ΥΠΑΙΘ αρνείται κάθε ουσιαστικό διάλογο και επιμένει στην τακτική τού αιφνιδιασμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών», υπογραμμίζει η ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι αυτό αποδεικνύεται «τόσο από την κωλυσιεργία του ΥΠΑΙΘ στο να αποστείλει τη ΜΕΑ στην ΟΛΜΕ εδώ και δύο μήνες, όσο και από την άρνησή του να μας δοθεί χρόνος να τη μελετήσουμε σοβαρά, ώστε να συζητηθεί ουσιαστικά».
Πηγή: ΑΜΠΕ