Ερευνητές της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας σχεδιάζουν ένα αυτόνομο αεροσκάφος (drone) που θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει επανδρωμένο μαχητικό σε μάχη αέρος- αέρος, με σκοπό να λάβει χώρα δοκιμαστικά μια τέτοια αναμέτρηση τον Ιούλιο του 2021.
Όπως αναφέρει το Air Force Magazine, ο υποπτέραρχος Τζακ Σάναχαν, επικεφαλής του Joint Artificial Intelligence Center, είπε πως το Air Force Research Laboratory επιχειρεί να πάει παραπέρα τα όρια όσον αφορά στο τι μπορούν να κατασκευάσουν οι ένοπλες δυνάμεις, συγκριτικά με τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται ήδη. Όπως τόνισε σε εκδήλωση του Mitchell Institute for Aerospace Studies, ο επικεφαλής της ομάδας που έχει αναλάβει το εγχείρημα αυτό, Στιβ Ρότζερς, «πιθανότατα θα δυσκολευτεί να φτάσει στο σημείο για αυτή την πτήση του χρόνου...όταν η μηχανή νικήσει τον άνθρωπο», προσθέτοντας πως «αν το καταφέρει, ωραία».
H ομάδα του ARFL άρχισε να δουλεύει πάνω σε ένα μη επανδρωμένο μαχητικό με τεχνητή νοημοσύνη το 2018, με σκοπό να δείξει αποτελέσματα μέσα σε 18 μήνες. Το Inside Defense είχε αναφέρει τον Μάιο του 2018 πως η πρώτη μεγάλη δοκιμή θα είναι να ενσωματωθεί τεχνολογία machine learning σε ένα λιγότερο προηγμένο αεροσκάφος, όπως το F-16, πριν δοκιμαστεί κάτι τέτοιο σε ένα πιο εξελιγμένο, όπως το F-35 ή το F-22.
«Οι άνθρωποι πιλότοι μας, οι πραγματικά καλοί, έχουν μερικές χιλιάδες ώρες εμπειρίας» είπε στο Inside Defense ο Ρότζερς. «Τι θα συμβεί εάν ενισχύσουμε τη δυνατότητά τους με ένα σύστημα που θα μπορεί να έχει κυριολεκτικά εκατομμύρια ώρες χρόνου εκπαίδευσης; Πώς μπορώ να φτιάξω έναν τακτικό συγκυβερνήτη, οπότε σε μια αερομαχία αυτό το σύστημα να μπορεί να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων σε χρόνο που οι άνθρωποι δεν μπορούν καν να διανοηθούν;».
Εάν το πρόγραμμα αποδώσει καρπούς, θα πρόκειται για άλλο ένα σύστημα μεταξύ των συστημάτων με τεχνητή νοημοσύνη που η πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ θέλει να εντάξει στο οπλοστάσιό της. Το πρόγραμμα του drone Skyborg είναι το πιο γνωστό, αν και η πολεμική αεροπορία πιέζει για να προστεθούν τεχνητή νοημοσύνη και αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης (machine learning) σε οτιδήποτε, από διαδικασίες συντήρησης μέχρι λογισμικό σχεδιασμού μάχης.