Με την υπογραφή μνημονίου για τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών επιδόσεων στη νοτιοανατολική Ευρώπη θα ολοκληρωθεί το μεσημέρι η σύνοδος των υπουργών Μεταφορών της Διαβαλκανικής.
Η περιοχή μας βρίσκεται στην περιφέρεια της ΕΕ αλλά δεν πρέπει να βρεθεί στο περιθώριο της ανάπτυξης, τόνισαν στις ομιλίες τους, τόσο ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης, όσο και ο υφυπουργός Εξωτερικών Ευρυπίδης Στυλιανίδης.
«Στόχος της ελληνικής προεδρίας είναι η προώθηση του ανταγωνισμού των σιδηροδρομικών μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη που θα προσελκύσει περισσότερους επιβάτες και εμπορεύματα», είπε ο κ.Λιάπης.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού απαιτείται αύξηση των ταχυτήτων (από 60 χλμ. που είναι σήμερα σε 160 χλμ. σε μεσοπρόθεσμο διάστημα), μείωση των καθυστερήσεων, ιδίως στις διασυνοριακές διαβάσεις, αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους επιβάτες, στοιχεία τα οποία αναφέρονται στο σχέδιο μνημονίου το οποίο θα υπογραφεί το μεσημέρι, μετά το τέλος των διαβουλεύσεων.
Για τη χρηματοδότηση των δικτύων αυτών, σύμφωνα με το σχέδιο του μνημονίου ερευνώνται οι δυνατότητες από εθνικούς και διεθνείς, δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους.