Να αποκτήσουν όλοι οι Έλληνες πολίτες τις ψηφιακές δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη και τις υπηρεσίες της Ψηφιακής Ελλάδας προέτρεψε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην παρουσίαση της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών, που έχει τεθεί σε λειτουργία από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε πως πρώτιστο μέλημα είναι να μην μείνει κανείς πίσω στην ψηφιακή εποχή. «Ένα σχέδιο το οποίο είχαμε συζητήσει εδώ και αρκετό καιρό παίρνει σάρκα και οστά. Δεν μιλάμε για τίποτα άλλο παρά για τη δυνατότητα σε κάθε Έλληνα πολίτη να έχει δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτικές ψηφιακές εκπαιδευτικές υπηρεσίες» τόνισε, συμπληρώνοντας «η μαγική λέξη εδώ είναι "ποιότητα". Όπως είπε, «από τη στιγμή που παρέχουμε ως κράτος προγράμματα εκπαιδευτικά, αυτά πρέπει να είναι πιστοποιημένα, αναγνωρισμένα και να γνωρίζει ο πολίτης ο οποίος θα μπει στον κόπο να περάσει από αυτή τη διαδικασία ότι θα έχει ουσιαστική προστιθέμενη αξία» ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Δήλωσε «πάρα πολύ ενθουσιασμένος» με την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών, που περιλαμβάνει 214 εκπαιδευτικά προγράμματα, 32 παρόχους, 1.800 ώρες δωρεάν εκπαίδευσης. «Και φαντάζομαι ότι αυτό είναι ένα πρόγραμμα το οποίο θα ενισχύεται καθώς θα ωριμάζει και είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι και αυτό είναι διαθέσιμο μέσα από την κεντρική μας πύλη, το gov.gr».
Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, επισήμανε πως «η βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι μία από τις διαστάσεις στις οποίες αξιολογείται η χώρα μας σε όλους τους διεθνείς δείκτες για τα ψηφιακά». Όπως τόνισε, «είναι οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, όπου εκεί είχαμε την πρωτοβουλία του gov.gr, είναι οι υποδομές μας, οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές, αλλά ένας πολύ βασικός πυλώνας είναι τα skills, είναι οι ψηφιακές δεξιότητες». Στη συνέχεια, ο κ. Πιερρακάκης ανέλυσε πώς μέσα από συντονισμένες ενέργειες υλοποιήθηκε η νέα ψηφιακή υπηρεσία προς όφελος των πολιτών συμπληρώνοντας ότι η φιλοσοφία είναι η ίδια με το gov.gr. «Κατά τη διάρκεια του lockdown, ξεκινήσαμε δημιουργώντας την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών. Εκεί η κεντρική σύλληψη ήταν πολύ απλή. Αυτό ήταν ένα project που ανέλαβε ο υφυπουργός, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος με την ομάδα του. Ξεκινήσαμε με 156 μαθήματα, τόσα ήταν μέχρι χθες, 1.500 ώρες από 23 παρόχους. Σήμερα πάμε ένα βήμα παραπέρα. Πηγαίνουμε στα 214 μαθήματα, πάνω από 1.800 ώρες εκπαίδευσης, 32 πάροχοι αυτό είναι το ένα κομμάτι. Και το δεύτερο κομμάτι είναι το ότι δημιουργούμε και ένα αυτοδιαγνωστικό τεστ, το οποίο ο καθένας μας μπορεί να αξιολογήσει τις ψηφιακές του δεξιότητες από πολύ απλές, να μάθω πώς να ψάχνω κάτι στο Διαδίκτυο, μέχρι να μάθω κώδικα. Σε αυτό το πλαίσιο αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Θα χτίσουμε πάνω του, θα προσπαθήσουμε αυτό να γίνει κεντρική πύλη για τις ψηφιακές δεξιότητες».
Ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής, επανέλαβε πως αποτελεί κεντρικό στόχο να μην μείνει κανείς πίσω στη νέα ψηφιακή εποχή και όλοι οι πολίτες να καταφέρουν να ενισχυθούν με ψηφιακές δεξιότητες προκειμένου να αξιοποιήσουν όλα τα ψηφιακά εργαλεία που προσφέρονται. «Συγκεντρώσαμε υλικό το οποίο υπήρχε, αλλά ήταν διαμοιρασμένο σε διάφορους ιστότοπους ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, εταιρειών της αγοράς. Το αξιολογήσαμε με επιτροπή από ακαδημαϊκούς και εμπειρογνώμονες και το παρουσιάζουμε με ένα φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον, δωρεάν, με ελεύθερη πρόσβαση» ανέφερε, παρουσιάζοντας στον πρωθυπουργό την πλατφόρμα.