Manipulated media: Το Twitter έβαλε ένδειξη «φτιαχτό» σε βίντεο του Μπάιντεν που κοινοποίησε ο Τραμπ

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2020 10:11
UPD:10:38
REUTERS/Mike Blake
A- A A+

Το Twitter χρησιμοποίησε την νέα του ένδειξη, «manipulated media» για πρώτη φορά, σε βίντεο του υποψηφίου για το χρίσμα των Δημοκρατικών, Τζο Μπάιντεν, το οποίο κοινοποιήθηκε μέσω retweet από τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ.

Όπως αναφέρει το Reuters, τo βίντεο, που ανέβηκε το Σάββατο από τον διευθυντή social media του Λευκού Οίκου Νταν Σκαβίνο, έδειχνε τον Μπάιντεν κατά τη διάρκεια ομιλίας στο Κάνσας Σίτι του Μιζούρι, όπου φαινόταν να λέει «με συγχωρείτε, μπορούμε μόνο να επανεκλέξουμε τον Ντόναλντ Τραμπ».

Η πλήρης πρόταση, η οποία «κόπηκε», όταν «με συγχωρείτε, μπορούμε μόνο να επανεκλέξουμε τον Ντόναλντ Τραμπ αν εμπλακούμε σε αυτό το κυκλικό εκτελεστικό απόσπασμα εδώ. Πρέπει να είναι μια θετική καμπάνια, οπότε ελάτε μαζί μας».

Το Twitter παρουσίασε τη νέα του πολιτική, η οποία υποδεικνύει tweets που έχουν τροποποιηθεί ή συνθετικά ΜΜΕ όπως τα αποκαλούμενα deepfakes, ή τροποποιημένα με το χέρι βίντεο, στις 5 Μαρτίου.

Το tag αυτό έκανε την «πρεμιέρα» του το απόγευμα της Κυριακής, μα το Twitter ανέφερε πως δεν εμφανιζόταν όταν χρήστες έψαχναν το tweet ή έκαναν κλικ σε αυτό, μόνο όταν εμφανιζόταν σε timelines. Εκπρόσωπος του Twitter είπε ότι η εταιρεία δουλεύει πάνω σε μια διόρθωση για το πρόβλημα αυτό.

Ο Σκαβίνο, σε tweet που ακολούθησε, έγραψε πως «το βίντεο ΔΕΝ παραποιήθηκε», και η Τζένα Έλις, νομική σύμβουλος του προέδρου, έγραψε στο Twitter: «Το κλιπ ήταν ακριβές και ήταν ΚΛΙΠ της γκάφας του Μπάιντεν».

Οι εταιρείες του χώρου της κοινωνικής δικτύωσης δέχονται μεγάλη πίεση για τον έλεγχο των παραπλανητικών ή ψευδών πληροφοριών στις πλατφόρμες τους εν όψει των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ τον Νοέμβριο, με τον Μπάιντεν και τον Μπέρνι Σάντερς να αγωνίζονται για το χρίσμα των Δημοκρατικών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον Ντόναλντ Τραμπ.

Το βίντεο, το οποίο είχε εκατομμύρια θεάσεις στο Twitter, αναρτήθηκε επίσης στη σελίδα του Σκαβίνο στο Facebook, όπου είχε περίπου ένα εκατομμύριο θεάσεις.

Η καμπάνια Μπάιντεν επέκρινε το Facebook για την προβολή του βίντεο στις πλατφόρμες του χωρίς υποδείξεις/ ταμπέλες το Σαββατοκύριακο. «Το Facebook δεν θα το πει, αλλά είναι προφανές σε όλους όσους έχουν εξετάσει τη στάση και τις πολιτικές τους: Νοιάζονται πάνω από όλα για χρήματα και, για αυτόν τον σκοπό, είναι πρόθυμοι να λειτουργήσουν ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα εξάπλωσης ψεμάτων στον κόσμο» είπε ο Γκρεγκ Σουλτς, υπεύθυνος καμπάνιας του Μπάιντεν.

Εκπρόσωπος του Facebook είπε τη Δευτέρα ότι οι fact checkers της εταιρείας έχουν υποδείξει πλέον το βίντεο ως «μερικώς ψευδές.

Προτεινόμενα για εσάς