Αν δεχθούμε ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, τότε σαφώς η 5η γενιά Renault Clio αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση του ρηθέντος. Το γεγονός, ωστόσο, ότι οι αλλαγές σε σχέση με την 4η γενιά είναι πολύ διακριτικές, αποδεικνύει ότι κάτι πολύ ξεχωριστό δεν το ανατρέπεις πλήρως αλλά το κάνεις πιο λαμπερό, πιο σύγχρονο και δίνεις αξία στις ουσιώδεις βελτιώσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών.
To νέο Clio, λοιπόν, διατηρεί το σχεδιαστικό DNA της προηγούμενης γενιάς, αλλά βασίζεται στην καινούργια, αρθρωτή πλατφόρμα, CMF-B, που εκτός από συμβατικά μοντέλα, προορίζεται για αμιγώς ηλεκτρικά ή και αυτόνομα. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί η νέα σχεδιαστική φόρμα των προβολέων (LED) όπως και πίσω, ενώ υπάρχουν σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο καπό, στις πόρτες, στα φτερά που τονίζουν την ανανέωση του μοντέλου. Aπό πλευράς εξωτερικών διαστάσεων έρχεται με μείον 12,4 χλστ. 4.050 χλστ. το μήκος Χ 1.798 εκ. το πλάτος Χ 1.440 το ύψος με 391 λίτρα χώρου αποσκευών. Οι ζάντες είναι 15/16 και 17 ιντσών. Προσφέρεται, πλέον, μόνο με αμάξωμα 5 θυρών (οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες είναι κρυφές στο πλαίσιο των θυρών), πράγμα που σημαίνει ότι οι εκδόσεις Sport Tourer αλλά και RS ανήκουν στο παρελθόν.
Στην καμπίνα υπάρχουν νέα καθίσματα, ταμπλό (που συνδυάζουν σκληρά/μαλακά πλαστικά), κεντρική κονσόλα, που σχεδιάστηκαν με γνώμονα την μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Πολύ ενδιαφέρον: Για πρώτη φορά προσφέρεται το γαλλικό μοντέλο με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 και 10 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής σε σχήμα τάμπλετ 9,3 ιντσών –κατά τα πρότυπα του μεγαλύτερου Megane. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους.
Αρχικά το νέο Clio θα διετεθεί με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου προδιαγραφών Euro 6 D. Από το νέο έτος, η γκάμα θα πλουτισθεί με την υβριδική έκδοση, ενώ δεν θα υπάρξει ηλεκτρικό Clio, καθώς το ρόλο της Renault για την εναλλακτική μορφή μετακίνησης την έχει επωμιστεί το Zoe που ανήκει στην ίδια κατηγορία με το Clio. Οι κινητήρες βενζίνης είναι 3κύλινδροι του ενός λίτρου με 75 ίππους (έκδοση Sce) και 100 (έκδοση TCe) που συνδυάζονται με κιβώτια 5 σχέσεων και το 100αρι με CVT. Στα 1.333 κ.εκ. έρχεται με 4κύλινδρο μοτέρ 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις φέρουν κινητήρα Blue dCi 1.461 κ.εκ. με 85 και 115 ίππους αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το νέο Clio είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Authentic, Expression, Dyanamic, στην πιο σπορ έκδοση RS Line και στην πολυτελέστερη Ιnitiale Paris. Οι τιμές για την Ελληνική αγορά στις βασικές εκδόσεις έχουν διαμορφωθεί ως εξής: SCe 75 -13.490 ευρώ, TCe 100-14.690 ευρώ, 1.0 TCe 100 CVT-17.080 ευρώ, 1.3 TCe 130-20.790 ευρώ, 1.5 dCi 85-14.790 ευρώ, 1.5 dCi 115-19.790 ευρώ.
Και ολίγη ιστορία: Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault CLIO έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Το Renault CLIO αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι το Renault CLIO, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπορική πορεία, σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018.