Νέα ΚΥΑ για μέτρα πυροπροστασίας σε βιομηχανικές-βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, εργαστήρια

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2006 12:35
A- A A+

Τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ15/οικ.1589/104/2006 (ΦΕΚ90Β΄/30-1-2006) για τη λήψη μέτρων πυροπροστασίας στις βιομηχανικές - βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, επαγγελματικά εργαστήρια, αποθήκες και μηχανολογικές εγκαταστάσεις παροχής υπηρεσιών που υπάγονται στις διατάξεις του ν.3325/2005 (ΦΕΚ68Α΄), έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης.

H απόφαση υπογράφεται και από τους υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Προκόπη Παυλόπουλο, και Δημοσίας Τάξης Γιώργο Βουλγαράκη.

Η νέα κοινή υπουργική απόφαση αντικαθιστά την παλαιότερη με αριθμό 5905/1995 (ΦΕΚ611Β΄) και με αυτήν αντιμετωπίζονται τα συναφή με το Ν.3325/2005 θέματα και αφορούν στην εφαρμογή των διαδικασιών χορήγησης των αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας καθώς και του πιστοποιητικού πυροπροστασίας. Επίσης, επέρχονται αλλαγές στη διαδικασία χορήγησης του πιστοποιητικού πυροπροστασίας στις μεταποιητικές επιχειρήσεις καθώς και στον έλεγχο αυτών, οι σημαντικότερες από τις οποίες είναι οι εξής:

1. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων αποκτά μια νέα αρμοδιότητα και συγκεκριμένα θα διαπιστώνει τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων πυροπροστασίας σε όλες τις επιχειρήσεις της Κατηγορίας "0" (μηδενικός κίνδυνος) και στα επαγγελματικά εργαστήρια της Κατηγορίας "Αα" (μικρός κίνδυνος). Κατά συνέπεια, η Διεύθυνση Ανάπτυξης ως η Αδειοδοτούσα Αρχή των μεταποιητικών επιχειρήσεων, με τη νέα αυτή αρμοδιότητα ενισχύει το ρόλο της ως Υπηρεσίας μιας στάσης, με προφανή τα οφέλη για τον πολίτη.

2. Απαλλάσσονται από την υποχρέωση εφοδιασμού με πιστοποιητικό πυροπροστασίας οι επιχειρήσεις της Κατηγορίας "0" ανεξάρτητα από την ιπποδύναμή τους και τα επαγγελματικά εργαστήρια της Κατηγορίας "Αα", των οποίων η ιπποδύναμη είναι μέχρι 22KW (κινητήρια) και 50KW (θερμική). Κατά συνέπεια, για ένα μεγάλο αριθμό μεταποιητικών επιχειρήσεων επιταχύνεται η διαδικασία χορήγησης της άδειας λειτουργίας.

3. Οι επιχειρήσεις της Κατηγορίας "Αα" με ιπποδύναμη πάνω από 22KW (κινητήρια) και 50KW (θερμική), απαλλάσσονται από την υποχρέωση σύνταξης μελέτης πυροπροστασίας και προκειμένου να χορηγηθεί το πιστοποιητικό πυροπροστασίας στο στάδιο χορήγησης της άδειας λειτουργίας, ο επενδυτής θα προσκομίζει στη Πυροσβεστική Υπηρεσία μόνο ένα αντίγραφο του σχεδίου (κάτοψης) που έχει ήδη υποβάλει στην Αδειοδοτούσα Αρχή, σε προγενέστερο στάδιο κατά τη χορήγηση της άδειας εγκατάστασης. Κατά συνέπεια απλοποιούνται οι διαδικασίες σε δύο Υπηρεσίες (Πυροσβεστική και Διεύθυνση Ανάπτυξης) και μειώνεται το κόστος της εγκατάστασης της επιχείρησης.

4. Η σύνταξη της μελέτης πυροπροστασίας, όπου απαιτείται, γίνεται στο στάδιο της άδειας λειτουργίας. Με τον τρόπο αυτό, απλοποιείται η διαδικασία χορήγησης της άδειας εγκατάστασης και γίνεται εναρμόνιση με ανάλογη ρύθμιση στο Ν.3325/2005.

