Την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση με την οποία επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς για την έκδοση αδειών οδήγησης για ένα χρονικό διάστημα έξι έως εννέα μηνών. Αυτό έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι «μετά τη διέλευση αυτού του διαστήματος, θα πάμε σε ένα νέο καθεστώς».
Σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, υπογράμμισε πως «αντιμετωπίσαμε μία κατάσταση στο υπουργείο όπου οι άνθρωποι άνω των 74 ετών αντιμετωπίζουν μια σειρά από δυσκολίες και θα έλεγα μια σειρά από ανισότητες, γιατί πουθενά στην Ευρώπη δεν εφαρμόζεται το σύστημα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες. Δεύτερον, το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από τον Οκτώβριο του 2018 έχουν σταματήσει οι εξετάσεις για άδεια οδήγησης, γιατί ο νόμος που ψηφίστηκε το 2018 είναι ανεφάρμοστος για μια σειρά από λόγους. Αυτή τη στιγμή 105.000 πολίτες δεν μπορούν πάρουν δίπλωμα. Σκεφτείτε κάποιον που έχει βρει δουλειά ως οδηγός και, επειδή το κράτος δεν μπορεί να του δώσει αυτή τη δυνατότητα, αυτός ο άνθρωπος είναι άνεργος» ανέφερε ο υφυπουργός.
Για τους οδηγούς άνω των 74 ετών είπε πως θα επανέλθει επίσης το παλαιό καθεστώς που αφορά τις ιατρικές εξετάσεις και της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας επιτροπής, «χωρίς να μπουν σε αυτή την ταλαιπωρία, να δίνουν τη λεγόμενη πορεία». Στόχος είναι και την επόμενη εβδομάδα να ψηφιστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση, ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Συγκοινωνίες
Σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την κατάσταση που επικρατεί, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε πως χρειάζεται παρεμβάσεις βραχυπρόθεσμου και μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, γιατί το θέμα είναι περίπλοκο. Όπως σημείωσε, θα υπάρξει νέος διαγωνισμός για λεωφορεία, γιατί «δυστυχώς ο στόλος των λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη είναι γηρασμένος και κάποια θα αποσυρθούν».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, αυτή τη στιγμή από τον στόλο 2.000 λεωφορείων στην Αθήνα κυκλοφορούν λιγότερα από 850. «Από τα υπόλοιπα, κάποια είναι οριστικώς παροπλισμένα και κάποια χρήζουν συντήρησης για να επιστρέψουν στους δρόμους. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως οδηγοί, κι ένα από τα βασικά μέτρα που πήραμε από τις πρώτες μέρες ώστε να επανέλθει μια κανονικότητα, είναι να αναζητούμε ορισμένους που ήταν σε κάποιες άλλες υπηρεσίες και ήδη έχει δοθεί εντολή να επιστρέψουν. Είναι μικρός αριθμός, γύρω στα 30 άτομα, αλλά από εκεί και πέρα είναι και μία άλλη κατηγορία οδηγών που είναι εκτός υπηρεσίας για ιατρικούς λόγους κι αυτό πρέπει να επανεξεταστεί, γιατί είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός, προσεγγίζει περίπου τους 500 οδηγούς».
Οδική ασφάλεια
Για την οδική ασφάλεια ο υφυπουργός Μεταφορών υπενθύμισε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο οδικής ασφάλειας και προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και προηγούμενη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη. Ανακοίνωσε καμπάνια ενημέρωσης για τους κινδύνους, δράσεις στα σχολεία, προκειμένου οι μαθητές να μπαίνουν σε μια διαφορετική νοοτροπία από μικρή ηλικία και, σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αυστηροποίηση των ελέγχων και ενδεχομένως των ποινών σε κάποια ζητήματα.
«Θα επανεξετάσουμε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τον ΚΟΚ για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αν είναι επαρκές το πλαίσιο, ασφαλώς θα παραμείνει. Διαφορετικά, αν δούμε ότι χρειάζεται μια αυστηροποίηση των ποινών, θα προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Δυστύχημα στον Πόρο
Τέλος, αναφερόμενος στο δυστύχημα με το ελικόπτερο στον Πόρο, δήλωσε πως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι σε συνεχή επικοινωνία με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και αναμένεται τις επόμενες ημέρες να ολοκληρωθεί το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας.
Πηγή: ΑΜΠΕ