Ένα προηγμένο σύστημα προώθησης για πυραύλους που μέχρι τώρα πιστευόταν πως είναι ανέφικτο/ αδύνατον ανέπτυξαν ένας ερευνητής του University of Central Florida και η ομάδα του.
Οι κινητήρες «περιστροφικής πυροδότησης» (rotating detonation) προορίζονται να ανοίξουν τον δρόμο για πιο ελαφρά ανώτερα επίπεδα πυραύλων που θα ταξιδεύουν πιο μακριά και θα λειτουργούν πιο «καθαρά». Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Combustion and Flame.
«Η έρευνα αυτή παρουσιάζει, για πρώτη φορά, πειραματικά στοιχεία για μια ασφαλή και λειτουργική πυροδότηση καυσίμου υδρογόνου και οξυγόνου σε έναν πυραυλοκινητήρα περιστροφικής πυροδότησης» είπε ο Καρίμ Αχμέντ, επίκουρος καθηγητής στο UCF, που ηγήθηκε της έρευνας.
Οι περιστροφικές πυροδοτήσεις είναι συνεχείς εκρήξεις Μαχ 5 που περιστρέφονται στο εσωτερικό ενός πυραυλοκινητήρα και συντηρούνται/ τροφοδοτούνται με υδρογόνο και οξυγόνο που διοχετεύονται στο σύστημα σε σωστές ποσότητες. Το σύστημα βελτιώνει την αποδοτικότητα του πυραυλοκινητήρα έτσι ώστε να παράγεται περισσότερη ισχύς ενώ χρησιμοποιείται λιγότερο καύσιμο, μειώνοντας έτσι το βάρος και περιορίζοντας το κόστος και τους ρύπους. Οι εκρήξεις Μαχ 5 παράγουν εκλύσεις ενέργειας που ταξιδεύουν με ταχύτητα πενταπλάσια αυτής του ήχου, και περιλαμβάνονται σε ένα ανθεκτικό «σώμα» για τον κινητήρα, φτιαγμένο από χαλκό και μπρούντζο.
Η τεχνολογία αυτή διερευνάται από τη δεκαετία του 1960, αλλά δεν είχε υπάρξει επιτυχία στο θέμα εξαιτίας των χημικών που χρησιμοποιούνταν ή του τρόπου ανάμειξής τους. Η ομάδα του Αχμέντ τα κατάφερε ρυθμίζοντας με προσοχή τον ρυθμό τροφοδότησης οξυγόνου και υδρογόνου στον κινητήρα. «Πρέπει να ρυθμίζουμε το μέγεθος των ακροφυσίων που απελευθερώνουν τα προωθητικά για να βελτιώσουμε την ανάμειξη για ένα τοπικό μείγμα υδρογόνου- οξυγόνου» είπε σχετικά. «Οπότε όταν η περιστροφική έκρηξη έρχεται σε αυτό το νέο μείγμα, συνεχίζεται ακόμα. Επειδή αν υπάρχει μικρή απόκλιση στη σύνθεση του μείγματος, τείνει να καίγεται αργά αντί να πυροδοτείται».