Κ. Γαβρόγλου: Τα μέτρα στην εκπαίδευση έχουν αγκαλιαστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019 23:55
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟ
A- A A+

Στα δύο μεγάλα σκέλη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, την νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων και την αξιοπιστία του δημόσιου σχολείου (ειδικά της 3ης Λυκείου) «που συναντώνται τον Σεπτέμβρη του 2020 για πρώτη φορά», στάθηκε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε αργά το απόγευμα στα Ιωάννινα, λίγο πριν την πολιτική εκδήλωση με θέμα «Μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης».

Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε πως μετά από 2 χρόνια συζητήσεων, διαμορφώθηκε η νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων, σε 4 άξονες. Ο 1ος άξονας,είναι η δημιουργία εντελώς καινούργιων τμημάτων με νέα γνωστικά αντικείμενα .Ο 2ος άξονας είναι οι συνέργειες με τα ΤΕΙ, ο 3ος είναι η ίδρυση πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων και των ινστιτούτων τους και ο 4ος άξονας είναι τα διετή προγράμματα σπουδών, στα οποία θα εισάγονται οι απόφοιτοι των επαγγελματικών λυκείων χωρίς εξετάσεις, και τα οποία θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Για την διαμόρφωση της νέας αρχιτεκτονικής, προηγήθηκαν σοβαρές διεργασίες με ομάδες εργασίας, τα μέλη των οποίων είχαν υποδειχτεί από τα ίδια τα ιδρύματα, ενώ το υπουργείο Παιδείας είχε μόνο έναν εκπρόσωπο.

«Το εγχείρημα μας πάει στην επόμενη 20ετία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχίζει από τώρα και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2020. Και ο Σεπτέμβρης του 2020 θα βρει παιδιά που τελειώνουν την 3η Λυκείου στα Πανεπιστήμια – και αυτό είναι το άλλο σκέλος της μεταρρύθμισής μας, δηλαδή μια προσπάθεια να ξαναποκτήσουμε ως χώρα, αυτή την βαθμίδα του Λυκείου, δηλαδή την 3η Λυκείου, η οποία όπως ξέρετε, δυστυχώς στην χώρα μας έχει ακυρωθεί, υπάρχει στα χαρτιά, όχι επί της ουσίας» παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να την κρατήσουν. Παράλληλα, «υπάρχει μια γενική συναίνεση να εμπιστευόμαστε θεσμούς εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου.

Στο παραπάνω πλαίσιο, ο υπουργός υπογράμμισε πως στόχος είναι «να μπορέσει η κοινωνία να ξαναποκτήσει ένα δημόσιο σχολείο με αξιοπιστία και βεβαίως, τα παιδιά να μορφώνονται και όχι να μαθαίνουν απλώς τεχνικές για να επιτυγχάνουν στις πανελλαδικές. Αυτό το επιτυγχάνουμε με μια ριζοσπαστική αλλαγή του προγράμματος – και ελπίζουμε να υπάρχει δυνατότητα σιγά-σιγά, ελεύθερης πρόσβασης με το απολυτήριο».

Ο υπουργός υπεραμύνθηκε του έργου του στο πλαίσιο της δημόσιας παιδείας, επικαλούμενος την θέσπιση 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, την «μεγάλη έμφαση» στην ειδική αγωγή, «για την οποία έχει ευθύνη η υφυπουργός Μερόπη Τζούφη μαζί με την επαγγελματική εκπαίδευση και έχουν γίνει σοβαρά βήματα που έχουν τύχει εξαιρετικά ευρείας αναγνώρισης από την κοινωνία». 

Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στον προγραμματισμένο διορισμό 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, επισήμανε πως οι 4.500 θα είναι «για πρώτη φορά» στην ειδική αγωγή και οι 10.500 στην γενική εκπαίδευση. Όπως ανέφερε, ήδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αιτήσεων στην ειδική αγωγή και τον Ιούλιο θα ανοίξουν οι αιτήσεις για την γενική εκπαίδευση.

Επίσης, ο υπουργός είπε, ότι έχει υπάρξει πολιτική συζήτηση και με τα άλλα κόμματα, από τα οποία αναμένονται σαφείς απαντήσεις «χωρίς αστερίσκους» σε σχέση με τους διορισμούς αυτούς: «Καλούμε δημόσια τα κόμματα της αντιπολίτευσης, να απαντήσουν με σαφήνεια αν συμφωνούν ή διαφωνούν, αν θεωρούν ότι αυτοί οι διορισμοί απαντούν στα προβλήματα της εκπαίδευσης» είπε.

Απαντώντας δε, σε ερώτηση σχετικά με την δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος λόγω εκλογών, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε μεταξύ άλλων: «Το πρόγραμμα της κυβέρνησης είναι μακροπρόθεσμο. Αλίμονο αν σε θέματα εκπαίδευσης η κυβέρνηση έπαιρνε υπόψη της τις εκλογές. Θέλω να είναι σαφές. Επίσης θέλω να είναι σαφές, ότι το πρόγραμμα μας υλοποιείται εδώ και τέσσερα σχεδόν χρόνια. Αύριο θα υπάρχουν σε ένα ηλεκτρονικό φυλλάδιο τα όσα έχουν γίνει στο υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων». 

Σε σχέση με τη στάση των υπολοίπων κομμάτων και πάλι, ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε λέγοντας πως «ζούμε σε μια χώρα όπου η πολιτική κουλτούρα συναίνεσης είναι προβληματική, δεν έχουμε μια τέτοια παράδοση».

Ο ίδιος ωστόσο παρατήρησε πως «απ’ τις δηλώσεις στελεχών άλλων κόμματων, είναι σαφές πως δεν έχουν να αντιπροτείνουν τίποτα. Δεν είναι επειδή δεν έχουν διαφορετικές ιδέες – είναι επειδή αυτό που καταφέραμε έχει πολύ πλατειά συναίνεση και είναι πολύ καλά μελετημένο. Η διαίσθησή μας είναι, ότι τα μέτρα για την τριτοβάθμια και για την 3η Λυκείου, έχουν αγκαλιαστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και από την κοινωνία, και αυτό αντανακλάται σε μια σιωπή από τις άλλες πολιτικές δυνάμεις ανεξάρτητα από κάποιες κορώνες».

Σε ερώτηση για την φιλολογία που αναπτύσσεται γύρω από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στις πανελλαδικές, σχολίασε ότι αυτό είναι θέμα που δεν πρέπει να απασχολεί τον δημόσιο λόγο, αλλά είναι καθαρά ακαδημαϊκό. «Το σχολείο είναι για να μορφώνει» σημείωσε χαρακτηριστικά. «Οι θεσμοί της παραπαιδείας είναι για να μαθαίνουν τεχνικές τα παιδιά για να περάσουν εξετάσεις άλλων μορφών» επανέλαβε ο κ. Γαβρόγλου.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή