Τα «πυρά» των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ δέχθηκε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης, τον οποίον κατηγόρησαν για συρρίκνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), κατά τη συζήτηση σχετικής επερώτησή τους.
Απαντώντας, ο υπουργός έκανε λόγο για αύξηση του μεταφορικού έργου του ΟΣΕ κατά 34% και της επιβατικής κίνησης κατά 17%, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία εκσυγχρονισμού του Οργανισμού, με κομβικό χρονικό σημείο, την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσής του, τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους,
«Η Ελλάδα θα έχει σύντομα σιδηροδρομικό δίκτυο και υπηρεσίες ανταγωνιστικές εκείνων της Δ. Ευρώπης», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών. Η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μειώθηκε κατά ένα τέταρτο της ώρας, τους προσεχείς μήνες αναμένεται να μειωθεί έτι περαιτέρω, ενώ δρομολογούνται 262 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ με κάθε διαφάνεια που θα βελτιώσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων, σημείωσε ο κ. Λιάπης και πρόσθεσε:
«Προγραμματίζονται έργα αναβάθμισης του περιφερειακού δικτύου προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, και μέχρι στιγμής έχουν απορροφηθεί 240 εκατ. ευρώ. Επιπλέον προγραμματίζονται και θα ενταχθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρω για έργα εκτός ΠΑΘΕ στη Βόρειο και Στερεά Ελλάδα, καθώς και στην Πελοπόννησο. Η εκτέλεση των έργων αυτών, θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου. Οι επενδύσεις αυτές θα δράσουν συμπληρωματικά ως προς τους βασικούς άξονες και θα μειώσουν σημαντικά τους χρόνους διαδρομής».
Από την πλευρά τους οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υποστήριξαν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο συρρικνώνεται αντί να αναπτύσσεται και, όπως είπαν, «χάνονται οριστικά οι πόροι του Γ’ ΚΠΣ που αφιερώνονταν στους σιδηρόδρομους».
«Κανένα από τα έργα του Γ’ ΚΠΣ δεν κινδυνεύουν με απένταξη και μεταφορά τους στο Δ’ ΚΠΣ», απάντησε ο κ. Λιάπης.
«Δεν έχετε συμβασιοποιήσει ούτε ένα καινούργιο έργο. Αντίθετα περικόψατε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και χρεώσατε τον ΟΣΕ με δανεισμούς», παρατήρησε ο Χάρης Τσιόκας. Η Τόνια Αντωνίου, αναγνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για το χθεσινό δυστύχημα, σημείωσε παρά ταύτα, ότι «υπάρχουν αρκετές καταγγελίες από πλευράς εργαζομένων, για εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας των μετακινήσεων».
«Δεν ισχύει η συντόμευση κατά ένα τέταρτο της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Οι καθυστερήσεις είναι αρκετά μεγάλες και πρέπει να δούμε εάν μειώνεται ο χρόνος σε βάρος της ασφάλειας. Τι έχουν κάνει οι υπηρεσίες; Αύξησαν την ταχύτητα του τρένου μέσα στην πόλη σε δύσκολα σημεία», παρατήρησε η κ. Αντωνίου.
Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Δ. Τσιόγκας, κατηγόρησε τα δύο μεγάλα ελληνικά κόμματα ότι συμφωνούν με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, αρχής γενομένης με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, η οποία όπως είπε, προοιωνίζει «κλείσιμο μη κερδοφόρων γραμμών, ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, μείωση της ασφάλειας των μεταφορών και αύξηση των εισιτηρίου».
Από πλευράς του, ο εκπρόσωπος του Συνασπισμού Α. Λεβέντης, κατήγγειλε ότι «οι ελληνικές αρχές πρότειναν τη μείωση των κοινοτικών πιστώσεων για τα σιδηροδρομικά δίκτυα, πράγμα ανήκουστο» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συνεχίζει την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, αφήνοντας τα 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου εκτός του προγράμματος εκσυγχρονισμού.
Οσον αφορά εξάλλου το θέμα της Ολυμπιακής, ο πρώην υπουργός Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Χρίστος Βερελής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως παρουσίασε τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» στην Κομισιόν ως διάδοχο σχήμα της «Ολυμπιακής» (με αποτέλεσμα να αναλάβουν και τα χρέη του παρελθόντος). Απαντώντας, ο κ. Λιάπης παρατήρησε ότι «βρισκόμαστε στην κορύφωση της διαδικασίας επίλυσης του προβλήματος, υπάρχουν θετικές ενδείξεις ως προς το αποτέλεσμα και επ’ ουδενί θέλουμε να διαταράξουμε το θετικό κλίμα που υπάρχει εκ μέρους των εργαζομένων και των ενδεχόμενων επενδυτών». «Δεν πιστεύω ότι τέτοιου είδους συζητήσεις πρέπει να τις κάνουμε ανοιχτά», σχολίασε.
Τα συλλυπητήριά τους στις οικογένειες των θυμάτων του χθεσινού δυστυχήματος, εξέφρασαν οι εκπρόσωποι όλων των κομμάτων, καθώς και ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος παρατήρησε σχετικά, ότι «η θλιβερή υπόθεση του δυστυχήματος, χαλυβδώνει τη θέλησή μας να θωρακίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα ασφαλή και γρήγορα τρένα».
Πηγή ΑΠΕ