5. Προκειμένου να εκδοθεί πιστοποιητικό πυροπροστασίας από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης και ο μελετητής - επιβλέπων μηχανικός υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι έχουν εγκατασταθεί στην επιχείρηση τα μέτρα και μέσα πυροπροστασίας που προβλέπονται στην ήδη εγκεκριμένη μελέτη και η Πυροσβεστική Υπηρεσία υποχρεούται να προβεί άμεσα στη χορήγηση του πιστοποιητικού πυροπροστασίας. Εντός δύο (2) μηνών πραγματοποιεί αυτοψία στην επιχείρηση για τη διαπίστωση τήρησης των μέσων πυροπροστασίας. Σε διαφορετική περίπτωση η Πυροσβεστική Υπηρεσία κοινοποιεί στην Αδειοδοτούσα Αρχή τις παρατηρήσεις της για τις δικές της ενέργειες. Με τον τρόπο αυτό απλοποιείται η διαδικασία χορήγησης της άδειας λειτουργίας και μειώνεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας της επιχείρησης.

6. Για πρώτη φορά καθιερώνεται χρονική διάρκεια ισχύος πιστοποιητικού πυροπροστασίας οκτώ (8) ετών, για να ταυτίζεται με τη χρονική διάρκεια της άδειας λειτουργίας, ενώ μέχρι σήμερα ισχύουν τα πέντε (5) έτη. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εναρμόνιση με ανάλογη ρύθμιση στο Ν.3325/2005.

7. Εντάσσονται νέες δραστηριότητες σε κατηγορίες κινδύνου, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν είχαν υπαχθεί σε καμία κατηγορία με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των κατόχων των επιχειρήσεων και των μηχανικών τους.

8. Καταργείται το δικαίωμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας να ζητά από τον ενδιαφερόμενο σε ορισμένες περιπτώσεις τη λήψη πρόσθετων μέτρων πυροπροστασίας, πέραν αυτών που προβλέπονται στις σχετικές πυροσβεστικές διατάξεις και στην εγκεκριμένη μελέτη πυροπροστασίας ή την υποβολή μελέτης πυροπροστασίας όταν δεν υφίσταται τέτοια υποχρέωση. Κατά συνέπεια, η χορήγηση του πιστοποιητικού πυροπροστασίας είναι υποχρεωτική εφόσον έχει υλοποιηθεί η εγκεκριμένη μελέτη πυροπροστασίας.

9. Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν δεξαμενές υγρών καυσίμων μέχρι 5 κυβικά μέτρα για τις λειτουργικές τους ανάγκες (όπως αρτοποιεία, επαγγελματικά εργαστήρια τροφίμων και γλυκών κ.α.) καθώς και υγραέριο μέχρι δύο (2) φιάλες, μπορούν να τις εγκαθιστούν οπουδήποτε, αρκεί να υπάρχει λεκάνη ασφαλείας και ανιχνευτικό σύστημα διαρροών, αντίστοιχα. Σ' αυτές τις περιπτώσεις δεν απαιτείται η σύνταξη συμπληρωματικής μελέτης σύμφωνα με τους Κανονισμούς που διέπουν τα υγρά καύσιμα και τα υγραέρια. Μ' αυτή τη ρύθμιση, πάρα πολλές μικρές βιοτεχνίες απαλλάσσονται από πρόσθετη ταλαιπωρία που δεν πρόσφερε τίποτε στην ασφάλειά τους.

10. Δεν απαιτείται η έκδοση νέου πιστοποιητικού σε περίπτωση αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, εφόσον βέβαια αυτό είναι σε ισχύ. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εναρμόνιση με ανάλογη ρύθμιση στο Ν.3325/2005, σχετικά τις μεταβιβάσεις των αδειών λειτουργίας.

11. Δεν απαιτείται η υποβολή νέας μελέτης πυροπροστασίας στις περιπτώσεις κτιριακής ή μηχανολογικής επέκτασης, εφόσον δεν απαιτείται η λήψη πρόσθετων μόνιμων μέτρων πυροπροστασίας και δεν αλλάζει η κατηγορία κινδύνου της εγκατάστασης. Κατά συνέπεια, απλοποιείται δραστικά η διαδικασία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας και κατ' επέκταση της άδειας λειτουργίας και επιπλέον μειώνεται το κόστος εγκατάστασης.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή