Tην πρώτη σειρά σε παραγωγή του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου Aptis στην έκθεση Busworld 2019 που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες από τις 17 έως τις 23 Οκτωβρίου παρουσιάζει η Alstom.
Μετά τα τέσσερα πρωτότυπα που κυκλοφορούν στους δρόμους πολλών γαλλικών και ευρωπαϊκών πόλεων τα τελευταία δύο χρόνια, ο νέος σχεδιασμός ενσωματώνει τις παρατηρήσεις επιβατών και φορέων μεταφορών.
Η πρώτη σειρά στην παραγωγή βασίζεται σε μια βελτιστοποιημένη, σφαιρική αρχιτεκτονική, η οποία απαιτεί λιγότερα ανταλλακτικά και διευκολύνει σημαντικά τις εργασίες συντήρησης. Χάρη σε μία γωνία στροφής τροχού μεγαλύτερη των 40°, η ευελιξία του Aptis ενισχύεται σημαντικά. Η μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος κατά 15%, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων, περισσότερο αποδοτικών και προηγμένων συσσωρευτών αυξάνει καθοριστικά την αυτονομία του. Σήμερα το Aptis έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών, στους οποίους μάλιστα προσφέρει μεγαλύτερη ευχέρεια κίνησης χάρη στις μεγάλες κυλιόμενες θύρες του.
Εκτός από την τεχνική αναβάθμιση, το Aptis έχει επίσης να επιδείξει αξιόλογες βελτιώσεις σ’ ό,τι αφορά την άνεση των επιβατών. Ένα νέο σύστημα κλιματισμού (με εξ ολοκλήρου ηλεκτρική αντλία θερμότητας) μεγιστοποιεί τη θερμική άνεση, ενώ το τμήμα στο πίσω μέρος του οχήματος, που προσφέρει πανοραμική θέα, έχει αναβαθμιστεί ώστε να δημιουργεί μια αίσθηση μεγαλύτερου χώρου. Η νέα υδραυλική ανάρτηση επιτρέπει υψηλού επιπέδου άνεση και ηχομόνωση, αναδεικνύοντας το Aptis ως ένα από τα πιο αθόρυβα και καινοτόμα λεωφορεία της αγοράς.
Το Aptis έχει ήδη επιλεγεί από το Παρίσι στο πλαίσιο της μεγαλύτερης πρόσκλησης υποβολής προσφορών για ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, καθώς και από τις πόλεις του Στρασβούργου, της Γκρενόμπλ, της Λα Ροσέλ και της Τουλόν. Τα επόμενα ορόσημα περιλαμβάνουν τη συνέχιση των δοκιμών στην Ισπανία με τη λύση επαναφόρτισης από το έδαφος, SRS, και την εκπαίδευση εκατοντάδων οδηγών στη νέα οδηγική εμπειρία πριν δοθούν τα πρώτα οχήματα στην κυκλοφορία, στα τέλη του έτους στο Στρασβούργο, βάσει προγράμματος.
Η κατασκευή και η δοκιμή των Aptis θα πραγματοποιηθεί στα δύο εργοστάσια της Alstom στην Αλσατία. Το εργοστάσιο του Hangenbieten επιβλέπει την κατασκευή των τελευταίων μερών (του θαλάμου οδηγού και του οπίσθιου τμήματος). Η κατασκευή του κεντρικού χώρου επιβατών, η τελική συναρμολόγηση και οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν στο εργοστάσιο του Reichshoffen. Το σχήμα αυτό θα επιτρέψει τη σειριακή παραγωγή από τα τέλη του 2019 και έπειτα. Ακόμη πέντε εγκαταστάσεις της Alstom στη Γαλλία συμβάλλουν στον σχεδιασμό και την κατασκευή του Aptis: αυτές της Saint-Ouen όσον αφορά στην ενσωμάτωση συστημάτων, της Tarbes στην έλξη, της Ornans στους κινητήρες, και της Villeurbanne στην ηλεκτρονικά εξαρτήματα της αλυσίδας έλξης.
Για να ολοκληρωθεί το όραμα οδικής ηλεκτροκίνησης της Alstom, μαζί με το Aptis στην έκθεση Busworld παρουσιάζεται και το SRS, ένα απολύτως ασφαλές, επαγωγικό, στατικό σύστημα επαναφόρτισης από το έδαφος, το οποίο παρέχει στα λεωφορεία τη δυνατότητα να φορτίζονται είτε κατά τη διαδρομή ή στο αμαξοστάσιο. Ως επίγεια λύση, δεν απαιτεί εναέριες υποδομές στις πόλεις, διαφυλάσσοντας έτσι την αισθητική του αστικού τοπίου. Εντός των αμαξοστασίων, το SRS καταργεί τα κόστη υποδομής που συνδέονται με τα εναέρια συστήματα φόρτισης. Το SRS για ηλεκτροκίνητα λεωφορεία βασίζεται στην τεχνολογία στατικής επαναφόρτισης SRS της Alstom για τραμ, μια δοκιμασμένη λύση που βρίσκεται ήδη σε λειτουργία στη Νίκαια της Γαλλίας. Το συγκεκριμένο σύστημα αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις της Alstom στη Vitrolles.