Από τη Σαμοθράκη, στη... Σουηδία

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019 09:03
UPD:09:04
Wikimedia Commons/Kamikaze1975
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Για άλλη μια φορά πέσαμε από τα σύννεφα με την κατάσταση των λιμανιών και των πλοίων με αφορμή τη Σαμοθράκη. Ξαφνικά ανακαλύψαμε προβλήματα στα λιμάνια, στα πλοία, στις συμβάσεις. Και όμως έτσι πορεύονταν τα τελευταία 30 χρόνια η Σαμοθράκη και πολλά ακόμη από τα νησιά μας, παρά το γεγονός ότι οι αρμόδιοι συλλογικοί φορείς, όπως π.χ. ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Πλοίαρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), χρόνια τώρα με τις εκθέσεις τους αναφέρονται τόσο στις κακοτεχνίες των λιμανιών όσο και στο «έλλειμμα» πλοίων που να εξυπηρετούν άγονες γραμμές.

Η έκθεση της ΠΕΠΕΝ για την κατάσταση των λιμανιών δημοσιεύεται κάθε χρόνο την ίδια περίοδο και θα την έχουν διαβάσει υπουργοί και υπουργοί, όμως σπανίως αξιοποιείται προκειμένου να διορθωθούν κάποια πράγματα.

Επίσης, για τον ρόλο της ακτοπλοΐας ως συνεκτικού ιστού του εθνικού χώρου και στηρίγματος του τουρισμού και της νησιωτικής οικονομίας έχει μιλήσει επανειλημμένως ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης, όμως όταν έρχεται η ώρα να δοθούν κάποια κονδύλια για τις επονομαζόμενες άγονες γραμμές τότε το Δημόσιο γίνεται «τσιγγούνικο» και αντιμετωπίζει τους «ακτοπλοϊκούς δρόμους» όχι τόσο γαλαντόμα, όσο τους στεριανούς. Είναι ενδεικτικό ότι στα σχέδια για το επόμενο ΕΣΠΑ απουσιάζει πλήρως η λέξη «ακτοπλοΐα».

Αν και πρέπει να ομολογήσουμε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια στην εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού, είναι ηλίου φαεινότερο ότι «δει δε χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν έστι γενέσθαι των δεόντων»!

Σε άλλα νέα τώρα, γιατί εκτός από το παρελθόν πρέπει να συγκρινόμαστε και με τον υπόλοιπο κόσμο, η ακτοπλοϊκή εταιρεία που εξυπηρετεί το νησί Gotland στη Σουηδία και λαμβάνει για τον σκοπό αυτό μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιδότηση κάθε χρόνο, παρέλαβε πρόσφατα το δεύτερο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο που καίει ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Εμείς εδώ θα ψάχνουμε ακόμη για καιρό να βρούμε κάποια πλοία 30ετίας και βάλε να εξυπηρετήσουν τα δεκάδες νησιά μας, τον πλούτο μας...  

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή