To Facebook ανακοίνωσε μέτρα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και της «καταστολής ψηφοφόρων» εν όψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου του 2020, την ίδια ημέρα που αποκάλυψε το κατέβασμα ενός δικτύου ρωσικών λογαριασμών που στόχευαν Αμερικανούς ψηφοφόρους στο Instagram.
Το κοινωνικό δίκτυο ανέφερε τη Δευρέρα πως θα αύξανε τη διαφάνεια μέσω μέτρων όπως η προβολή περισσότερων πληροφοριών σχετικά με τους (επιβεβαιωμένους) ιδιοκτήτες σελιδών στο Facebook και την καλύτερη κατάδειξη περιεχομένου που έχει υποδειχτεί ως ψευδές από ανεξάρτητους fact-checkers.
Όπως σημειώνει το Reuters, τις τελευταίες εβδομάδες το κοινωνικό δίκτυο έχει δεχθεί «πυρά» λόγω της επιλογής του να εξαιρεί διαφημίσεις πολιτικών από το fact checking. Την προηγούμενη εβδομάδα ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, υπεραμύνθηκε της πολιτικής αυτής, λέγοντας πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν φέρει επαναστατικές «λεωφόρους» καινοτομίας που δεν θα έπρεπε να κλείσουν. Την ίδια ημέρα η καμπάνια του Δημοκρατικού Τζο Μπάιντεν ζήτησε την απομάκρυνση μιας διαφήμισης από μια οργάνωση (όχι πολιτικό) για την οποία ανέφερε ότι περιείχε ψευδείς πληροφορίες για τον πρώην αντιπρόεδρο. Η Κέιτ Χάρμπαθ, επικεφαλής global elections policy του Facebook, απάντησε ότι η εάν η (ανενεργή πλέον) διαφήμιση εμφανιζόταν ξανά, θα αποστελλόταν στους fact checkers του Facebook.
Τη Δευτέρα το Facebook ανακοίνωσε πως θα θέσει σε ισχύ τη σχεδιαζόμενη απαγόρευσή του για διαφημίσεις επί πληρωμή που συστήνουν σε πολίτες στις ΗΠΑ να μην ψηφίσουν. Ο Ζάκερμπεργκ είπε σε δημοσιογράφους ότι η απαγόρευση ως προς την παραπληροφόρηση ψηφοφόρων θα εφαρμόζεται και σε διαφημίσεις από πολιτικούς.
Η εταιρεία επίσης θα αρχίσει να υποδεικνύει κρατικά ΜΜΕ στη σελίδα του και στο ad library του. Σε σχετικό blog post, το Facebook ανέφερε ότι σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή την υπόδειξη σε συγκεκριμένα posts τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram νωρίς το 2020.
Το Facebook, το Twitter και το YouTube δέχτηκαν πρόσφατα επικρίσεις μετά την προβολή διαφημίσεων από κινεζικά κρατικά ΜΜΕ που αποδοκίμαζαν τους διαδηλωτές στο Χονγκ Κονγκ. Επίσης, πρόσφατα η επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ που διερευνά το θέμα της ρωσικής παρέμβασης στις εκλογές του 2016 ανέφερε ότι ο πιο γνωστός βραχίονας προπαγάνδας του Κρεμλίνου αύξησε τη δραστηριότητά του στα social media μετά τις εκλογές εκείνες.
«Η κατακλείδα εδώ είναι ότι οι εκλογές έχουν αλλάξει σημαντικά από το 2016 και το Facebook έχει αλλάξει και αυτό» είπε ο Ζάκερμπεργκ τη Δευτέρα. «Αντιμετωπίζουμε εξελιγμένες επιθέσεις από κράτη όπως η Ρωσία, το Ιράν και η Κίνα, αλλά είμαι βέβαιος πως είμαστε πιο προετοιμασμένοι».
To Facebook θα θέσει επίσης σε λειτουργία ένα «spend tracker» για υποψηφίους, προκειμένου να φαίνεται πόσα έχουν δαπανήσει σε πολιτικές διαφημίσεις, στο πλαίσιο των προσπαθειών της εταιρείας για να καταστήσει την ad library της ευκολότερη στη χρήση. Το ad library είχε παρουσιαστεί το 2018, ωστόσο είχε δεχτεί κριτική επειδή, όπως έλεγαν οι επικριτές του, δεν είχε καλή συντήρηση και δεν παρείχε χρήσιμες πληροφορίες ad targeting.
Ακόμη η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει την προστασία των λογαριασμών των υποψηφίων, εκλεγμένων αξιωματούχων και των ομάδων των συνεργατών τους στο Facebook και το Instagram, μέσω ενός προγράμματος ονόματι Facebook Protect, για καλύτερη προστασία απέναντι σε χάκερ.