Συνθέτουμε ένα νομοθετικό έργο που επιτρέπει στο σχολείο να γυρίσει σελίδα, τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, που επεξεργάζεται το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». «Στοχεύουμε στο να αλλάξουμε τα πράγματα από τη βάση, από κάτω προς τα πάνω, να καλλιεργήσουμε δεξιότητες σύγχρονες, να επενδύσουμε στις δυνατότητες της εκπαιδευτικής κοινότητας, να βελτιώσουμε την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου» είπε. Όπως σημείωσε, σε αυτή την προσπάθεια, η συνδρομή όλων είναι πολύτιμη.
Κατά τη διαδικασία της διαβούλευσης, «αποδείξαμε ότι ακούμε, καταγράφουμε, βελτιώνουμε» σημείωσε η κ. Κεραμέως και κάλεσε όλους τους βουλευτές, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, να καταθέσουν προτάσεις και προτεινόμενες βελτιώσεις.
Η υπουργός επισήμανε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων της ΝΔ, ότι στον διάλογο που προηγήθηκε τέθηκαν - πέραν των νομοθετικών ρυθμίσεων - και οι ρυθμίσεις που απαιτούν υπουργικές αποφάσεις, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και να ακουστούν απόψεις όλης της κοινωνίας. Η διαβούλευση, τόνισε, ήταν εξαιρετικά γόνιμη, και είχε συμμετοχή-ρεκόρ.
Πριν την έναρξη της συζήτησης, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, ρώτησε εάν έχει σταλεί εγκύκλιος για την αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων, υποστηρίζοντας ότι τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα δεν αναστέλλονται με τηλεοπτικές εξαγγελίες.
Απαντώντας, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, είπε ότι έχουν ενημερωθεί οι περιφερειακοί διευθυντές με τηλεδιάσκεψη και ότι έχει σταλεί εγκύκλιος ότι τα σχολεία λειτουργούν με τα πρωινά τμήματα.
Στην τοποθέτησή του επί του νομοσχεδίου, ο κ. Φίλης έκανε λόγο για «κεραμιδαριό» στην εκπαίδευση και υποστήριξε πως το νομοσχέδιο έχει ψευδώνυμο τίτλο και στοχεύει στη διαστροφή του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Φίλη, το νομοσχέδιο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα σχολείο φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς και ανταγωνιστικό-εξοντωτικό για τους μαθητές. Όπως είπε, «επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο της αγοράς, βασισμένο σε ένα μοντέλο που είδαμε την εποχή της Θάτσερ, και έχει χρεοκοπήσει».
Για «ατελές, αυτοσχεδιαστικό και επιδερμικό» νομοσχέδιο έκανε λόγο η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, που υπογράμμισε ότι ενώ σήμερα ανοίγουν και τα δημοτικά σχολεία, η Βουλή ακόμα υπολειτουργεί. Όπως είπε, στο νομοσχέδιο είναι εμφανές το «άγχος που διακατέχει την υπουργό, η οποία έκανε πρόχειρα και βιαστικά μια δουλειά, που δεν την αγαπά και δεν την ενδιαφέρει». Απευθυνόμενη στην κ. Κεραμέως είπε: «Δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον πρωθυπουργό, αλλά προαγωγικές εξετάσεις στην ελληνική κοινωνία».
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης απαντά στις τρέχουσες προτεραιότητες του αστικού κράτους για αντιστοίχιση των γνώσεων με τις ανάγκες εργασίας, τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής. Δεξιότητες χρειάζονται, αλλά αυτές πρέπει να θεμελιώνουν την πολύπλευρη γνώση και όχι απλές χρηστικές πληροφορίες, είπε και δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο. Αναφερόμενος στην επικαιρότητα, ο κ. Δελής επέκρινε την κυβέρνηση ότι δεν διασφαλίζει τους όρους επιστροφής όλων των παιδιών στα σχολεία, καθώς δεν προχωρά σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας. Το αποτέλεσμα είναι, η επαναλειτουργία των σχολείων να καθίσταται «προαιρετική» είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ.
Τη διαφωνία της με τη χρονική συγκυρία κατάθεσης του νομοσχεδίου εξέφρασε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Σ. Χ. Αποστολοπούλου, η οποία έκανε λόγο για έλλειψη συνεννόησης με την εκπαιδευτική κοινότητα. Τάχθηκε επίσης υπέρ της διακομματικής συνεργασίας για την κατάρτιση ενός 12ετούς σχολικού προγράμματος, που θα εφαρμόζεται «χωρίς αλλαγές» από οποιοδήποτε κόμμα βρίσκεται στην κυβέρνηση.
Η ιδεολογική θέση για το «αναπόφευκτο των ανισοτήτων» δεν μπορεί να έχει θέση στο σχολείο, τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Σοφία Σακοράφα. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Βουλής, το νομοσχέδιο υπηρετεί την απομνημόνευση και όχι την κριτική σκέψη. Όπως πρόσθεσε, την ώρα που όλοι κοιτάζουν το σκανδιναβικό μοντέλο και ιδιαίτερα το πρότυπο της Φιλανδίας που δεν έχει εξετάσεις, η κυβέρνηση βάζει περισσότερες εξετάσεις, και καταδικάζει τη τη χώρα σε «χάντικαπ» εκκίνησης σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον. Όσο για την επαναφορά της διαγωγής, μίλησε για αναβίωση αναχρονιστικών ιδεοληψιών και για στιγματισμό μαθητών με αδιαμόρφωτη προσωπικότητα. Αυτό που χρειάζονται τα σχολεία είναι να ενισχυθούν με ψυχολόγους, είπε η κ. Σακοράφα.
Πηγή: ΑΜΠΕ