Δέσμη μέτρων για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών

Επεκτείνονται ΗΣΑΠ, Τραμ, Προαστιακός
Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2007 14:11
UPD:14:30
A- A A+

ΣΕΙΡΑ μέτρων για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης.

Ενα από τα κυριότερα μέτρα αφορά στην καθιέρωση ενιαίας επαναφορτιζόμενης ηλεκτρονικής κάρτας και για τα έξι μέσα μαζικής μεταφοράς που περιλαμβάνονται στο σύστημα του ΟΑΣΑ. Οπως είπε ο υπουργός Μεταφορών, η εφαρμογή του νέου μέτρου θα αρχίσει έξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης στο μετρό, όπου υπάρχει η σχετική υποδομή. Θα ακολουθήσει μετά από ένα χρόνο ο ΗΣΑΠ, το Τράμ και το σύστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2008. Όπως διευκρινίστηκε, θα προηγηθεί περίοδος προσαρμογής του κοινού με το νέο σύστημα, κατά την οπία θα ισχύει τόσο η κάρτα, όσο και το εισιτήριο.

Παράλληλα, αναβαθμίζεται η τηλεφωνική γραμμή 1επ85 η οποία εφεξής θα λειτουργεί έως κέντρο συλλογής παραπόνων για τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ.

Εξάλλου, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης, από τις αρχές του 2008 τίθεται σε λειτουργία το σύστημα τηλεματικής για τα δρομολόγια των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ενώ τον Απρίλιο του 2008 θα υπογραφεί η σύμβαση για την εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ του ΟΑΣΑ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 20 μηνών. Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα ήδη λειτουργεί πιλοτικά σε 190 τρόλεϊ και 295 λεωφορεία της ΕΘΕΛ.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε επίσης, την τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων δρομολογίων, μέχρι την εγκατάσταση του συστήματος της τηλεματικής, ενώ στα τρόλεϊ και τα λεωφορεία που εκτελούν νυχτερινά δρομολόγια θα τοποθετηθούν αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων

Επίσης, θα εγκατασταθούν ψηφιακές εφαρμογές πληροφόρησης (ειδήσεις, διαφημιστικά κτλ) του επιβάτη, κάτι που θα εφαρμοστεί πιλοτικά στα τρόλεϊ και το Τραμ.

Τέλος, εντός του 2008 ολοκληρώνεται η εγκατάσταση κλιματιστικών στους νέους τύπου συρμούς του μετρό.

Εξάλλου, ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε την παράταση της λειτουργίας του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου τη νύχτα (μέτρο που θα εφαρμοστεί πιλοτικά). Συγκεκριμένα, όπως είπε, το Φεβρουάριο και το Μάρτιο -τα Σαββατοκύριακα- τα δρομολόγια των συρμών θα σταματούν στις 2 τα ξημερώματα.

Επιπρόσθετα, ο υπουργός ανακοίνωσε τη δημιουργία άλλων πέντε λεωφορειολωρίδων, στην Καλλιθέα, το Φάληρο, το Χαλάνδρι, το Περιστέρι και την οδό Ηπείρου, με το συνολικό μήκος τους να φθάνει τα 55 χιλιόμετρα.

Μέχρι τα τέλη του 2008, ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί 520 νέα "καθαρά" λεωφορεία, εκ των οποίων τα 200 με φυσικό αέριο και τα υπόλοιπα ντίζελ αντιρυπαντικής τεχνολογίας.

Εξάλλου, επεκτείνεται το δίκτυο του ΗΣΑΠ μέχρι τον Αγιο Στέφανο. Σε πρώτη φάση θα γίνουν τέσσερις σταθμοί, μέχρι την Εθνική Οδό. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Χατζηδάκης, πρόκειται για υπόγειο δίκτυο, το οποίο θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2012, με κόστος περίπου 500 εκατ. ευρώ. Ηδη έχουν εγγραφεί πιστώσεις σε κοινοτικά προγράμματα. Θα ακολουθήσει δεύτερη φάση μέχρι τον Αγιο Στέφανο που θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2017.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ακόμη την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά με πρόβλεψη για περαιτέρω επεκτάσεις σε γειτονικούς δήμους. Η σχετική σύμβαση θα υπογραφεί το 2008 και το έργο, ύψους 68 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010.

Αλλά και ο Προαστιακός σιδηρόδρομος μέχρι το τέλος του 2010 θα φθάνει στο Ξυλόκαστρο, ενώ επεκτείνεται και προς το Λαύριο. Τον επόμενο χρόνο δημοπρατείται η μελέτη και η παράδοση του έργου αναμένεται το 2013.

Τέλος, εντός του 2008 παραδίδεται το νέο αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ στο Ρουφ χωρητικότητας 140 τρόλεϊ.

Στο πλαίσιο, εξάλλου, της ενημέρωσης, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου η επιβολή περιοριστικών μέτρων, τύπου διοδίων, για την κυκλοφορία των ΙΧ στο κέντρο.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή