Στις διαφορές διακυβέρνησης της Ν.Δ και του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στην αντιμετώπιση χρονιζόντων προβλημάτων της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας ότι «οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης μπορεί να συγκρίνει τις 100 πρώτες μέρες της κυβέρνησης Μητσοτάκη με τις πρώτες 100 μέρες της κυβέρνησης Τσίπρα, μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 και να βγάλει τα συμπεράσματά του».
Μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM», στο πλαίσιο επίσκεψης που πραγματοποίησε σήμερα στα γραφεία Θεσσαλονίκης του ΑΜΠΕ και αναφερόμενος στους έξι άξονες για την κυβερνησιμότητα στη σημερινή εποχή της αβεβαιότητας -όπως τους ανέπτυξε ο πρωθυπουργός μιλώντας χθες βράδυ στο επίσημο δείπνο της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη- στάθηκε στον έκτο άξονα, που αφορά την «αίσθηση ευθύνης».
Ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «την ευθύνη του πολιτικού αρχηγού, του ανθρώπου τον οποίο εμπιστεύτηκε η κοινωνία να οδηγήσει τη χώρα έξω από την κρίση υλοποιώντας αυτά που δεσμεύτηκε, κάνοντας δηλαδή κάτι διαφορετικό από ό,τι είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες δεκαετίες: ένας άνθρωπος να έχει εκλεγεί με ένα πρόγραμμα και αυτό το πρόγραμμα να το υλοποιεί».
Πρόσθεσε δε ότι ένα βασικό στοιχείο του πρωθυπουργού είναι και η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων για την κατάλληλη θέση.
Σε ό,τι αφορά τις επαφές που είχε ο Κ. Μητσοτάκης με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους παραγωγικούς φορείς της πόλης, ο κ. Πέτσας ανέφερε ότι δόθηκε έμφαση στην υλοποίηση των έργων υποδομής, για την οποία είχε μιλήσει στην τελευταία Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Μέσα σε αυτά ξεχωρίζουν δύο πράγματα, συμπλήρωσε ο κ. Πέτσας: «Ο ΟΑΣΘ που είναι ένα πρόβλημα για την πόλη, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είχαμε, δυστυχώς, μια αποτυχημένη κρατικοποίηση από την προηγούμενη κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να είναι σε κυκλοφορία 215 λεωφορεία. Κάναμε ό,τι μπορούμε να αυξήσουμε τον στόλο, ήδη κυκλοφορούν 317 και με την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ θα έχουμε περίπου 440 λεωφορεία έως τον Ιανουάριο του 2020».
«Αυτό», εξήγησε, «είναι μια μεγάλη επιτυχία, δεδομένου ότι μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη χρειάζεται περίπου 500 λεωφορεία ημερησίως για να μπορεί να πει ότι έχει ένα ικανοποιητικό συγκοινωνιακό έργο», ενώ «ταυτόχρονα, με τη σύμπραξη αυτή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα καταφέρνουμε να περιορίσουμε το κόστος», καθώς «θα κοστίζει περίπου 1,46 ευρώ το χιλιόμετρο η μετακίνηση, αντί για τα περίπου 4 ευρώ ανά χιλιόμετρο που κοστίζει σήμερα».
Σχετικά με το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρατήρησε ότι «έχει ταλαιπωρήσει πάρα πολύ την πόλη».
«Δυστυχώς, η αλλαγή που έγινε το 2017 δεν περπάτησε. Υπάρχουν πολλά θέματα τεχνικής φύσεως -δεν θέλω να επεκταθώ- αλλά ένα χαρακτηριστικό είναι ότι από το 2017 είπαν ότι θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει το μετρό και δόθηκαν οι μελέτες να γίνουν τον Μάιο του 2019. Δηλαδή, δυόμισι χρόνια δεν κάνανε τίποτε, περιμένοντας δεν ξέρω τι. Εμείς αλλάξαμε αυτό το πλάνο σε συνεργασία με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό και πιστεύουμε ότι με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε κάθε πολίτη, για να μας κρίνει, μέχρι τον Απρίλιο του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο αυτό. Αυτό είναι το συμπέρασμα που βγήκε χθες από τη συζήτηση που είχαμε», επισήμανε.