Τέσσερα υπουργεία παρουσίασαν σε διάσκεψη στο Βερολίνο τους μεσοπρόθεσμους στόχους για την ανάπτυξη της τεχνολογίας χρήσης υδρογόνου. «Διεκδικούμε την πρωτιά διεθνώς», τονίζει ο υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ.
Είναι βέβαιο ότι η Γερμανία δεν θα πετύχει μέχρι το 2020 τους στόχους που έθεσε πριν μερικά χρόνια για την προστασία του κλίματος. Για να μη συμβεί το ίδιο και με τους στόχους για το 2030 και το 2050 απαιτείται μια νέα, αποτελεσματική στρατηγική. Πώς όμως θα περιοριστούν δραστικά οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα χωρίς να παραλύσει η βιομηχανία, χωρίς να παγώσει η κυκλοφορία και χωρίς να σταματήσει η θέρμανση κτιρίων; Παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, το Βερολίνο είναι αποφασισμένο να προωθήσει την ανάπτυξη τεχνολογιών χρήσης υδρογόνου.
Τέσσερα υπουργεία παρουσίασαν στη γερμανική πρωτεύουσα σε 700 συμμετέχοντες τους μεσοπρόθεσμους στόχους της γερμανικής κυβέρνησης. Ανάμεσα στους υπουργούς ο υπουργός Μεταφορών, αλλά και ο υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, ο οποίος δήλωσε: «Δεν θέλουμε μόνο να προωθήσουμε την τεχνολογία χρήσης υδρογόνου. Διεκδικούμε διεθνώς την πρωτιά σε αυτό τον τομέα. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις σχετικές επιστημονικές έρευνες, αλλά κυρίως τη χρήση της τεχνολογίας σε επίπεδο βιομηχανίας».
«Έχουμε χάσει, λιγάκι, το τραίνο των εξελίξεων»
Προς το παρόν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βγάζει από το συρτάρι σχέδια από τις αρχές του αιώνα όταν σχεδόν όλες οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας είχαν παρουσιάσει υδρογονοκίνητα οχήματα. «Από τότε έχουμε χάσει, λιγάκι, το τραίνο των εξελίξεων», παραδέχεται ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ. Και εννοεί προφανώς τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα, οι οποίες έχουν περάσει εδώ και μερικά χρόνια στην παραγωγή υδρογονοκίνητων.
Το Βερολίνο ρίχνει το μπαλάκι στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία από την οποία, όπως τόνισε ο υπ. Μεταφορών περιμένει πολλά: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2022 η κυκλοφορία στους γερμανικούς δρόμους 60.000 υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων και 500 δημοσίας χρήσης οχήματα. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει τώρα να κατασκευάσει οχήματα σε λογικές τιμές και να αποδείξει στους καταναλωτές ότι μπορούν να εμπιστευθούν την τεχνολογία αυτή».
Μια ματιά στο παρελθόν δείχνει ωστόσο ότι όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν γίνει ήδη. Το 2010 οκτώ γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσά τους και η Daimler, υπόσχονταν την κυκλοφορία περίπου 100.000 υδρογονοκίνητων οχημάτων μέχρι το 2015. Ήδη από τότε η τεχνολογία αυτή βρίσκονταν μια ανάσα από την μαζική παραγωγή.